belly warmer en problemen met kraamzorg!

Discussion in 'De lounge' started by slingding, Oct 23, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Ik ben benieuwd of er hier ook meiden zijn of zijn geweest die een bally warmer hadden gekocht en afgekeurd zijn door de kraamzorg organisatie.
    Ik heb er namelijk 2 maar ik moet toch nog voor kruiken zorgen, terwijl er op verschillende uitzet lijstjes 1 belly warmer of 2 kruiken staat.
    De dames die dit ook hadden wat hebben jullie gedaan?

2. Rabia

Rabia Bekend lid

Apr 19, 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Wat belachelijk van ze zeg. Zeker zo'n kraamzorg die in de prehistorie wil blijven hangen. Er staat duidelijk overal bij dat die dingen veiliger zijn dan een kruik, wat willen ze dan? Als je ze toch al hebt dan moet je ze toch gebruiken ? Je gaat dan toch niet onnodig alsnog weer een kruik aanschaffen omdat zij dat willen? Denk dat het een principe kwestie is en dat zij gewoon volblijven houden omdat ze gelijk willen hebben en niet omdat er een andere reden is.
    Hadden ze aan mij een goeie gehad want ik had ze gewoon gehouden en niks anders gedaan.

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Volgens mij ben je altijd nog zelv verantwoordelijk voor je kleintje. Ik zou geen kruik kopen, als jij een bellywarmer wil gebruiken.

4. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    de reden die zij opgeven in dat de kruiken warmer zijn dan de bellywarmers en dat ze beter in het ruggetje zijn te plaatsen en ik beval in december en dan kan het zijn dat de beeb te veel warmte verliest en dan moet de kraamzorg langer blijven om er op toe te zien dat de beeb warm blijft en als dat niet zo is heb je kans dat je alsnog naar het ziekenhuis moet, en al die extra uren gaan weer van je dag uren af.
    Het allermooiste is dat mijn vk ook zeer duidelijk de voorkeur gaf om de belly warmers te gebruiken zij heeft ooit een beeb gezien die verbrand was door een kruik die lekte, zij gaf mij het sdvies ze allebei bij elkaar te leggen en de desbetreffende kraamhulp pakt wat haar het beste lijkt, gelukkig heb ik een schoonzusje die nog 2 kruiken heeft die ik een paar dagen mag lenen.

5. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    Raar hoor, Slingding. Heb aan mijn kraamzorg nog expliciet gevraagd of er dingen zijn die zij afraden of niet willen gebruiken. Toen werd me verteld dat ik de baas ben en dat ik dus bepaal wat ik goed vind voor m'n kind. Maar kan me ook voorstellen dat als ze gezegd hadden dat ze geen belly warmer willen gebruiken dat ik dan toch een kruik was gaan kopen.

6. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Het mag dan wel december zijn als je bevalt, maar het zal vast niet vriezen op de babykamer of wel dan? Wat een onzin zeg!

7. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

Aug 7, 2006
    2,015
    0
    0
    Het heeft niet te maken of het buiten vriest of niet....Amanthis was(en is) kerngezond maar kon zich de eerste dagen na de geboorte niet goed op temp houden vandaar de kruiken en haar kamertje was verwarmd.

8. djezelf

djezelf Fanatiek lid

Apr 13, 2006
    2,224
    0
    0
    omg. schagen
    Wat is een bellywarmer :oops:

9. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    een soort kruik die je opwarmt in het stop contact, (warmhoudplaatje) dus je hoeft niet met kokend water te werken en kan niet open.

10. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    deze vraag is al eens gesteld aan kwebbeltje , die het wederom aan 1 van onze verloskundige vroeg

ditwas haar antwoord

11. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Bedankt voor je bericht. raar dan dat zelf vk's er verschillend over denken!
    Maar goed ik zal zorgen voor kruiken maar ik was benieuwd naar ervarings verhalen van kraamvrouwen.

12. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    @ Slingding

Tegenwoordig hoeven kruikjes niet meer gevuld te worden met gekookt water. Heet water uit de kraan is ook goed.

