draagzak?

Discussion in 'De babyuitzet' started by tifa, Jul 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tifa

tifa Bekend lid

Jan 6, 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik probeer me wat te verdiepen in draagzakken maar kom er niet echt meer uit ...
    zoveel verschillende merken, prijzen en ervaringen.

van mijn buurvrouw heb ik een draagdoek gekregen. Lijkt me fijn voor dr baby maar ik vind het knopen erg lastig en vooral om een aantal keer per dag te doen.
    Omdat ik op een boerderijtje woon vind ik het niet handig elke keer de kinderwagen mee te nemen straks als ik bijvoorbeeld even water bijvul oid.
    ik merk dat ik vaak voor kleine dingetjes even naar buiten moet.
    Ook lijkt het me dan handiger de handen vrij te hebben.
    Begrijp me niet verkeerd, ik wil ee baby niet de hele dag heen en weer gaan slepen.
    ik wil het, als het daar behoefte aan heeft, toch zoveel mogelijk dichtbij me kunnen houden.

Volgens mijn buurvrouw is de draagdoek handig en moet je het knopen gewoon even door hebben. De draagzak heeft zij nooit gebruikt omdat ze dr banden dan vond knellen.
    mij lijkt de draagdoek handig voor als je het kind langere tijd gaat dragen.

ik ben dus opzoek naar een draagzak die makkelijk in gebruik is en vanaf de geboorte of iets later geschikt is, tot ongeveer 1.5 jaar.

welke merken zijn nou veilig?
    ik merk namelijk prijs verschillen van 20 tot 160 euro.
    wie heeft ergens goede ervaringen mee en waarom juist daarmee?

2. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

Jan 16, 2013
    1,752
    0
    36
    Gelderland
    Als je facebook hebt, kijkt dan even op de groep draagpraat. Daar staan echt heel veel tips en adviezen van ervaren gebruiksters!

Zelf heb ik de Marsupi gebruikt en ben ik daarna overgegaan op een Tula Toddler. Maar er zijn zoveel soorten.

3. Brisje

Brisje Actief lid

Jan 15, 2014
    238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een draagzak van Ergobaby. Ben er erg over te spreken!! Ergonomisch oké, makkelijk aan te doen, ukkie op je rug of op je buik. Gewoon een erg fijn ding.

4. Romyvs

Romyvs Actief lid

Oct 31, 2013
    105
    0
    16
    Female
    Student
    Heb deze vraag ook gesteld in de Facebook Draagpraat groep. Ergo baby en Manduca hebben goed ergonomische draagzakken. Ik heb zelf voor de bondolino draagzak gekozen. Lijkt op de manduca maar dan met klittenband zodat mijn vriend en ik makkelijk kunnen wisselen.

Succes en neem een kijkje op Facebook bij Draagpraat! Erg handig!;)

5. Pikapaas

Pikapaas Actief lid

Jun 18, 2014
    126
    0
    16
    NULL
    NULL
    De eerste vraag die je jezelf moet stellen is, denk ik: wil ik überhaupt knopen of niet? En wil je vanaf dag 1 de draagzak kunnen gebruiken of pas wat later (een paar maanden).
    Marsupi en bondolino zijn vanaf dag 1 te gebruiken, de eerste werkt met klittenband, de tweede met een klittenband heupband en schouderbanden die je knoopt. Ergobaby en manduca hebben gespen/clips en daar zit een baby-insert bij, maar onder de draagconsulenten verschillen de meningen over hoe geschikt die zijn voor pasgeborenen. Storchenwiege en Tula ken ik niet, ik weet dat men daar heel tevreden mee is en dat je er lang mee door kunt dragen.
    Ik heb voor de bondolino gekozen omdat man en ik nogal van postuur verschillen en deze kunnen we beide gebruiken zonder iets opnieuw af te hoeven stellen.

Baby-bjorn, chico, stokke zijn NIET ergonomisch en buidelslings (lodger bijvoorbeeld) ook niet en die geven ook nog eens een verhoogd risico op ademhalingsmoeilijkheden,

6. Tante Truus

Tante Truus Actief lid

Jul 14, 2014
    352
    117
    43
    Idd, het is belangrijk of je vanaf dag 1 gaat dragen of pas als de kleine wat groter is.
    Ik heb zelf een Bondolino en een Ergobaby gebruikt. De bondolino is makkelijker als meerdere mensen hem gebruiken, te gebruiken vanaf dag 1, makkelijk en snel om te doen en erg comfortabel.
    De ergobaby kan pas vanaf een maand of 4-5. Mijn ervaring ermee is dat het rugpand van de ergobaby langer is en grotere kindjes langer goede rugsteun hebben. Qua draagcomfort even goed als de bondolino, qua gemak met omdoen iets omslachtiger, omdat je met een horizontale gesp tussen je schouderbladen zit.

7. tifa

tifa Bekend lid

Jan 6, 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties.
    het liefst zou ik vanaf de geboorte gaan dragen.
    maar ik las dat dan in ht begin een draagdoek beter is omdat het contact dan beter is?

8. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    2,131
    1,210
    113
  9. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    ik heb een beco butterfly 2. fijn ding.
    maar eerlijk, ik zou toch voor de wandelwagen kiezen. ik heb "ervaring" met een boerderij en je hebt sneller je baby in de wandelwagen dan dat je die in een draagdoek of zak gedaan hebt. met een boerderij heb je vaak altijd wel ruimte om een wandelwagen voor het grijpen te zetten.
    als je wat op de boerderij moet doen, wagen mee, kleine kan slapen of lekker blijven liggen en jij hebt je handen vrij. ik weet niet wat je op de boerderij moet doen maar ik vond water bijvullen of bijv mesten, echt niet fijn met een draagzak om. dat zit dan echt in de weg.
    en misschien moet je de kleine elke keer een jasje aan doen voordat je hem in de zak of doek doet? kost alleen maar meer tijd en handelingen. in de wagen leg je hem zo neer, deken erover en klaar. of een dikke wikkeldeken erin. kleine erin en dichtslaan en weg kan je. slaapt de kleine ondertussen dan kan je hem in de wagen laten liggen.
    voor kleine dingen zou ik hem niet "mee slepen". babyfoon mee, je ding doen en weer terug gaan.

