Dag allen. Net als bij mijn eerste zwangerschap vliegen de kilos eraan. Ik ben flink beroerd ( zonder spugen) maar eet de misselijkheid weg. Nu 11 weken en bijna 7 (!!) Kilo zwaarder. Is er iemand dit dit herkent. Ik word helemaal gek van de berichten van 1 a 2 kilo en hoe ver ik daar van afwijk. Het gaat wel om een tweelingzwangerschap maar dan nog.. maak me toch ook zorgen.
Ik groeide ook heel snel in het begin. Had berehonger. Bij 24wk 10kilo gegroeid. Daarna geen gram meer gegroeid.
Ik ga ook hard, heb er best moeite mee. Nu plus 8 kilo. Ik at ook mijn misselijkheid weg. Vanaf week 16 gaat het minder hard. Hoop dat het zo blijft gaan. Moet gewoon een hele nieuwe garderobe aanschaffen , heel anders dan mijn 1ste zw.
Ik ben ook al bijna 10 kilo aangekomen. Ik woog voor de zwangerschap 59 maar ben ook gestopt met roken uiteraard. Ook hiervan wat extra kilo’s . Maar ik eet ook echf bizar veel.. de meningen over mijn buik verschillen. Tot nu toe vind het merendeel het een redelijk bescheiden buik. Maar ik ben overal gewoon dikker. Opmerkingen als zo al die buik in dit tempo door blijft groeien wordt je enorm! Vind ik verschrikkelijk!
Ik ben nu al zo’n 6 kilo aangekomen en ben nu 24 weken zwanger (ook van een tweeling). Dat ik nu meer aankom dan mn vorige zwangerschap (was toen 8 kilo) snap ik wel want het zijn er toch 2. Maar dat ik de cijfers zie stijgen op de weegschaal heb ik wel moeite mee.
Oh ik voel met je mee. Bij mijn vorige zwangerschap in totaal 11.5 kg aangekomen. Ik was denk ik met 20 weken iets van 4 kilo aangekomen ofzo. Nu bijna 25 weken en ook al 8.5kd gegroeid. Ik ben wel heel misselijk metnspugen geweest en zit nog steeds aan de medicatie. Echter groei ik toch enorm. Ik ben overal voller geworden en vooral mijn borsten en billen huge!! Kan me soms ook heel onzeker voelen en daarna denk ik: ik ben zwanger, me de hele dag beroerd voelen is ook niet leuk! Na Mn zwangerschap kijk ik wel weer naar doen kilo’s eraf krijgen etc!! Ook al is het niet altijd even makkelijk: probeer het los te laten.. het is wat het is en als je zwanger bent is je lijf ook gewoon enorm anders soms. Straks ben je weer jezelf en dat zie je dan wel weer!!
Zo is het ook hoor regenboog. Er groeit iets moois in ons en je komt nou eenmaal aan. Straks zo druk met de beeb(s) dat de kilo’s er vanzelf afvliegen. (Hoop ik).
Herkenbaar hier ook heel Misselijk geweest en daardoor gegeten (en gesnoept ). Durf niet eens op de wegschaal. Begin me nu beter te voelen dus hoop dat het wat stagneert nu.
Haha... wat ik hier lees is een droom voor mij. Ik kwam 30 kilo aan. Tot 2 keer toe. Echt afschuwelijk. Maar volledig mijn eigen schuld, weet ik nu. Mijn voedingspatroon was niet Ok en nu bij de derde hoop ik echt ook een keer op iets van 11 kilo uit te komen. Dan ben ik zeer gelukkig. Ondertussen ben ik 7 weken en de eerste 2 zitten er al aan. Maar bij mijn vorige zwangerschappen waren dat er zeker al 7 geweest
Ik had het inderdaad ook de eerste weken, misselijkheid weg eten met alles wat ik kon verdragen en na 12 weken zat er al 5 kg aan. Toen de misselijkheid minder werd heb ik voor mezelf besloten dat ik daar de lijn trok en ben ik weer gezonder gaan eten. Als ik door was gegaan zoals toen had ik nu echt op +25 kg gezeten, nu zit ik op +17. Nog steeds teveel ja, maar het hadden er ook 28 kunnen zijn dus ik ben best trots haha. Wat ik ermee wil zeggen. Probeer voor jezelf een lijn te trekken als je je weer beter voelt. Accepteer dat er nu een paar kg aan zit die je er na je zwangerschap weer zelf af zult moeten krijgen, maar zorg dat het er niet nog 10 teveel extra worden omdat 'je nu toch al teveel bent aangekomen'
Zolang jij voor jezelf weet dat je je niet alleen maar vol stopt met ongezond eten, zou ik me er niet te druk over maken. Maar ik snap je wel. Ik ben ook al ondertussen bijna 7 kilo aangekomen, ondanks dat ik qua voedingspatroon of beweging iets veranderd heb. Maar toen ik bij mijn eerste zwangerschap met de pil stopte, kwam ik tot de zwangerschap ook zo'n 7 kilo aan in een half jaar tijd. Nu eerst direct na het stoppen met de pil zwanger geraakt (helaas is dit geëindigd in een miskraam in december), toen 1 menstruatie gehad en weer raak. Dus ik vermoed dat het bij mij ook voor een groot deel door het stoppen met de pil te maken heeft. En hoe cliché het ook klinkt, als je kindjes maar gezond zijn! Natuurlijk is teveel aankomen niet goed, en ook voor jezelf niet fijn, maar soms heb je er helaas gewoon geen zeggenschap over. En ik lees ook genoeg verhalen van vrouwen die +25 waren aangekomen en binnen 3 maanden weer op hun oude gewicht zaten.
Ik ben ook al vrij veel aangekomen hoor. In eerste instantie door veel te veel te eten omdat ik continu misselijk was en honger had, nu hou ik ook veel vocht vast en ben ik net een dag terug van vakantie dus ik denk dat daar ook wat van bij zit. Ik ben woensdag 20 weken en zit nu op ongeveer +9 kilo.
Ik ben bij de eerste 24 kilo aangekomen, bij de 2e 26 kilo. Mijn eetpatroon was niet eens heel erg veranderd. Blijkbaar sloeg mijn lichaam alles op. (kinderen waren ook wel flink met 4,0 en 4,2 kg).
Als het helpt tegen de misselijkheid zou ik zeker telkens wat eten (heb ik ook gedaan). Maar ga geen lege calorieën eten als koekjes en andere zoete tussendoortjes, zorgt er alleen maar voor dat je nog meer trek krijgt én het zijn allemaal veel te veel suikers die zorgen voor onnodige kilo's. Wat dan wel? Volkorenproducten met beleg als kipfilet, 30+ kaas, gekookt eitje. Beleg je boterham extra met komkommer, tomaat of augurk. Meer smaak én vult weer extra (verteert traag). Als je perse iets zoets er op wil, doe dan aardbeien of hooguit appelstroop. Blijf af van de Nutella. Als tussendoortje van die crackertjes met rozemarijn en zeezout of naturel. Drink veel water. Rauwkost en fruit (laatste ook niet te veel ivm suikers). Succes!