Verlof

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bloem, 21 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem

    Bloem Actief lid

    21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Hallo, ik kreeg vandaag de vraag van mijn leidinggevende om na te gaan denken over zwangerschapsverlof. Je hebt 16 weken..
    Hebben jullie er al over nagedacht? Ik weet niet zogoed of ik juist meer tijd voor of na de bevalling wil.. en ik weet natuurlijk ook nog niet hoe ik me voel een maand of wat voor de bevalling...

    Wat zijn jullie ervaringen en ideen?

    Groetjes
     
  2. Niet meer actief

    Hoi

    het ligt er denk ik ook aan wat voor werk je doet en hoeveel uur per week je werkt de meeste werken ongveer 4 tot 6 weken voor de bevalling door. en heb je tussen de 12 en 10 weken verlof na de bevalling
     
  3. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Zal ik is vervelend doen ..
    Hier in Denemarken heb je gewoon 46 weken verlof na je bevalling.
     
  4. Niet meer actief

    Dta is echt heerlijk zeg. Ik vidn dat eigenlijk heel normaal moeten ze in nederland ook eens gaan invoeren
     
  5. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ja dat ben ik met je eens.
    Je kan op veel meer meemaken van je kleine ..en welke moeder vind het nou leuk om haar kind na 12 weken naar de oppas te brengen..
     
  6. Niet meer actief

    Ik neem aan dat geen enkele moedre dat leuk vind, ik was zo blij dat ik niet werkte en lekker thuis kon zijn met de kleine
     
  7. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Dat kan ik me voorstellen.
    Ik hoef nu gewoon pas begin maart 2007 weer aan ut werk ..
     
  8. PamEnMarcel

    PamEnMarcel Actief lid

    46 weken!!! Dat wil ik ook wel... Ik ben jaloers op je!

    Ik neem 4 weken voor m'n uitg. dat. verlof en 12 weken erna, maar ja, ik heb geluk gehad dat ik alleen achter de computer zit en niet zoveel hoef te doen, lichamelijk dan.
     
  9. Niet meer actief

    idd dan kun je veel langer doorwerken ik werkte al ziekenverzorgende en dan mag je al vanaf week 24 niet meer achetr het bed staan maar meer administatief werk en met 34 weken met verlof.

    Mar ik werk gelukkig niet dus hoef niet met verlof
     
  10. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Hoi Bloem,

    Dat is denk ik erg afhankelijk van je wensen en situatie.

    Ik ben in de zomer uitgerekend en ga 6 weken voor de uitgerekende datum stoppen. Officieel heb ik dus 10 weken na de bevalling, maar ik ben in de gelukkige positie dat ik er nog makkelijk 2 of meer weken achter kan plakken als ik dat zou willen.

    Ik moet er trouwens niet aan denken om zo lang (46 weken!) niet te werken, maar ook dat is per persoon verschillend denk ik. Werken vind ik nog steeds erg leuk en ik ben gek op mijn vak. Daarnaast wil ik niet "alleen moeder" zijn maar mijn voldoening ook nog elders uit putten.

    Succes
     
  11. Niet meer actief

    Daar zit ook wel wat in hoor. Ik zit half gedongen thuis aangezien ik ben afgekeurd voor mijn eigen werk en soms mis ik heel erg mijn werk en heb zoiets van nou iets anders zijn als mama is ook el eens lekker. Maar goed ik vind het ook hgeerlijk om bij mij meisje thuis te zijn
     
  12. Bloem

    Bloem Actief lid

    21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Ieredeen heeft toch duidelijk zijn voorkeur qua werken merk ik, ik zit zelf in de zorg en moet ook nog mijn vakantie ergens plannen en ik denk dat ik ze van dit jaar ervoor plak en in 2007 nog wat eraan plak. Het scheeld dat ik nog met verlof ben tijdens de feestdagen en met een nieuw jaar weer begin, dus ook weer extra vak dagen...

    En van die 46 weken... ik vond 16 weken al veel hihi..

