Gevaarlijke/ omstreden voedingsmiddelen tijdens zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door SuzanneLuna, 27 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Het ging ze dus alleen om de hoeveelheid zout. Dan denk ik zeg dan pas op met zout en hou verder lekker je mond :)

Een miskraam krijg je echt niet van drop. Het enige wat drop kan doen is je bloeddruk verhogen en verder niks. Ik heb 5 miskramen gehad en heb net drop gegeten.

2. Saraa88

Saraa88 Lid

9 aug 2015
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook staat er in onderzoeken dat er te weinig door verloskundigen wordt aangegeven dat je bestek niet moet delen van kinderen die naar een kinderdagverblijf gaan. Maarja..

3. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    In Turkije wordt peterselie heel erg vermeden in de zwangerschap omdat je daar een miskraam van zou kunnen krijgen.

4. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik at in m'n zwangerschap regelmatig Surinaamse broodjes met madame Jeanette, dronk zo'n 5 kopjes koffie per dag, 2 blikjes cola, in de zomer bijna elke dag een grote frappucino met dubbele espresso van Starbucks, at zeker 10 haring per week, at veel zoute (auto)drop en m'n dochtertje is supergezond.

Dit lijstje bijvoorbeeld is te bizar voor woorden...
    Wat blijft er dan nog over?
    Verboden voeding zwangerschap - Zwangerschapsrecepten

5. Manoes

Manoes Actief lid

16 jul 2015
    339
    0
    16
    Goeiedag zeg wat een lijst!:)
    Dat is gewoon niet leuk meer...
    Maar wie eet er nu (of weet al wat het is) bijvoet, boerenwormkruid, dong quai, efedra, kava kava, of meer van dat soort vaags dat er op het lijstje staat..

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Is het niet zo dat ze je in België gewoon standaard testen op antistoffen voor toxoplasmose? Als je die namelijk hebt krijg je het dacht ik niet meer. Dát is pas handig.

7. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
  8. SuzanneLuna

27 aug 2015
    20
    0
    0
    'Geen worst voor zwangere vrouw' | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Wat ik nu weer vind...jemig...wat mag ik in godesnaam op brood...ik heb een hekel aan zoetbeleg en boerenkaas las ik net is ook van rauwe melk. gekmakend.. Negen maanden jam kauwen?? En elke avond maar Vega? Maar geen sija..blijkbaar. Zuhucht. Ik koop wel notenpasta...of mag dat ook niet? Tss grmblgrrrr

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Haha en ik met m'n zwangerschapsdiabetes dan? Ik mag niks met suiker. Kan beter een infuus vragen haha

10. joos1

joos1 Bekend lid

29 dec 2006
    509
    0
    16
    Djeezzz, wat een lijsten allemaal!
    Als worst/ham ook al niet meer mag dan blijft er volgens mij geen vleeswaren voor het brood meer over ;)

Ik heb maar een paar dingen die ik nu even oversla: rauwmelkse producten, alcohol en rood vlees.
    Prefab salades eet ik gewoon en ga ik niet apart nog wassen, fruit spoel ik gewoon even af en ga ik dus niet helemaal afschrobben :p.

11. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Pfff ik denk dat overal waar je 'te' voor zet gewoon niet goed is en dat er een aantal dingen zij wat je echt beter kan laten staan (rauwe vlees,vis), alcohol. Verder heb ik ook wel eens niet gewassen fruit op, wat ik me achteraf bedacht. Ik probeer er goed op te letten maar er moet ook nog wat te eten overblijven.

Zoals iemand bv al zei mbt kaneel, voor je die hoeveelheid weer eens op hebt...ik weet niet hoeveel pakjes stroopwafel je daravoor moet eten maar dan ben je allang misselijk

12. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.034
    113
    Nederland
    Ik eet geen rauw vlees, ei, kaas of melk
    Eet geen vis uit de supermarkt
    Drink geen koffie en cola slechts op een verjaardag
    Rook niet
    Was fruit meestal (soms vergeet ik het)

Maar ik eet gerust drop hoor.. Bij mijn dochter was ik er verslaafd aan en at ik zo 2 a 3 doosjes per week weg. Nu niet meer zo extreem:D
    Ik eet wel harde worst omdat de vk zegt dat dat geen kwaad kan
    Ik doe gerust kaneel Door mijn vla heen of eet iets waar kaneel in zit etc.
    Ik verschoon zelfs soms de kattenbak zonder handschoenen als mijn vriend weg is en er niks anders op zit dan te verschonen.

Denk dat je bepaalde dingen gewoon kunt nemen maar wel met mate :)

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik eet ook gewoon een omelet met dooier, maar bak 'm wel meer door dan ik normaal zou doen. Maar de dooier is dan nog wel zacht.

14. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Amerika? Geen goed voorbeeld! Wat ze daar al niet allemaal door het voedsel gooien!

Lees/kijk en huiver:
    Brandwerend middel in je frisdrank | RTL Nieuws

15. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Helemaal mijn mening!
    Bedankt hoef ik niet meer te typen ;)

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat een hysterisch gedoe.
    Ben 3x zwanger geweest en lette echt wel op maar dan op de standaard zaken:
    geen rauw vlees,
    geen rauwe kaas die ik overigens smerig vind
    geen alcohol en niet roken wat ik toch al niet deed evenals drinken
    niet teveel koffie,cola etc maar al die andere onzin nog nooit van gehoord pff
    Vermoeiend allemaal.

17. Rory

Rory Lid

20 mei 2015
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    En wat met verzorgende crèmes met parabenen? Wordt afgeraden in verschillende Europese landen. Ook vitamine A zou schadelijk zijn en voor afwijkingen kunnen zorgen. Stralingen van mobiele telefoons, wifi enz. de lijst wordt zo wel erg lang ;):$

18. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Jeetje...
    Ik lette ook alleen op rauw vlees/vis, kazen, groente wassen, alcohol en niet roken. Zelfs niet nippen of in de rook zitten van een ander. Maar verder... nee... Amerika is denk ik niet zo'n heel goed voorbeeld. Daar gaat miljarden om in de voedselindustrie zonder dat er echt goed gekeken wordt naar de gezondheid.
    Ik zou me er niet te druk om maken allemaal. Zolang je niet bakken vol overal van gaat eten kan het denk ik geen kwaad.
    Wat Rory ook al zegt... straling van je laptop, telefoon, wifi, magnetron etc is ook niet goed voor je. Te lang zitten of lopen is ook niet goed. Slecht slapen ook niet.

Gezond verstand is denk ik het beste advies. Gewoon lekker kopje sterrenmunt drinken met een beschuit met muisjes.

Deel Deze Pagina