Ook ik heb op de dierenambulance gewerkt, en dan heb je inderdaad een andere kijk sommige situatie's.
Wij hebben echt alles geprobeerd.... Verschillende soorten kattenbakvulling, iedere kat een eigen bak (we hadden 2 poezen en deelden eerst dezelfde bak) Dit leek een tijdje goed te gaan en toen begon het weer. Meerdere malen urine laten onderzoeken, folie, speciale sprays noem het allemaal maar op! We stonden zelfs op het punt om met hormoonspuiten te beginnen maar de dierenarts raadde ons dit af.... God, wat heb ik een verdriet gehad toen we het beessie wegdeden. Mis hem nog steeds elke dag! Het was namelijk de grootste lieverd die je je maar kunt voorstellen!
ik kan me voorstellen dat als een beest niet op houd met binnen schijten en zeiken dat je hem dan idd weg doet! ieder mens denkt daar anders over.... en zeker als je bijv kleine kids heb rond lopen of kruipen of what ever! getverr moet er niet aan denken dat je niet weet dat het er ligt en je kleine kind dat plasje of poepje heeft ontdekt en er mee gaat spelen en nog erger in zn mond doet!
Dit is inderdaad ook de voornaamste reden geweest dat wij hebben besloten om de kater weg te doen. Anders had ik het zeker niet gedaan! Maar gelukkig zit ie wel bij mensen waar we af en toe contact mee hebben en we blijven altijd op de hoogte hoe het met hem is! Das wel fijn...
Afgelopen week heeft 1 van mijn katten op het kussen geplast waar Colin altijd op ligt als ik hem voed (gewoon een hoofdkussen) deze lag op de bank en dus ook de bank zat onder. Misschien toch een beetje jaloers, gelukkig heeft de bank hoezen die ik kan wassen en de kussens heb ik laten weken maar goed leuk is anders Ook hebben mijn katten de gewoonte op de bedden te plassen het is dus altijd oppassen geblazen, vooral GEEN deuren open laten staan. Verder zijn ze hartstikke zindelijk hoor, van de week was denk ik (hoop ik) gewoon een ongelukje. Mijn vriend is het al een tijdje helemaal zat en opperde een poosje terug dat we misschien een ander huisje voor ze moesten zoeken :x Nou echt niet, geen haar op mijn hoofd die daar over denkt, dan gaat ie zelf maar een ander huisje zoeken haha . Nee hoor, tis niet altijd leuk maar het zijn ontzettend lieve beesten, ben helemaal dol op ze, en tja ook wij hebben onze slechte kanten he ben blij dat mijn ouders me ook niet weg hebben gedaan vroeger, en geloof me ik heb zat ongelukjes gehad Wij hebben 4 jaar geleden samen gekozen onze katjes in ons gezin op te nemen en daar blijven ze tot de dood ons scheidt! Mijn vriend heeft zich er inmiddels bij neergelegd, mopperend, maar stiekum is ie toch ook wel gek op ze hoor!
Hallo, Een bericht van een kattenliefhebster. Katten kunnen nog wel sproeien als ze gecastreerd zijn. Heb er 1 gehad die dat ook deed. Bleek achteraf dat hij zich niet lekker in vel voelde had blaasgruis (was verstopt). Een kat sproeit niet altijd zomaar is soms ook een medische reden of dat er meerdere katten in huis zijn of bij huis komen. Een tip, als mijn kat in huis plaste dan spoot ik er glassex op zodat de lucht sneller wegtrekt (terkt als ware omhoog), helpt niet als het er al langer ligt. Wel na de hand met water afnemen de plek en droog deppen. Ik ben ook mee eens dat je niet zomaar een kat weg doet. Zelf persoonlijk zal ik eerst de oorzaak opzoeken en een oplossing vinden. Ben zelf net zwanger en heb 4 katten waarvan ik er 1 deze week heb moeten in laten slapen. Maar moet er niet aandenken dat ze bij me weggaan nu ik zwanger ben. Ieder bepaald uiteraard voor zich zelf. Ik hoop dat jullie wat aan mijn info hebben. Groetjes, Meid22
ik ben zelf kattenfokker en pretendeer er dus wel een beetje verstand van te hebben. Ik heb zelf 4 Britjes en regelmatig kittens een kater sproeit niet zomaar, het kan idd de leeftijd zijn en dat is met ene castratie in 90% van de gevallen te verhelpen. Dat je andere katten dan ineens ook van slag zijn heeft daar niets mee te maken. misschien kunnen je katten onderling niet goed overweg. heb je voldoende kattenbakken? als je 3 katten hebt zou je 3 bakken moeten hebben. Misschien terroriseren anderen katten jouw katten via het kattenluik. Als een kat jaloers is op je kind, dan kun je kind en kat rustig aan elkaar introduceren, de kat was er eerst en zo voelt hij dat ook. Bovendien is een baby vreemd voor hem. Op bed plassen is vaak om territorium aan te geven, dat gebeurt wel eens als je meerdere katten hebt die rivaliseren. Katten kunnen onderling slechte verhoduingen hebben zonder dat je het merkt. katten worden niet onzindelijk voor niets, er is altijd een reden voor. Ik kan persoonlijk niet begrijpen dat mensen hierom een kat weg doen. Je schaft een dier aan om er voor te zorgen neem dan ook de moeite om te achterhalen waarom een kat bang of ongelukkig is. ps een poes kan wel sproeien ons noortje doiet het als ze krols is.
