Ik lees de aatste tijd steeds vaker 'ik heb in overleg met beheer even een tweede account aangemaakt want......' en dan komt er een of ander verhaal. Prima op zich, ware het niet dt de mensen vaak met iets komen wat nogl wat reacties ontlokt (logisc ander wilden ze niet anoniem zijn) en dan laat ts nooit meer wat van zich horen. Misschien kunnen jullie ophouden met tweede accounts aanmaken? Want ik snap niet waarom iemand anoniem advizen wil en er vervolgens niets mee doet en niethet fatsoen heeft om terug te koppelen hoe het ging. Idem voor mensen die een nieuwe account mogen aanmaken vanwege meelezers. Dat is storend voor de mensen die al langer op het orum zijn, sommige mensen zijn al aan hun derde of vierde account en dan weet je gewoon nooit tegen wie je het hebt. En meelezers krijg je als je niet meer anoniem bent, en niet meer anoniem ben je als je op een openbaar forum allerlei informatie over jezelf vertelt. En dat is volgens mij gewoon een bewuste keuze om je anonimiteit op te geven, dus niet over klagen naderhand. Dus zoals in de eeuwig en keihard nageleefde forumregels staat: 1 account per persoon en je kunt je naam niet wijzigen. All animals and rules are equal.
Ben ik het ergens wel mee eens. Maar wat vaak nog storender is, is dat men dan vervolgens ook nog eens beide accounts houdt en kan gebruiken! Want wordt het tweede account na verloop van tijd wel opgeheven?!? Volgens mij niet. En dus heeft men gewoon twee accounts. Terwijl in de regels staat dat dat niet is toegestaan.
ik ben het er ook mee eens als jullie het nou echt heel enkel een keertje doen maar ik zie het regelmatig
Ja maar je weet toch nooit tegen wie je het hebt eigenlijk? Eerlijk gezegd lees ik de namen niet eens, ik reageer puur op wat er geschreven is. Of reageer je op de een anders dan op de ander?
Het is nog veel storender als je gevolgd wordt, mensen je echt nazoeken of je ineens heel herkenbaar wordt. twee accounts hebben, nee. Nieuw account aanmaken om bovengenoemde redenen, ja echt wel! Ik ben ook aan mijn tweede bezig nadat ik werd gevolgd. De oude is wel opgezegd.
Ik had eigenlijk ook wel verwacht dat zo'n tweede account 'vanzelf' na een bepaalde tijd op non actief gezet werd? Als het puur is om een verhaal te kunnen vertellen, anoniem, kun je daarna toch weer verder onder je eerste accountnaam? Liefs,
Van die anonieme 2e accounts snap ik ergens wel, maar vind het niet heel erg storend. Van de overige dingen... het is maar internet, je weet toch nooit tegen wie je het hebt
Ik vind het vooral heel storend dat geblokkeerde gebruikers gewoon terugkomen en nog steeds even irritant zijn... Maar ook mensen die een nieuwe naam hebben maar al heel snel herkenbaar zijn door wat ze schrijven. Waarom dan persé een andere naam?
Heb er geen problemen mee. Wel is het zo ik heb ook al mijn vierde account maar heb er nog nooit een geheim van gemaakt wie of wat ik was. Wel de anoniem accounts vind ik wel eens storrend! Maar bedenkt mij dan van ze zullen er wel een goede reden voor hebben. Soms zou ik echt anoniemer willen zijn maar door mijn schrijf en taal gebruik ben ik tot nu toe altijd vrij snel herkend.
Het is pas belachelijk als iemand geobsedeerd je berichten aan het napluizen is en doorbrieft aan jan en alleman en vervolgens met twee neppe accounts ruzie met je zoekt hier. Dus ja, ik heb ook een nieuw account gemaakt. Edit: wel de oude eerst laten verwijderen. (Waar ik heel erg van baalde overigens). Twee accounts is inderdaad onnodig.
Mee eens. Ik snap dat je soms een ander account wil ivm net iets meer privacy, maar vind het ook irritant als er na bijvoorbeeld 300 Posts ineens niets meer wordt vernomen van de TS.
Maar als dat iemand uit je echte leven is ga je daar toch wat van zeggen? En als die meg nepaccounts aan de slag gaat vraag je een ban. Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat ik het concept van meelezers ook niet zo snap en daarom de noodzaak van een nieuwe accoung ook niet. Als je jezelf anoniem opstelt gebeurt dat toch niet? En als ze je irl kennen kun je ze er irl op aanspreken.
Misschien zou er een algemeen biecht topic met bij behorend biecht account, waar iedereen mee op kan inloggen, kunnen worden gemaakt. Is het probleem met een 2de account opgelost en kunnen mensen toch biechten!