Hoi dames, Heb een vraagje? Vanaf welke week kunnen ze beginnen met strippen? Houden ze ook eventueel rekening met de wens en hoe de moeder zich voelt?
Hier stripte ze vanaf 40wkn bij een normaal verloop vd zwangerschap. Ik moest wel al bm verweekt hebben en iets ontsluiting. Dit was in mijn geval zo dus hier met 40 en 40.2 gestript. 41 rond bevallen uiteindelijk.
Hier doen ze alleen strippen als het echt nodig is. En het is niet zo dat als de moeder er genoeg van heeft er gestript wordt.
hier gaat het om het kindje en hoe of de bmm rijp is. Met de wensen van de moeder wordt geen rekening gehouden. Hier doen ze het pas vanaf 41 wk.
Hier wilden ze wel strippen vanaf week 38-39 (als het al kon natuurlijk) omdat ik veel pijn had van m'n bi en nog 2 kindjes thuis had lopen... Uiteindelijk hebben ze me voor de eerste x gestript met 39+3, tweede x met 39+6, derde x met 40+3, vierde x zou met 40+6 zijn, maar toen lag ik te bevallen Strippen heeft bij mij dus niet veel effect gehad...
Bij mij wou ze het al doen met 39 weken en heb dit toen geweigert. Daarna met 40+ weken toch ingestemt en het deed helemaal niks. Als je bijvoorbeeld erg moe bent of ziek kunnen ze inderdaad voorstellen eerder te strippen als je dit aangeeft. Bij mij vroeg ze er met 39 weken naar omdat mijn dochter er opzich al klaar voor was en ik nogal klein van bouw ben. Uiteindelijk kwam ze met 41+4 zonder problemen binnen 180minuten ter wereld... @Dikkemams, Strippen kan een manier zijn om de bevalling op gang te brengen. Een verloskundige probeert bij de Baarmoedermond (cervix) de vliezen wat los te maken. Dit kan alleen als de baarmoedermond rijp is en al wat open staat.
Ik ben gestript omdat ik tegen de gyn zei dat ik al wat voorweeën had gehad. Ze wilde even voelen/kijken en mijn baarmoeder was al aardig verweekt en ik had een klein beetje ontsluiting. Ze heeft me toen dus gelijk gestript. 1,5 dag later ben ik bevallen.