Geutjes vocht verliezen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nessa, 21 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nessa

Nessa Actief lid

14 sep 2006
    318
    1
    0
    België
    Ik ben zwanger van ons eerste kindje dus deze zwangerschap was 1 grote ontdekkingsreis met héél veel vragen :D Nog enkele dagen en ons manneke zal ter wereld komen maar nu werd ik vanmorgen wakker met een natte pyjamabroek :oops: Ik moet de laatste dagen vaak opstaan om te plassen maar was deze morgen nog maar 2 uurtjes geleden gaan plassen dus ik denk niet meteen dat het door een overvolle blaas komt. En dan vraag je je af: waar komt dit vandaan? Is dit het begin van...?
    Ik heb nu wat rondgelopen en heb nogal last van mijn onderbuik en steken in mijn vagina én heb alweer wat geutjes vocht verloren.
    Manlief is gaan werken en ik wil hem niet voor niks naar huis laten komen maar natuurlijk zou ik wel willen weten wat dit betekent. Naar de kliniek gaan, is waarschijnlijk ook voorbarig - daarom vraag ik hier eens raad aan andere dames die het misschien ook meemaakten?

Groetjes
    Vanessa

2. chantilly

chantilly Actief lid

7 mei 2007
    281
    0
    0
    helpdeskmedewerker
    ergens in ut mooie oost'n
    Nou...... misschien is het wel vruchtwater, dus het kan zijn dat het al begonnen is.....
    Hou je ons op de hoogte !?!?!?

3. mamavanmerijn

mamavanmerijn Actief lid

12 okt 2006
    298
    1
    0
    Het zou heel goed vruchtwater kunnen zijn. Ruikt het zoetig? Misschien een maandverband in doen, dan vang je het op en dan kan je beoordelen of het inderdaad echt anders ruikt dan urine of afscheiding. Vruchtwater ruikt zoetig.

Je hoeft nog niet meteen de VK te bellen. Pas op moment dat je weeen krijgt, gerommel dat langer dan een minuut duurt en steeds rond de 2 a 3 minuten terugkeert, dan is het tijd om de VK te bellen.

Ik zou voor zekerheid niet meer in bad gaan. Want stel dat het inderdaad je vliezen zijn die gebroken zijn, dan geeft bad infectiegevaar.

Ik geloof dat als je binnen 24uur na het verliezen van vruchtwater nog geen weeen krijgt, dan moet je snel contact opnemen met je VK.

Succes! spannend hoor!

4. Nessa

Nessa Actief lid

14 sep 2006
    318
    1
    0
    België
    zal ik zeker doen !

:D

'n zwangerschap is toch iets spannends se... :) :)

5. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    klinkt als vliezen, tenminste zo ging het bij mij toentertijd. Zit er een scheurtje in het vlies boven ipv dat hij onder breekt.
    tijd zal het leren :)

Bel anders voor de zekerheid je VK, daar is ze toch voor..

6. Nessa

Nessa Actief lid

14 sep 2006
    318
    1
    0
    België
    Dinsdagmorgen heb ik naar de dienst materniteit gebeld en daar hebben ze me aangeraden om toch even langs te komen. Ik kreeg toen een inlegdoekje en moest 'n uurtje rondlopen om vocht op te vangen zodat zij konden uitmaken of het urine of vruchtwater was. Het was dus effectief vruchtwater en ik moest meteen in de kliniek blijven, kreeg wee-opwekkers want ons manneke moest zo snel mogelijk geboren worden - wegens kans op infectie (bij het breken van de vliezen moet je binnen de 24 uur bevallen en die termijn was al verstreken :( ).
    Gelukkig heeft ons manneke geen infectie opgelopen maar dit was wél een les voor me hoor - in het vervolg, niet twijfelen en meteen naar materniteit bellen...

7. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Gefeliciteerd met je zoontje

8. angeloflove

4 apr 2007
    93
    0
    0
    gefeliciteerd met je zoontje en geniet ervan...

Deel Deze Pagina