wanneer voel je beweging

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Charisma83, 26 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charisma83

Charisma83 Actief lid

25 okt 2008
    173
    0
    0
    amsterdam
    met hoeveel weken voelde jullie de baby bewegen in julie buik? ik ben nu 15 weken en soms als ik lig voel ik een soort van gekriebel in mijn buik en vraag me af of ditmijn baby is of gewoon mijn darmen. kan je met 15 weken al iets voelen bewegen? ik ben trouwens wel dun ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft.

2. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Volgens mij kan dat wel. Zelf voelde ik het bij 18 weken. Maar ik ben juist weer stevig :)

3. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Gekriebel heb ik gevoeld zo vanaf week 14....
    Sinds week 19 voel ik het echt schoppen/stompen. Dat is echt een heel typisch gevoel...

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik voelde vanaf krap 17 weken alsof er een luchtbel steeds aan de binnenkant van mijn buik langskwam. Daarvoor heeel soms een plopje, maar niet overtuigend de beeb.
    Met 17 weken was t er dus opeens zonder twijfel en vanaf toen heb ik haar ook iedere dag gevoeld.

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik voelde het voor het eerst met 14 weken.

6. ancie

ancie Bekend lid

17 feb 2007
    514
    0
    0
    oehhh ik kan niet wachten omdat mee te mogen maken dan word het allenmaal volgens mij veel echter het idee dat er wat in je buik zit

7. Nataly

Nataly Actief lid

4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hai,

Wanneer je de baby voor het eerst voelt is afhankelijk van de ligging van de placenta. Als je placenta aan de voorkant ligt dan voel je pas later je kindje bewegen.

Het gekriebel kan heel goed je baby zijn. Ik heb in het begin ook heel erg getwijfeld of het mijn eigen lichaam was of de baby omdat het bij mij ook een soort van gekriebel was.

Bij mij ligt de placenta aan de voorkant en ik heb dus voor het eerst echt de baby gevoeld (het waren hele kleine stompjes van binnenuit) met 20 weken.

Nu voel ik hem elke dag, soms de hele dag door en ik voel het ook echt schuiven door mijn hele buik. Soms denk ik zelfs 's nachts ga nu eindelijk slapen want ik wordt er wakker van...................maar ik zou het gevoel niet willen missen hoor, is heel bijzonder.

Veel liefs
    Nataly

8. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    dit is mijn 3e kindje, de eerste voelde ik met 16 weken, de tweede met 12 weken, en deze nu ook al, het is heeeel licht hoor, echt een soort van ''gevlinder'' en moet me savonds in bed wel concentreren, want overdag voel ik niets,d aar is het te klein voor.

Maar ik weet zeke dat ik hem/haar gevoeld heb, soort van gekriebel, zachte duwtjes aan de binnenkant, lastig te omschrijven, ik weet het zeker omdat ik eerder zwanger ben geweest en het ook zo voelt als de bewegingen sterker worden.

maar het kan inderdaad weken duren, afhankelijk van de ligging van je placenta, je kindje, je bewuszijn etc.

9. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Volgens mij wel laat, toen ik 22 weken en 3 dagen zwanger was. Maar ik best wel overgewicht en mijn placenta ligt ook nog eens voor

10. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik voelde het kindje voor het eerst, een plopje, toen ik 17 weken zwanger was. Daarna werd het steeds duidelijker.

11. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    Hier voelde ik iets met ongeveer 21 weken...
    maar mijn placenta lag ook aan de voorkant van mijn buik...

12. jootje03

jootje03 Lid

16 jul 2008
    36
    0
    0
    Leiden
    ik voelde het bij dit kindje al heel snel, net 10 weken! Is ook mijn derde kindje dus je weet wel wat je moet voelen, dat maakt het wel makkelijker om te herkennen. Leuk hoor om weer te voelen, zo gezellig!

13. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

ik ben bijna 18 weken en denk ook dat ik het voel, sinds voige week voelde het als een soort gekietel aan de binnekant. En eergiter nacht werd ik wakker in de nacht en toen voelde ik een soort lichbelletjes..

Mijn placenta ligt ook aan de voorkant. Maar ik zag iemand bij maart mama's die is 18 weken en heeft een voorligende placenta en voelt het heel duidelijk!

14. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ik precies met 19 weken. placenta aan de voorkant.

15. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Vanaf gisteren voel ik de baby.. kleine plopjes tegen mijn buik aan en gekietel haha bijft mooi..

16. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    hai hai

ben ook heel slank,

ik voelde de eerste met 14 wk gekriebel en met deze voelde ik t met 13wk.

en het echte schop gevoel was met 16 wk ong.

komt wel hoor tis bij elk verschillend.

Deel Deze Pagina