Zijn er dames die de menstruatie anders ervaren na de vaccinatie? Normaal had ik 1 à 2 dagen van te voren de buikpijn nu al 10 dagen eerder en ook de hele vruchtbare periode buikpijn. Nou ja pijn, in mijn baarmoeder voelt het anders (gerommel) en voor de vaccinatie had ik dat nooit, en ik voelde de eisprong zelden. Ik ben gevaccineerd met AstraZenica.
Mijn menstruatie is heviger geworden qua bloedverlies. Voor de rest geen bijzonderheden erbij. Ik heb Phizer gehad.
Net na de vaccinatie kreeg ik mijn menstruatie enkele dagen later. Deze maand had ik een week te vroeg ineens veel bloed in een voormiddag . Daarna 5 dagen niks om daarna mijn menstruatie 'normaal' te krijgen. Gevaccineerd met Pfizer.
Ik heb zelf totaal geen verschil gemerkt (Pfizer gekregen), maar heb wel meer dan eens gehoord dat er wat cyclus veranderingen ontstond na de vaccinatie.
Na de 2e vaccinatie flink overtijd geweest, daarna cyclussen van 14 dagen en nu inmiddels weer normaal gelukkig. Moet er wel bij zeggen dat ik nog borstvoeding geef en dat kan ook een reden zijn dat het wat rommelig verloopt, maar voor de vaccinaties was het ondanks borstvoeding redelijk regelmatig.
jazeker, mijn menstruatie is veel heftiger na vaccinatie, voorheen was het al niet mild maar nu helemaal niet meer. en ik heb veel meer last van mijn keizersnede litteken. ik ben gevaccineerd met astrazenica..
Ja ik. Gevaccineerd met Pfizer. Ik heb normaal een cyclus van ongeveer 30 dagen en ben zo'n 10 dagen ongesteld (kan met 1 of 2 dagen verschillen). Eerste menstruatie na vaccinatie was amper menstruatie. 5 dagen lichtroze verlies meer niet. De keer erop ineens een week te vroeg en keer daarna een week te laat.
Nee En ik denk dat als mensen het wel ervaren het ook nog weleens gewoon toeval kan zijn bij veel vrouwen dat het na de vaccinatie ineens anders is. Hoe vaak mijn menstruatie wel niet anders is geweest tussen mijn 30e en nu. Niet in tijd...want ik ben echt op de klok af regelmatig...maar wel in duur en heftigheid. Op een bepaalde leeftijd is dat nu eenmaal normaal dat dit echt per keer anders kan zijn. Maar goed...misschien is er wel een relatie voor sommige vrouwen.
Mijn menstruatie was beide keren na het vaccineren heftiger en langer (10 e 11 dagen i.p.v. 5) en het duurde ook langer voor ik ongesteld werd (ongeveer 5 dagen later). Ik ben gevaccineerd met Astra.
Nee juist helemaal niet. Deze duizenden vrouwen zouden het sowieso al kunnen hebben gehad. Ik vind duizenden vrouwen niet eens zoveel. Ik denk echt dat het voor veel gewoon een verandering is die al zou plaatsvinden.
Nou ik heb al meerdere verhalen gehoord van mensen uit mijn omgeving. Een vrouw die al 5 jaar niet meer menstrueerde (overgang) en na vaccinatie ineens heftige bloedingen kreeg. Ook iemand die nu bij de gynaecoloog loopt, die overigens ook liet weten dat ze momenteel veel vrouwen ziet met menstruatieproblemen.
Schijnt bij meerdere vaccins te gebeuren, ook bij hpv. Komt door een afweerreactie. Hier was het 1x eerder en daarna gewoon weer regelmatig. En ben altijd op de dag af eigenlijk
Ik vergelijk ( terecht of onterecht) het een beetje met massahysterie. https://nl.wikipedia.org/wiki/Massahysterie Maar dat zullen "ze" prima kunnen onderzoeken. En het zal niet voor iedereen gelden. Wellicht is er inderdaad wel een realtie voor sommige vrouwen.
@bosi333, je bedoelt het misschien niet zo maar het komt bij mij over alsof de vrouwen waar het nu wel anders is zeuren. Ik heb de Essure gehad en kreeg daar ook klachten van ik kwam ook in de overgang terwijl ik 32 was, volgens de huisarts onzin dat kon niet. Een jaar later was de Essure met de eileiders verwijderd en mijn menstruatie was weer als vanouds. Dit soort vage bijwerkingen zorgt er voor dat ik onze kinderen niet laat vaccineren.
Ik denk dat het er veel meer dan duizenden zijn. In het nieuws hadden ze het laatst over 14.000. Ik verwacht dat lang niet alle vrouwen melding hebben gemaakt van verandering in hun menstruatie namelijk (of heeft bijv. iedereen die hier nu zegt een verandering te merken, dat wel gedaan?).