10. tifa

tifa Bekend lid

Jan 6, 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat is inderdaad ook wel zo ja. We hebben paarden maar mijn vriend is doordeweeks vaak weg voor zijn werk.
    het komt erop neer dat ik minimaal 4 keer heen moet voor voeren, dan vul ik ook het water inderdaad bij en uitmesten.
    Ook hebben we nog 2 honden dus meestal ben ik wel wat in de weer en zit ik niet de hele dag binnen.

11. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    uitmesten met baby op je buik dat werkt echt niet hoor. sowieso kijk ik bij de paarden altijd uit. ik ging bijv niet borstelen of een paard aan de hand buiten zetten als de kleine in de zak zat. hij zal (met of zonder opzet) een zet geven met zn hoofd of in een gekke buik zn kont omhoog gooien, wat wel eens gebeurd. dat overleeft je kleine niet. stalbaas heeft hier een tik van een paard gehad. beestje sloeg een keer met zn hoofd voor een vlieg. man heeft paar maanden met een stellage om zn nek gelopen omdat die gebroken was....
    mijn paard heeft ooit zn hoofd eens in mij geplant om geaait te worden. goed bedoeld maar kleine in de draagzak vond het niet zo prettig.... sindsdien doe ik het dus niet meer.

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben de Stokke Mycarrier en ben er super tevreden over. Hij is makkelijk in gebruik, zit lekker en je bent zo klaar (met je baby erin doen etc).

13. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    maar dit is geen ergonomische en dus ook niet echt bepaald goed voor de baby..

14. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Of voor jezelf ;)

Ts, ik heb zelf de Tula gehad. Ik ben het wel eens met Damay, zou niet te intensief bezig gaan met paardjes met kind op je buik. Maar je kan uiteraard ook gaan rug dragen. Dat kan al vrij snel. En dan eerst de baby in de wagen, maar na een poosje lekker op je rug mee, ideaal juist, zeker als je kleintje wat ouder is en niet de hele dag tukt. Lekker mee kijken met mama. Nu draag ik zelf het liefs met een doek, maar de Tula was ook fijn. Manduca is ook een fijne!

15. Eki

Eki Fanatiek lid

Jan 20, 2012
    2,127
    1
    36
    Belangrijkste is dat je draagzak ergonomisch is, dus dat de beentjes en billen in een 'm' vorm zitten (knietjes hoger dan de billen).

Ik heb een bondolino, manduca en nu voor de vakantie (warm land) een ergobaby. Ik vind de bondolino het fijnste dragen, en kan vanaf geboorte. De ergobaby en manduca dragen hetzelfde en zijn ook prima, maar zou ik niet bij een pasgeboren baby gebruiken.

Succes met kiezen en veel plezier met dragen :)

16. Boommm

Boommm Niet meer actief

Tja ik geloof er niet zo in. Heb vroeger zelf altijd in een babybjorn achting ding gezeten en leef ook nog. Vind dat er teveel betutteld wordt tegenwoordig. (Is mijn mening hè!!) Onze dochter zit er niet vaak in, denk Max een/twee uur per week ofzo. Ben ook niet zo'n draagtype. Vind dit prima. Het zit voor mezelf prima trouwens hoor, zoals ik al zij heb ik nergens pijn, de banden zitten goed.

17. tifa

tifa Bekend lid

Jan 6, 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha nee, ik heb ook geen kinderen tussen mn paarden lopen en doe natuurlijk ook niet de draagzak om terwijl ik met de paarden bezig ben en ze bij de baby kunnen komen. Als ik in de schuur bezig ben zijn ze buiten en andersom maar dat spreekt voor zich lijkt me.
    Zeker niet de bedoeling inderdaad.

Bedankt voor de reacties! Ik zal eens voor die tula kijken.

18. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

May 3, 2010
    1,036
    303
    83
    laat je niet afschrikken door het knopen! Toen ik de draagdoek leende van een vriendin ben ik op youtube gaan kijken. Het filmpje 2x kijken en nadoen was voldoende want de knoop is heel eenvoudig. Je hebt veel varianten maar gewoon de kikkerhouding is knus en vond ik zelf erg prettig; met 30 sec zat me kindje geknoopt en wel vast. FF het filmpje langzaam af laten spelen, dan heb je het zo door.
    Voordeel was dat het een fijne doek was maar na 4 maanden ongeveer vond ik dat mijn baby (die op de middellijn groeit op de curve, om aan te geven hoe groot ze was) te zwaar werd, ging teveel hangen en het gewicht trok erg naar beneden waardoor het doek al snel niet meer goed zat.
    Toen over gegaan op de Manduca draagzak en een heel fijn ding, kan ook vanaf de geboorte tot wel 20 kilo. Ik wil heel lang blijven dragen dus dan is het ideaal. Deze kan ik je zeker aanraden!

19. tifa

tifa Bekend lid

Jan 6, 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie.
    Ik vind het knopen terwijl je ook het kind vast moet houden xo eng, ben bang dat ik rr laat vallen ofzo.

20. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Idd wel een ergonomische, stokke ook mee begonnen maar mijn hemel wat een verschil met een ergonomische drager :D

Hier de Mucibi heel tevreden over en tenminste te betalen..

Share This Page