Gevaarlijke stoffen in cosmetica - ervaringen gezocht

Discussie in 'Gezondheid' gestart door piccolina, 8 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kyna

Kyna Lid

10 jun 2012
    46
    0
    0
    Snauwen?!:$
    Wie heeft het over snauwen?!
    Ik neem aan dat je hier gewoon je mening over mag geven en ja ik vind het ook nogal overdreven van TS.Zo kun je overal wel iets achter zoeken

2. Kyna

Kyna Lid

10 jun 2012
    46
    0
    0
    Trouwens een hond hebben is ook niet altijd even hygienisch TS:)

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    wow zo veel geschreven zal niet eens moeite nemen om te reageren
    dat zullen jullie hormonen maar zijn zullen we daar maar ophouden :)

gelukkig heb ik daar nog geen last van haha

ps: ik vroeg meningen over de producten en niet over de 'point of vieuw'. Jullie point of vieuw mij eigenlijk niks schelen iedereen zijn eigen keuzes haha

4. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Ik heb het over snauwen...mijn mening is namelijk dat er in de posts voorafgaand in die van mij gesnauwd wordt..net zoals ik mijn eigen reactie nu enigzins snauwend vind..

Niet nodig..snauwen (veroordelen op een vrij kinderachtige manier -soms-) vind ik heel iets anders dan gewoon je mening geven..

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hoi TS
    Ik gebruik zelf graag producten zonder parabenen, overigens niet tijdens de zwangerschap specifiek maar gewoon altijd.
    Ik gebruik voor mijn haar (shampoo, verzorging) en lijf (bodylotion, wasgel) Alverde, het huismerk van de DM drogist in Duitsland. Daar is het goed betaalbaar.
    Deo en tandpasta gebruik ik 'gewoon' omdat ecologische tandpasta vaak zonder fluer is en ik na goed onderzoek toch heb besloten dat mét beter is :) Zelfs de meest 'alternatieve' mensen die ik ken vinden de tandpasta die jij noemt onzin, maar goed dat is een keuze.
    Voor de baby en mijn zoontje gebruik ik bij voorkeur Weleda ook Alverde.
    Af en toe rijd ik naar Duitsland en sla ik in, bij de natuurwinkel kan het ook goed, en Weleda verkopen ze natuurlijk ook 'gewoon' bij Etos.

Dus, speciaal voor de zwangerschap zou ik me hier geen zorgen over maken, maar uit behoud voor je omgeving en je eigen gezondheid (al heb je het dan ook over marges) kan ik je best volgen hoor!

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    JuJu81
    bedankt voor het advies! Ik gebruik nu ook een gewone tandpasta, die neomum had ik gekocht maar het is echt zo vies niet normaal ik heb echt gekotst toen ik die had gebruikt, dus heb ik de rest teruggestuurd :)
    Ik heb shampoo, gel en crèmes ook van Weleda, ruikt lekker en heel natuurlijk. Voor de gezicht heb ik producten gekocht van Santos: ik heb hele goede huid dus hoef niet specifieke verzorging hebben, wel gewoon voor make-up reiniging en dag crème. Deo gebruik ik van Santos, sommige zeggen dat het natuurlijke deo niet goed beschermt tegen zweet maar ik heb daar geen last van of misschien zweet ik wat minder dan gemiddeld.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Piccolina... het is prima om een eco mama te willen worden maar dat is niet hetzelfde dat andere producten schadelijk zullen zijn voor het (ongeboren) kind. Ecologisch bewust is heel wat anders dan dat het schadelijk of niet schadelijk is voor de mens in directe zin.
    Let je er ook even op hoe jouw ecologische producten verder tot stand zijn gekomen. Heel veel producten met een eco keurmerk zijn namelijk helemaal niet zo bewust en vergen juist vaak meer van het milieu bijvoorbeeld omdat ze in kleinere hoeveelheden worden geproduceerd.

Ik weet ook niet waar jij je informatie vandaan haalt dat in Nederland het hoogste aantal vroege miskramen zou hebben. Eén is het feitelijk onjuist (want deze gegevens hebben we namelijk helemaal niet) en twee: we zijn de oudste moeders van de wereld... leeftijd en miskramen hebben een correlatie..

Mijn advies zou zijn: zoek waar jij je prettig bij voelt maar ga geen evangelie verkondigen want dat zal je niet 'winnen'. Doe waar jij je prettig bij voelt en ik hoop voor je dat je open blijft staan dat de wereld minder maakbaar is dan je zou willen.

Veel geluk in je zwangerschap en het vinden van de - voor jou - juiste weg.

8. Marianne78

Marianne78 Actief lid

10 feb 2012
    210
    0
    0
    Secretaresse
    Zaanstad
    Inderdaad... En dat geldt voor iedereen. Voor jou maar ook voor anderen. Laten we elkaar gewoon respecteren en niet over 'hormonen' beginnen als een mening je niet bevalt ;).

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier ben ik het wel mee eens! Zie het meer als een levenswijze dan als bescherming van mijn kindje (daar laat ik al mijn medium biefstuk voor staan, snif ;))

10. nena88

nena88 Bekend lid

12 nov 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind dat je zelf moet weten waar jij je aan wilt houden. Ik zelf gebruik nooit make up sinds ik zwanger ben, een gezond toeval dus. Misschien is dat ook een optie voor jou? verder zou ik nooit meeroken of iets eten dat rauw is.. En ook zoetstoffen en caffeine ben ik erg vel op. zolang je eigen keuzes maakt en je er aan houdt val je niemand lastig toch.. Als ik jou was zou ik make up mijden

11. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Nena88
    Dat doe ik ook. Make up nog niet gebruikt sind ik zwanger ben en had ook aleen met uitgaan altijd gebruikt verder niet. Ben vanzelf mooi zonder gelukkig.. Als ik het zou nu doen dan echt zelden en niet in eerste trimester waneer word alles gevormd bij baby.
    Zoetstof, meeroken etc had ik al nooit gedaan. Geen van ons vrinden rookt dus dat scheelt:) ik at al half jaar zeer gezond omdat we dat advies van de gyn hebben gekregen.... Thee drink ik aleen rooi os en mijn dagelijkse lekkere capuchino laat ik nu ook staan zonder moeite daar heb ik zelf geen moeite mee.

12. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Piccolina kijk eens op de site www.missnatural.com of www.missnatural.nl daar vind je heel veel tips om zo natuurlijk mogelijk te leven.

Ik gebruik ook vaak natuurlijke producten maar sinds ik zwanger ben vind ik de geur niet te verdragen dus ik stap weer over naar mn oude verzorgingsproducten van collistar, ook goed spul. Heb nu ook shampoo van Aveda maar ga er echt van over mn nek.

Deel Deze Pagina