    Ik werk nu 32 uur per week en ik wil wel minder gaan werken dus daar moet ook al over gedacht worden.. Ik zit te denken aan 20 of 16 uur, maar moet ook nog kijken of dat financieel thuis uitkomt natuurlijk..
     
  13. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb 6 ervoor,
    10 erna+3wk vakantie+de vrije dagen die ik dan opneem.
    Dus hoef +- 1 november weer te beginnen.
    17 mei laatste werkdag.
     
  14. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Ik heb tot nu toe weinig klachten en doe zittend administratief
    werk. Dus ik heb ervoor gekozen om 4 weken voor de bevalling
    op verlof te gaan, zodat ik er nog 12 overhoud na de bevalling.

    Ook heb ik nog twee weken vakantie, die ik ervoor geplakt heb, dus
    dan heb ik toch 6 weken voor de bevalling al vrij.
    Gaat lekker snel 14 april is mijn laatste werkdag, zie er echt naar uit.
     
  15. Niet meer actief

    Ik vind de zwangerschapsverlof regeling hier in Nederland maar knudde!!
    Het is veel te kort, je merkt echt dat die 10 of 12 weken erna eigenlijk niet genoeg is.

    Maar goed, tis niet anders.


    Ik neem in ieder geval lekker zes weken van te voren op en dus 10 weken erna. Daarna plak ik er nog 4 weken vakantie aan vast, zodat ik een toch wat langere periode heb.

    6 april is mijn laatste werkdag, ik kan niet wachten!!!!
     
  16. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik werk als verzorgende in een verpleeghuis maar heb niks gehoord over dat ik straks niet meer aan het bed mag werken. en administratie moet gaan doen. als dat zo is dan komt het niet goed want ik moet gewoon met mijn mensen bezig zijn ik neem 6 of 8 weken voor mijn bevalling op en dan 12 of 14 weken er na minimaal krijg 16 weken en neem nog 2 weken vakantie om nog eens 2 weken extra van de baas te krijgen. en verder heb ik dan nog ruim 5 weken over die nemen we dan ook maar er achteraan denk ik.
     
  17. senseemillia

    senseemillia VIP lid

    20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ben het met Jansen eens. Ik zou er ook niet aan moeten denken o 46 weken verlof te hebben. Vind zestien weken totaal al erg lang.
    Ik vind mijn werk ook leuk en inderdaad daar haal ik voldoening uit en sowieso ben straks moeder, maar ben ook werknemer, vrouw en dochter....hihi.
    Weet nog niet hoe ik het verlof ga verdelen. VAn een vriendin van mij hoorde ik dat het op zich ook wel prettig is tevoren iets meer tijd te hebben en nog even fulltime te genieten van je zwangerschap en je voor te bereiden op de bevalling. Misschien neem ik wel vijf weken vooraf en de elf daarna. Verlof ga ik ook opsparen en opnemen na bevallingsverlof.
    Groetjes Senseemillia
     
  18. Miekie

    Miekie Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Ik werk ook in de zorg.
    Ik neem 4 weken verlof voor en 12 weken na + 4 en halve week vakantie.
    Daarna neem ik ouderschapsverlof en ga ik dus een jaar lang 1 dag minder werken.

    Red ik t niet totaan die 4 weken voor, dan kun je nog altijd in de ziektewet. Dus ik probeer t en tot nu toe gaat alles goed. Nog 6 en halve week werken!! Dus aftellen maar!!
     
  19. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik ga denk ik 5 weken voor de bevalling stoppen. Dan heb ik daarna nog 11 weken waar ik nog 1 a 2weken aan vast plak. Ik denk ook dat ik daarna weer erg veel zin heb om te werken.

    Pim
     
  20. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Ik had in eerste instantie aangegeven 4 weken van te voren te stoppen, maar zo op het eind vond ik het toch wel wat zwaar worden en heb ik er alsnog 6 weken van gemaakt. Achteraf ben ik daar erg blij om aangezien ik 10 dagen voor de uitgerekende datum ben bevallen.
     

Deel Deze Pagina