Beste Ilja, Ik geef onze dochter van 2,5 week oud flesvoeding. Ze is op 7 juli geboren, 9 dagen voor de uitgerekende datum. Ze is voor het laatst gewogen toen ze 6 dagen oud was, en woog toen 3080 gram (geboortegewicht 3020 gram). Ze vraagt duidelijk om haar flesjes; volgens mijn kraam (die nu weg is ) is het prima om ook flesjes op verzoek te geven tot op zekere hoogte. Ze vraagt soms al na 3 uur om de fles, soms pas na 4,5 uur. Zo kom ik soms op 6 flessen per 24 uur uit, en soms op 7. Ze krijgt per voeding 90 cc water + 3 schepjes poeder, dus 100 cc per fles. Ze is tevreden en verzadigd na een fles. Met ophogen van de hoeveelheid voeding per fles heeft ze moeite, gaat dan snel spugen en heeft last van krampjes. Vandaar dat ik nog liever die 100 cc per keer geef, dat gaat goed. Ik vraag me nu af of ze niet teveel voeding krijgt, zeker met die 7 flessen! Dat komt op 700 cc, terwijl ze dat voor haar gewicht niet nodig zou hebben (ik schat haar nu op 3300-3400 gram x 150 cc = ongeveer 520 cc). Wat is jouw mening hierover? Moet ik haar nu minder gaan geven?
Ik zou gewoon de 100cc nog even handhaven. En probeer op 6 flessen per dag uit te komen. Als ze wel een 7e fles krijgt is dat niet erg. Belangrijk is dat ze het er goed op doet. Ilja