Wie heeft er tips voor mij? Sinds vorig jaar zijn er verbouwingen in en om de flat waarin ik woon. Ipv een gallerij heb ik een trap gekregen die uitsteekt onder de flat vandaan. Gevolg.. Grote takken, grote keien en ook speelgoed wordt hier maar al te graag op gegooid door bovenliggende verdiepingen. Ook hebben ze de grond bij mijn balkon opgehoogd en het balkon verbreed. Het is nu een soort terras geworden die, wederom, uitsteekt onder de flat vandaan. Voordat ze dit deden heb ik mijn zorgen aangegeven bij de vergadering en ze garandeerden mij dat er niks zou gebeuren want er zou extra controle op komen. Nu is het sinds ek periode zover dat het balkon verbreed is. Tijdens EK werdt er vuurwerk op gegooid. Daarna zeer geregeld afval en dan met name jointjes verpakkingen. 1,5 week geleden zaten mijn zusje en ik buiten op het balkon met de kinderen. Komt er een stuk tegel naar beneden zetten wat op mijn balkon uiteen spat. Politie gebeld, woningbouw gebeld, wijkbeheerder gebeld.. Niemand die wat kan doen want als het gegooid is kan ik onmogelijk zien wie het doet. Zonder aanwijsbare dader kunnen ze niks doen. In de tijd erna is er vanalles naar beneden gegooid. Een tafellamp met glazen lampenkap is vlak naast mijn balkon terecht gekomen en zo ook een spiegel. 2 centimeter dichterbij en hij was op mijn balkon kapot geknalt. Flesjes babymelk worden leeggegooid wat terecht komt in de zandbak van de kinderen (geur was overduidelijk babymelk.. Dezelfde stank). Meerdere keren woningbouw gebeld. Ze blijven zeggen dat ze weinig kunnen doen. Inmiddels zijn ze tot 3 keer toe bij alle bovenliggende woningen langs geweest en die van de rij ernaast. Ze hebben een brief ontvangen met dreigingen dat als er gezien wordt wie dit doet dat de bewoners dan hun huis uit gezet gaan worden. Maar het helpt niks. Ze bleven gooien, speelgoed, kattenspeeltjes, stenen. Wederom gebeld. Andere woning geeist. 4 verdiepingen hoger stond er 1 vrij. Daar mocht ik zo in. Maar die kost wel 70 euro per maand meer. Om even duidelijk te maken, dan zou het apartementje 662 euro per maand kosten en ik ben een alleenstaande moeder in een schuldsarnering. Ik KAN dat gewoon niet betalen. Huursubsidie berekening gemaakt maar dat zou gelijk blijven bij die huurstijging. Geen optie dus. Er zijn diverse overleggen geweest, maar hun vinden het aanpassen van de prijs geen optie. Hun voorstel: Een overkapping maken bij mij voor tijdelijk. Pertinent kan niet want de architect is het er niet mee eens. Ook willen ze cameratoezicht gaan realiseren. Gisteren wederom vanalles gegooid. Ik heb foto's gemaakt en alles wat niet wegwaait ligt er nog steeds (waaronder bijvoorbeeld een kapotte telefoonlader). Kinderen lopen mijn balkon/terras op, wat erg makkelijk is aangezien ik alleen een trapje van 4 treden heb naar de naastliggende stoep, om hun drinken en lekkers op te vangen wat gegooid wordt als hun buiten spelen. En weet je, dat vind ik nog niet eens zo erg, maar natuurlijk moet hun limonade ook met een smak tegen mijn raam gegooid worden Maar goed, er wordt nog altijd gegooid. Wederom gebeld vandaag. Krijg ik nu te horen dat ze weer in overleg gaan of er een overkapping kan komen, terwijl mij dit al was toegezegd. En durven ze ook nog te twijfelen aan mijn verhaal aangezien mijn buren er geen last van hebben. Ik heb wat dat betreft echt het 'uitschot' boven mij wonen. Kan ik toch niks aan doen? Meerdere van mijn bovenburen staan bij de woningbouw bekend als erge overlast verzorgers. Dit hebben ze toegegeven, maar een belletje rinkelen doet er blijkbaar niet. Nu zeiden ze vanmorgen weer dat ze het een paar weken aan willen kijken en dinsdag komt de aannemer om te praten over een eventuele overkapping. Is het over een paar weken nog niet over willen ze kijken voor andere oplossingen. MAAR... Ik vind het gewoon zo matig! Sowieso kan er aan de galerijzijde, waar ik