Hoi Peetje, Ik heb mijn katten laten wennen aan de kleine. Colin heeft een hele tijd in het ziekenhuis gelegen, daar lag met zijn hoofdje op een doekje en wanneer ik die mee naar huis nam heb ik ze bijvoorbeeld laten ruiken. Ook hebben we ''samen'' de babykamer ''geinspecteerd''. Da's ivm het plassen nu wel verboden terrein natuurlijk. Toen Colin thuis kwam heb ik ze nooit weggejaagd maar altijd laten snuffelen. Een van mijn katten ligt ook altijd op mijn schoot als ik Colin eten geef, is allemaal ok. Ze zijn ook heel erg lief hoor voor hem. Als hij huilt, staan er 2 katten bij de slaapkamerdeur keihard mee te miauwen, zooo lief! En reageer ik niet snel genoeg dan komen ze me halen! Toch denk ik dat het plassen op Colin's kussen toch een beetje jaloezie is geweest, maja, ik geef ze geen reden om jaloers te zijn hoor! Beschouw het maar als een ongelukje. Dat van het plassen op bed wist ik niet! Ik heb 2 katten een broer en zus en het lijkt toch echt alsof ze heel goed met elkaar overweg kunnen. Misschien moet ik zuslief toch maar laten steriliseren..mss dat het daardoor komt.. er zit alleen een klein risico aan verbonden...daarom heb ik het nog steeds niet gedaan Ik ben het helemaal met je eens! Ik kan ook niet begrijpen dat iemand om deze reden een kat weg doet Hoe lastig en smerig het wildplassen ook is, ik kan ze echt niet meer uit mijn gezinnetje wegdenken hoor! In ieder geval bedankt voor de info! Ben er toch weer wijzer van geworden! Ga deze maand maar es naar de dierenarts om het een en ander door te spreken.
Trouwens Peetje nog ff een klein vraagje. Ik HAD 2 bakken, er werd er alleen steevast maar 1 gebruikt. Dit heeft 2 jaar geduurd en toen we gingen verhuizen heb ik de andere niet meer neergezet....heeft geen zin lijkt me...? Toch?
Mja plassen im huis das maar al te bekend. Een van onze katers heeft suikerziekte en is daardoor vatbaarder voor blaasontstekingen. Ook als zijn suiker erg laag is dan plast hij buiten de bak (we hebben voldoende bakken staan) Laatst was hij zó laag dat hij het liet lopen terwijl hij op een stoel lag en hij had niet eens door wat hij deed zó suf was ie Zijn ons rot geschrokken, hij wil nog wel eens schommelen met zijn bloedsuiker. Ik hoop dat het nieuwe huis plas vrij blijft! koop wel speciaal duurder laminaat zodat het tegen een stootje kan, kinderen willen ook nog wel een wat morsen We moeten hem 2 x per dag insuline geven (injecteren) en daar moet je best rekening mee houden. Wat soms best lastig vervelend kan zijn. Maar ja je hebt wat over voor die lieffies he?
Nou die poes van mij sproeit echt hoor! Ze is gesteriliseerd, maar dat heeft niet geholpen. Ze doet echt staant sproeien, ze doet niet zittend een plasje....
@ natas: je hebt 2 katten broer en zus? Als ze de 2e bak niet gebruiken heeft het weinig zin. Het is wel handig om de bakken niet in debuurt van elkaar te zetten bijv. 1 boven en 1 beneden. Sommige katten kunnen elkaar zelfs de toegang tot de bak beletten. Als je 3 katten hebt zou ik die 2e bak er toch echt bij zetten. Dan zijn ze ook minder snel vies. groetjes Petra
als er hier in huis iets veranderd plast 1 van mijn katten ook in huis. zodra ze gewend is aan de situatie gaat het weer over maar dat kan wel een half jaar duren. tot die tijd schoonmaken en met ouzt (of zoiets) rondspuiten. mijn man moppert er ook altijd over maar toen gister 1 van mijn katten werd doorgereden vond hij het toch wel erg. Wel weer een reden om te gaan plassen in huis het groepje is weer veranderd. en volgens mij merken ze ook wel dat er iets aan zit te komen (de baby).
Peetje, Ja ik heb 2 katten, inderdaad broer en zus. De bakken had ik (na het lezen van de benodigde lectuur voordat ik ze kreeg) inderdaad in aparte ruimtes gezet. Er werd er echt maar 1 gebruikt...
wat je ook doet: doe er GEEN javel (bleekwater) op! Katten houden van die geur en komen er staads op af. Beste is met een sterk geurend product (bv mr proper) puur erop gieten en droogdeppen, dan geurt het naar dat product, is je vloer proper en komt de kat niet meer terug. En peper kan ook al eens helpen tegen plassende katten Hier kwam er altijd een kater aan de voordeur z'n merkje achterlaten, en ik er steeds bleekwater opdoen om het te ontsmetten, wist toen nog niet dat katten van die geur houden. Ik heb het geweten, kwam hij meermaals/dag terug, de stinkerd!
yep en geen chloor en dettol. Het is wat met katten hahaha. onze poes sproeide ook als ze krols was. Katten kunnen snel van slag zijn soms al als je meubels verplaatst. Ik heb geluk met mijn katten ze sproeien allemaal niet, alleen toen Litho nog niet gecastreerd was stonk zijn urine wel meer dan dat van de anderen. Wat ook scheelt maar daar heeft niemand meer iets aan, veel katten krijg je al op soms 6 ( ) of 8 weken, dit is eigenlijk niet goed. vaak plassen ze dan in het begin ook naast de bak. als ze te vroeg zijn weggegaan dan sabbelen ze vaak ook aan je kleren of zijn erg speels (ze krabben en bijten dan nog erg veel) Bij een fokker betaal je wel veel meer voor een kat maar daar gaan ze pas op 12 weken weg.