Ik vroeg me af hoevaak jullie de kleertjes wassen? en dan bedoel ik niet als je kindje het onder heeft gespuugt of de luier heeft gelekt maar gewoon... Ik LAat sarah namelijk 2 dagen dezelfde kleding dragen. Snachts heeft ze een pyjama die ik elke week verschoon en soms 2 keer in de week. Mijn vriendin doet het elke dag... nou kwijlt haar zoontje ook veel maar de broekjes ook terwijl die nog schoon zijn enzo... Ik heb gewoon simpelweg het geld en de tijd niet om zoveel te wassen... er is al zoveel aan slabbers, spuugdoekjes en ondergekwijlde mouwen per dag die in de was gaan... was wel benieuwd naar jullie reacties. stel dat de kleertjes nog helemaal schoon zijn aant einde van de dag, doe je ze dan de volgende dag weer aan? en zo ja, hoelang hou je dat vol als ze schoon blijven?
broekjes die niet vies zijn draagt ze weleens 2 en heel soms 3 dagen. Zeker nu ze nog zo klein zijn, maken ze de kleertjes ook niet vies, dus vind ik het ook onnodig om die dagelijks te wassen. Shirtjes wassen we idd vaker, door spugen, maar heb ik haar smiddags een schoon shirt aangegeven, dat s avonds (stel dat!) nog schoon is, dan kan ze dat, na die paar uurtjes, ook een dag later nog wel aan. Overigens: Ik wissel graag met kleertjes; dus een broekje dat vandaag niet vies is, leg ik op de commode ofzo en krijgt ze niet morgen, maar overmorgen weer aan. Niet gewassen, maar wel gewisselt
Mijn zoontje krijgt elke keer wel een schoon truitje aan, maar de broeken was ik echt niet na 1 keer dragen. Als er geen "ongelukjes" gebeuren, dan gooi ik ze niet meteen in de wasmachine. Als hij straks gaat kruipen dan zal ik ze wel elke keer wassen, maar nu gebeurt er nog helemaal niets mee.
haha ja dat doe ik ook vaak :bloos: ze heeft zoveel leuke kleren. shirtjes gaan hier elke dag in de was maar die worden ook echt vies. broekjes niet, rompers ook niet...
hier een spuger en kwijler (klinkt weer erg liefkozend haha) dus shirtjes moest zoiezo wel maar broekjes (bij geen lekkage) deed ik aan het einde van de dag apart leggen en dan bv over 2-3 dagen weer eens aan (ook niet meteen wassen) ik denk dat ik bij een schoon shirtje ook dat wel had gedaan maar is nog nooit gebeurd hier (echt een man he?) langer als 2 dagen zou ik nooit doen ik houd van schone kleertjes bij ze vind ik fris en verzorgd maar das puur gevoel..
Als zijn broek nog schoon is dan krijgt mijn zoontje hem nog wel een keer aan, lijkt me geen probleem. Truien en shirtjes gaan meestal na 1 x dragen in de was, er zit altijd wel ergens een vlek van eten of snot. Rompers draagt hij 1 dag en sokken ook.
rompers vind ik op zich anders, die worden tenslotte dichter op het lijf gedragen. Maarja, ik moet bekennen: ook die draagt ze 2 dagen, ze gaat maar om de dag in bad en als het niet nodig is, ga ik haar dus tussendoor (vanwege de kou ook gewoon) niet haar rompertje omwisselen.
ik was Sarah elke dag dus ze is vrij schoon, masseer haar na het bad in met babyolie dus dat vindt ze heerlijk en ruikt ze enorm lekker door! dus stinken doet ze zowiezo niet...
Als de kleding 's avonds nog schoon is doe ik het de volgende dag ook weer aan. Soms heeft hij 3 dagen hetzelfde aan. Vind het onzin om iedere dag schone kleren aan te trekken als ze niet vies zijn. Pyjama gaat 2-3 x per week in de was en hij krijgt wel elke avond een schone romper aan.
Ik was alles na 1 keer gedragen te zijn. Ik weet niet, misschien een tik, maar ik vind het bijvoorbeeld ook nooit zo fijn als ze naar andere mensen ruikt. Vanmiddag waren we bijvoorbeeld even bij mijn moeder en die heeft altijd wel een parfummetje op..dan doe ik haar kleertjes écht in de was..ik was zelfs haar haar nog een keertje dan.. Misschien ook niet helemaal normaal van mij, maar ik vind het écht niet fijn als ze naar andere mensen ruikt. Pyama heeft ze ook elke avond een schone aan. Ik moet wel zeggen dat ze nu met eten een smeerpoets is, dus meestal kan het ook écht niet meer..nog een dagje..
Maar dat vind ik ook niet lekker. Als hij op het kdv is geweest ruikt hij ook heel anders dan hij altijd doet. Het zal idd wel een tic zijn, maar dan doe ik ook de kleertjes gelijk in de was, ook al is het de eerste dag dat hij ze aanheeft.
alyssa krijgt iedere dag een schoon truitje, schone romper en schone sokken aan. broekjes doe ik wel 2dagen als die nog schoon is. alyssa heeft er altijd een handje van gehad om op dr mouw te sabbelen dus ik vind het ook niet fris om dat truitje dan nog een dag aan te doen. op dit moment is ze een echte smeerpoets met eten en zit het soms zelfs op dr sokken dus red ik het vaak ook niet om haar 2dagen dezelfde broek aan te trekken. de pyjama wissel ik 3x per week en de slaapzak 2xper week. ik zou graag minder wassen, maar dat lukt echt niet als je kinderen hebt. liefs doris
Broekje als hij nog schoon is wordt die 2 tot 3 dgn gedragen. Shirtjes ,rompers elke dag. pyama elke dag of om de dag.
Hier draagt Gwen vanaf het begin iedere dag schone kleertjes vindt ik gewoon lekker fris en is denk een gewoonte die je zelf heb doe het zelf ook iedere dag.
Rompers en sokken draagt ze maar 1 dag. broeken krijgt ze vaak wel 2x aan, tenzij ze vies zijn natuurlijk. Shirtjes gaan meestal elke dag de was in ivm spugen/kwijlen, maar soms gebeurt dat niet en krijgt ze hem gewoon nog een keer aan.