Kwebbel

13. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    dat zei ik ook al tegen die mevr van het kraamcentrum maar zij zei dat het nog steeds gekookt water moest zijn om er voor te zorgen dat hij goed afsluit?
    Soms wordt je ook gek van die tegenstrijdigheden. de een zegt binnen een organisatie dit en de ander dat vindt het gek dat je daar onzeker van wordt.

14. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ja kan me voorstellen dat je er onzeker van word. Al die tegenstrijdige antwoorden zullen helaas blijven. Volg je eigen gevoel hierin, dat is heel belangrijk.

Wij adviseren de mensen om eerst een laagje koud water in de kruik te doen en dat aanvullen met heet water uit de kraan (eventueel gekookt) tot bovenaan de kruik. Test na het afsluiten altijd even op lekkage door de kruik ondersteboven te houden.

Kwebbbel

15. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    dank je voor de tip! zal de eerste dagen de kraamverzorgster wel volgen en dan kijk ik wel hoe ik het ga doen, want als de kleine de temp goed kan vasthouden wil ik toch overgaan op de belly warmers, ik vindt het een zeer eng iedee die kruiken, ik zie wel!

16. Bloemie

Bloemie Bekend lid

Jul 7, 2006
    666
    0
    0
    :oops: Hallo, hier "zo'n lastige kraamverzorgster" :)

Wij gebruiken inderdaad liever de orginele kruiken omdat ze veel heter worden dan de belly warmer. Maar dit is alleen als de baby zijn/haar temperatuur niet goed vast houd! Je moet je voorstellen dat een baby van 37 graden ineens in een omgevingstemperstuur van 20 graden komt! Veel baby's moeten daarom de eerste dagen een beetje geholpen worden met de hete kruiken! Zodat ze niet te veel energie verliezen en veel gaan afvallen en slecht gaan eten. Met een belly- warmer red je de nacht niet, want dan is afgekoeld, maar hij is ideaal voor later en voor het verwarmen van de kleertjes en het voorverwarmen van het bedje!

Ik ben het met jullie eens dat er vaak veel tegestrijdige dingen worden verteld, maar houd in gedachte dat ze allemaal het beste met jullie kindje voor hebben! Pik op wat je handig vindt en ga op je eigen gevoel af. ;)

Liefs bloemie

17. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    dank je wel voor de reactie bloemie,
    Ik reageer zo omdat ik iets vrij duurs heb aangeschafd omdat ik op een lijstje heb zien staan 1 belly warmer of 2 naadloze kruiken, en dan wordt het afgekeurd terwijl ik met mij gezonde verstand dit een veiliger idee vindt voor het kleintje.
    Ik ga gewoon dan kruiken gebruiken maar dn wel geen dag langer dan het niet meer nodig is want ik heb 2 belly warmers zodat de 1 tijdens de voeding het bed warm houdt en de 2de kan ondertussen warmen en wissel ik ze om na de voeding zodat de warme de tweede deel van de nacht het kleintje warm houdt.

18. Bloemie

Bloemie Bekend lid

Jul 7, 2006
    666
    0
    0
    graag gedaan slingding,

Ik begrijp jou reactie ook wel, want het is allemaal duur genoeg. En misschien heb je ze wel niet nodig! Kun je ze niet lenen van iemand?

Ze lijken trouwens erg eng, maar dat zijn ze niet hoor! Wel als je hele oude gebruikt. Maar test ze even op een nachtje op een krant en chek de rubbertjes ( kun je los kopen ) dan komt het helemaal goed!

19. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    rubbertjes kan je niet meer los kopen, heb dit geprobeerd van de week maar prenatal en duimeland mag rubbertjes niet meer los verkopen alleen maar hele doppen met rubbers daarin (weer iets nieuws zeker. want die man van duimeland zei o ja, we mogen ze niet meer los verkopen, ik heb nu 2 kruiken kunnen lenen.

20. Bloemie

Bloemie Bekend lid

Jul 7, 2006
    666
    0
    0
    :( o....hebben ze weer iets nieuws verzonnen?! Ach..zo gaat dat in babyland! :) Fijn dat je ze heb kunnen lenen!

Share This Page