glucose

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by dilara1, Nov 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dilara1

dilara1 Bekend lid

Apr 25, 2012
    896
    1
    0
    beste verloskunde.
    was vanochtend bij de vk en me suiker was 7.7
    ik had 50 minuten van te voren een broodje met vlees en een klein glaasje vitimine drink.ze vond de waarde aan de hoge kant en moet overmorgen weer komen maar dan nuchter.nu zit ik hier over te piekeren hoe en wat.kan het dat die broodje van 50 minuten ervoor voor deze waarde heeft gezorgd.wat kan ik nu verwachten.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Dilara,

hoe was je suiker nu? Het kan toch wel zijn hoor dat zo'n broodje en met name de vitaminedrank de hogere suikerwaarde heeft veroorzaakt.

Groeten Brigitte

3. dilara1

dilara1 Bekend lid

Apr 25, 2012
    896
    1
    0
    het was gelukkig nuchter goed onder de grens.
    danku wel.mijn rhc is negatief daar moet ik weer bloed voor prikken weet niet echt wat dat inhoud?

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Rhc is een bepaalde bloedgroep waar je een negateive of een positieve rhesusfactor voor hebt, net als je gewone bloedgroep. 1 op de 4 vrouwen is rhesus c negatief net als jij. Als je partner rhesus c positief is, kan het izjn dat het kindje dit ook is en dan zou jij als moeder antistoffen kunnen maken tegen het positieve van je kindje. Dat kan alleen als er bloed-bloed contact zou zijn tussen jullie. (bv door een ongeval of een versie als het kindje straks instuit blijkt te liggen.) Het komt zelden voor, maar om eventuele antistofjes op te sporen worden dus sinds een jaar álle vrouwen die rhesus c negatief zijn, extra gecontroleerd bij 27 weken. Maak je er geen zorgen over, want de kans is heel erg klein dat je antistoffen maakt.

Groeten Brigitte

5. dilara1

dilara1 Bekend lid

Apr 25, 2012
    896
    1
    0
    oke ik probeer me er nu geen zorgen om te maken erg bedankt voor de uitleg.maar wat bedoelt u met een versie als kind in stuit ligt.(als er een keizersnee moet??)want heb al eerder een keizersnee gehad.

6. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Versie betekent draaipoging van kindje in stuitligging naar hoofdligging.

Groeten Brigitte

Share This Page