Geur verwijderen uit matras

Discussie in 'De lounge' gestart door Jubbos, 24 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Mijn zoontje heeft vannacht een aantal keer overgegeven en nu zit de geur zo in zijn matras, heb de hoes al in de was maar het foam blijft zo vies ruiken.

Weet iemand een tip om deze geur te verwijderen?

2. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Als de kat ergens geplast heeft gebruik ik alle nare geurtjes weg van HG. Dat breekt de geur op biologische wijze af. Misschien kun je dat proberen?

3. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    dat hebben wij ook gehad met het matrasje van onze dochter nadat ze flink ziek is geweest en veel heeft overgegeven en zelfs diaree wat langs de luier heenkwam.... ik had de hoes in de was gedaan maar ook het foam was heel smerig... ik heb toen een nieuwe gekocht want de lucht bleef erin zitten....

4. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Ze zeggen dat soda ook wel wil helpen. Is goedkoper dan HG. Je strooit het erop een wrijft het er met een borstel in een na een half uurtje zuig je het weg.

5. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    ik heb toen de kat op ons bed had geplast ook soda gebruikt flink in laten trekken en dan idd opzuigen, dit moesti k toen wel herhalen omdat het iets meer was dan een beetje spuug ;)
    let wel op dat je je stofzuiger als deze een zak heeft tenminste even leegt of de zak verwisselt, ik had dit namelijk een aantal keer herhaalt dus er zat flink wat soda in de zak ...
    na een paar keer stofzuigen bleek het een beetje door de zak gegaan te zijn en zat alles in t filter en de motor, ineens poef kapot...
    nou ging dit dus wel om heel veel soda, maar vanaf nu als ik een keer soda zuig gooi ik voor de zekerheid dus even de zak leeg om dit te voorkomen :D
    dus let daar even op mocht je een stofzuiger met zak hebben... weet niet of het bij zon cycloonzuiger ook fout kan gaan maar zou anders sonde zijn...

6. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Bedankt voor de tips!!

Ik laat manlief zo even HG halen, ik ga dan toch maar voor de makkelijke oplossing.

7. zolief

zolief Niet meer actief

Of even buiten zetten als het bij jullie nog vriest, vrieskou helpt goed tegen nare luchtjes.

8. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wij kregen de lucht ook niet meer uit het vorige matras. We hebben nu standaard een badlaken dubbelgevouwen onder het hoeslaken.
    Maar goed, daar heb je nu niks meer aan;)

9. dolfijn

dolfijn Bekend lid

25 sep 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    In de diepvries leggen....maar dat gaat een beetje moeilijk met een matras. Maar als je voor je zoontje even iets anders hebt om op te slapen kun je het matras een paar nachtjes buiten zetten. Kan dus ook met kleding die stinkt en die je niet wilt of kunt wassen. Handig hoor!
    Succes ermee.
    Gr. Dolfijn

Deel Deze Pagina