Hallo Linda en Ilse, Over een paar weken moet ik weer aan het werk dus we zijn druk bezig met kolven en het geven van flesjes aan ons zoontje. Het kolven gaat probleemloos, alleen het geven van flesjes gaat niet altijd even makkelijk. Als ik kolf en we geven hem meteen de afgekolfde melk gaat het probleemloos. Het probleem ontstaat met de melk die ik afkolf en in de koelkast bewaar. Op het moment dat ik deze verwarm (ik verwarm mbv een flessenwarmer), gaat de melk erg zuur ruiken, ik vind het lijken op de geur van spuug van ons mannetje. Hij drinkt dan maar een beetje uit de fles, trekt dan vieze gezichten en zet het op een brullen. Hij wil de fles dan echt niet meer en ik moet hem dan aanleggen, dan is hij weer tevreden. Is het normaal dat moedermelk zo gaat ruiken na het afkolven? De afgekolfde melk gaat meteen na het kolven de koelkast in, onderin en achteraan. Op het moment dat ik de melk uit de koelkast haal ruikt het niet vies, dit ontstaat echt pas na het opwarmen. Is er iets wat ik kan doen om dit te voorkomen, of heb ik melk die snel bederft? Ik ben benieuwd naar jullie antwoord, alvast bedankt! Groetjes, Agatha
Deze vraag speel ik even door naar Ilse. Misschien weet zij er antwooord op. Ik heb van andere moeders wel eens gehoord dat ze melk hadden die inderdaad niet opnieuw verwarmd kon worden. Ze vertelden dat er een enzym in bleek te zitten dat het opnieuw verwarmen niet toe liet. ik weet niet meer zeker of dit was na invriezen of ook na alleen de koelkast. Ilse, weet jij het? gr linda
Hallo Agatha, Tja dat is een lastig probleempje. BIj sommige vrouwen zie je inderdaad dat na het kolven ( bewaren in de koelkast) de melk zurig wordt. BIj sommige moeders is dit alleen wanneer de melk wordt ingevroren bij sommige ook al wanneer de melk in de koelkast wordt bewaard. Ik zal niet een heel stuk tekst gaan typen terwijl iemand anders dat al heeft gedaan. Op de volgende link kan je van alles lezen over de zure melk. Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Kolvenenwerken - Zure en andere moedermelk Ik hoop dat je in dit stukje de informatie kan vinden die je zoekt! Succes verder Ilse