dus een trap heb, geen overkapping komen. Dus dat daar vanalles op gegooid wordt is niet ernstig genoeg ofzo. En dan nog, wat moet ik met een tijdelijke overkapping? Dat wordt toch juist doelwit van deze overlastverzorgers? Het liefst wil ik gewoon weg hier. Ik wil best hoger wonen tegen dezelfde prijs of zelfs ergens anders kleiner wonen tegen dezelfde prijs, als ik maar 3 slaapkamers heb. Ik woon nu erg groot voor een flat. Maar blijkbaar kan dat dus niet. Nou krijg ik diverse oplossingen aangekaart van iedereen. Rechtsbijstandverzekering heb ik niet. Maar juridisch loket adviseerde mij net om wel zo snel mogelijk naar een advocaat te gaan. Dat gewoon naar de klachtencommissie gaan geen zin heeft want dat duurt veel te lang voor deze situatie. Heel veel anderen zeggen weer dat ik maar de rijdende rechter of dat soort dingen erbij moet halen. TV Gelderland ofzo. Wat zouden jullie doen in deze situatie? Mijn kinderen kunnen niet meer buiten op het balkon spelen, ik kan niet meer op het balkon zitten. Ik heb geen raam in mijn woonkamer maar een schuifpui, die nu dus ook niet meer open kan want de kinderen zijn dan in no-time buiten. De jongste sowieso want die is gewoon nog te jong om dit te begrijpen. Mijn woongenot is totaal verdwenen. *Sorry voor het lange verhaal*
Ow wat verschrikkelijk!!! Bellen bellen bellen met de woning bouw tot ze echt door hebben dat dit niet kan! En misschien idd naar de rijdende rechter of das je goed recht stappen. Succes!
Misschien iets van een aangetekende brief sturen dat je voor een bepaalde datum een oplossing wilt hebben? Weet trouwens dat ze bij de Das tegenwoordig ook prepaid rechtsbijstand hebben, geen idee wat het kost maar misschien is dat wat voor je?
Het nare met woningbouwverenigingen is (naar mijn ervaring) dat ze een soort van bang zijn voor die bekende overlastbezorgers Je staat als brave bewoner dan altijd 1-0 achter, heb ik het gevoel. Ook supervervelend dat je kinderen daardoor niet fijn naar buiten kunnen! Ik zou zo even niet weten wat je zou kunnen doen, behalve toch blijven 'zeuren' bij de woningbouw... Of inderdaad hogerop zoeken, maar ja, waar?? In ieder geval veel succes, hopelijk dat er een oplossing voor komt.
Rechtbijstand is in principe niet nodig. Ik krijg de maximale toevoeging voor een advocaat en bijzondere bijstand voor de eigen bijdrage gezien mijn inkomen. Mijn eigen advocaat is helaas op vakantie. En een aangetekende brief, zou dat iets uithalen als er al zoveel overleggen geweest zijn en ze hierin niet lijken te willen voldoen aan een volledige oplossing? Das je goed recht draait niet meer helaas. Rijdende rechter ga ik eens voor kijken. Misschien de regionale tv hier ofzo. Ik weet het niet. Punt is dat ik normaal helemaal niet zo ben. Ik accepteer (te) veel en wil me niet aandringen. Maar nu MOET ik wel aangezien wij gewoon gevaar lopen in deze situatie. Ik houd mijn hart vast voor oud en nieuw zo..
Meid, wat vreselijk! Weet ook niet echt een passende oplossing helaas, maar zou blijven bellen/schrijven. Ook foto's blijven maken.... Sterkte!
ik vind het meer een probleem voor de politie eigenlijk. De woningbouw kan wel haar best doen, maar het is gewoon asociaal gedrag en een probleem tussen jou en je buren lijkt me. Sterkte!
Politie kan helemaal niks doen zolang niemand weet wie het exact doet. Ik heb 9 woningen boven mij zitten. Woningbouw heeft deze verbouwing gerealiseerd met alle gevolgen van dien. Woningbouw moet mij woongenot kunnen bieden en dat doen ze nu niet meer. Dus zou de woningbouw dat op moeten lossen.
Wat belachelijk! Ze zouden eigenlijk eens een dagje bij je in huis moeten komen zodat ze met eigen ogen kunnen zien wat er gebeurt!! En dan zouden ze wel anders piepen!! Ik heb er geen ervaring mee maar ik zou net zo lang blijven zeuren totdat ze het serieus nemen en je gaan helpen! Heel veel sterkte en een dikke knuffel!
