Slechte reuk en slecht gehoor

Discussie in 'De lounge' gestart door prjbt, 6 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prjbt

prjbt Niet meer actief

10 december geopereerd aan chronische sinusitis. De fess is goed geslaagd qua ruimte creëren. Helaas heb ik daarna nogal pech.

De wonden in de neus genazen niet goed waardoor ik een paar keer terug moest om de neus te laten reinigen.

Tevens begin januari er een forse verkoudheid overheen gehad en nu vorige week en deze week een fikse griep.

Wederom terug naar de KNO en toch weer gaan ontsteken dus weer antibiotica en prednison.

Maar het vervelendste van alles is dat ik slecht hoor . De tv staat 5 punten harder qua volume maar hoor het nog niet goed.

En ik ruik bijna niets. Vanmiddag voor de zoveelste keer mijn zoontje uit bed gevist. Ik was al beneden tot ik ontdekte dat hij poep tot in zijn nek had. Mijn trui zat er dus ook al onder en ik had niets geroken...

Zou dit ooit nog weer beter gaan het is zo irritant.

Heeft iemand van jullie (positieve) ervaring..

2. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Ai, wat vervelend is dat.
    Ik heb dezelfde soort operatie ooit gehad en gelukkig wel goed herstelt. Maar het blijft een zwakke plek. Met een normale verkoudheid, moet ik altijd oppassen dat het geen bijholteontsteking wordt.
    Wat ik doe om dat te voorkomen, en wat ook goed werkt als het e.e.a. toch ontstoken is is blijven spoelen met zoutoplossing. Na de operatie moest dat sowieso met zo’n spuit in de neus en dan kwam het er weer uit via mijn mond (verschrikkelijk vond ik dat). Maar nu gebruik ik de rhino horn om te spoelen en dat werkt perfect.

3. prjbt

prjbt Niet meer actief

Ik spoel idd 3 a 4x per dag met de rhinohorn en 2x daarvan ook nog met flixonase capsules maar helaas ...

Vrees ook dat ik altijd gevoelig blijf maar had zo anders gehoopt

4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Jeetje... Dan doe je eigenlijk al een heleboel...
    Dan maar hopen dat het wel goed kan genezen zodra het verkoudheidsseizoen is afgelopen. Misschien heb je wel gewoon pech en is je weerstand nu zo belabbert dat je daardoor sneller ontstekingen krijgt.

5. prjbt

prjbt Niet meer actief

Mijn hb is ook te laag sinds oktober al aan de staaltabletten en het is nog maar 0,4 gestegen.

Eind augustus bevallen van de 5e. Ondertussen ook een huis gekocht en een huis verkocht. Verhuizen in april.

Dus ik vermoed dat het idd de combi van pech, lage weerstand, ontzwangeren en stress is.

Maar dat kan ik ook allemaal wel aan maar het slechte horen en het slechte reukvermogen is wel echt killing. Hoop dat het gewoon snel weer terug komt..

En verder maar hopen dat het gauw zomer is zodat de verhuizing achter de rug is en het weer mooi weer is

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Jeetje wat vervelend, ik heb met de ingreep verder geen ervaring. Wel is mijn reuk een stuk minder geworden nadat ik afgelopen december griep kreeg. Als ik opsta in de ochtend ruik ik niets, dit merk ik omdat ik dan deo spuit en die ruik ik niet.
    Gelukkig komt het in de loop van de dag wel terug maar toen ik het opmerkte schrok ik er ook wel van en het is ook gevaarlijk. Je mist gewoon een zintuig.
    Mijn gehoor gaat sowieso achteruit de laatste jaren, vocht achter mijn trommelvliezen wat niet weggaat.
    Ik hoop dat je snel zal opknappen

Deel Deze Pagina