Misschien moet je met de woningbouw overleggen dat ze je ergens anders een flat aanbieden die hetzelfde kost? Want met alle respect, of je nu een overkapping krijgt of niet, met dit soort huttenvolk wil je toch niet in een flat wonen?
Liever niet nee haha. Maar ja, ik woonde hiervoor op een kamertje met mijn dochter en was allang blij dat ik een woning kon krijgen. Ik had al gevraagd of ik niet naar een andere woning kon, maar de enige optie is volgens hun doorschuiven naar een andere woning in dezelfde flat. Ook prima, maar die zijn sinds de verbouwing dus 70 euro duurder geworden. Zo maken ze het mij onmogelijk om hier weg te gaan helaas
Dan is het dus de kunst voor jou om het aantrekkelijker te maken voor de woningstichting om je ergens anders te plaatsen, dan om je hier te houden. Dus: - Advocaat laten schrijven, mailen en bellen - Zelf elke dag bellen - Steeds politie bellen zodat je lekker veel overlast 'on record' hebt, goed voor de dossier opbouw - Zodra er overlast is ook weer extra de woningstichting bellen - Dure aanpassingen in je flat vragen De kunst is om ze gewoon lekker ziek te maken Ik woonde ook in een flat waar nog een paar huurflats van de woningstichting in zaten, en een van de dames kreeg het voor elkaar een compleet nieuwe badkamer te krijgen omdat ze steeds klaagde dat haar putje overstroomde als ik mijn bad leeg liet lopen. Was technisch onmogelijk, maar ze werden haar gezeur zo zat dat ze er maar een nieuwe badkamer in hebben gestopt.
In dit geval is het idd gewoon een strijd wie de meeste last kan veroorzaken voor de woningbouw.. Moet je dus wel wat investeren, maar kun je tegelijker tijd afreageren!
Misschien klinkt dit heel gek voor jou omdat jezelf niet zo ziet maar neem eens contact op met Slachtofferhulp. Ik heb daar een poosje stage gelopen voor mijn opleiding en wij kregen ook zaken voor met buren overlast en zeker in jou geval zal ik dit eens doen. Er zitten geen kosten aan verbonden en ze zijn net een tussenstapje tussen een advocaat. Zij hebben namelijk veel juridische kennis en kunnen je daarin net ondersteuning geven wat je nodig hebt. Als ik jou was zou ik gewoon eens het algemene nummer bellen (Slachtofferhulp Nederland - Helpt na een misdrijf, verkeersongeluk of ramp) en je situatie uitleggen. Toen ik er twee jaar geleden stage liep heb ik geregeld brieven geschreven naar de woningbouw voor iemand die niet gehoord werd. En waar de kracht hem dan soms in zit is dat er soms dan wel geluisterd word naar Slachtofferhulp omdat de woningbouw dan ineens inziet, o dit is toch wel echt serieus. Succes! Misschien heb je er wat aan
Sowieso, hoe halen die mensen het in hun hoofd om wietzakjes en al die gevaarlijke dingen naar beneden te gooien.. Wat zijn dat voor aso's.. Dat zijn niet alleen mensen die lastig zijn voor de woningbouwverenigingen... Zijn gewoon domme mensen!!! Ze zien toch dat je kinderen hebt... Ik kan er sowieso met mijn gedachten niet bij omdat naar beneden te gooien... En de woningbouwvereniging is idd gewoon bang voor die mensen... Wat naar zeg!!! Na al dat bellen zou je er wel zat van zijn om te bellen... Maar blijven bellen (hoop dat je naar vaste nummers gratis kan bellen anders wordt het nog een duur grapje ook....
En als je nou eens echt aangifte doet wegens poging tot mishandeling o.i.d? Lijkt me echt verschrikkelijk dit....ik beloof bij deze niet meer te zeuren over mijn (nieuwe) buren.
Er werd toch ook geopperd om camera's te plaatsen? Misschien moet je hier achteraan, zodat men er misschien achter komt wie het doet en zodat men weet dat het echt zo is wat je allemaal verteld? Ik hoop zo voor je dat dit snel opgelost wordt, want dit is geen doen
jeetje... heb echt met je te doen! wij hadden een aso onderbuurman, maar buiten overlast leverde het geen gevaarlijke situaties op. maar ik had daar al vaak buikpijn van. Ik neem aan dat praten met de bovenburen geen optie is? Is de wijkagent al langsgeweest? Slachtofferhulp is denk ik een hele goede! Is de huisarts al op de hoogte? wellicht kan hijzij nog ergens iets aankaarten??