Heel simpel, ik begrijp hem niet: waarom op de middelbare geen mondkapjes? Iedereen van 13 jaar of ouder moet mondkapjes op de aangewezen plekken het MBO, HBO en Uni ook. Maar de middelbare niet. Kan iemand dit uitleggen?
omdat het voor volwassenen al vreselijk vervelend is, en we daar de kinderen niet mee lastig willen vallen.
Ik snap hem ook niet, mijn zoon gaat met de bus naar school. Dus mondkapje op. Op school mag hij afblijven. Maar gaat hij een winkel oid in moet hij hem weer op. Heel onlogisch.
Helaas denken zij daar in vele landen anders over. Kindjes moeten hier vanaf 6 de gehele dag een mondkapje op school. En onder de 6 moeten ze het wel op tijdens het verplaatsen 'door' de school. (School is geen overtdekte ruimte, alleen de lokalen) Hopelijk blijft het voor de middelbare scholieren in NL nog even uit. Al is het wel dubbel dat ze het op andere plekken wel moeten dragen.
Dat is dus precies wat ik er niet aan begrijp. Op mijn werk moet ik een mondkapje op zodra ik naar de keuken loop en er één collega aanwezig is, de middelbare scholen dan weer niet. Is het uitgangspunt dan " welke doelgroep ervaart de meeste last van een mondkapje?". Er zijn op de school veel meer leerlinfen ouder dan 13 dan leerlinfen tot 12 èn een berg docenten. Dat.
Omdat die kinderen al genoeg beschadigd zijn.... bij een winkel kunnen ze zelf kiezen om naar binnen te gaan, op school niet. En het is echt geen pretje voor bepaalde groepen kinderen. Laat nu de volwassenen zich maar eens opofferen, en laat de kinderen met rust! En in die leeftijdscategorie zitten de problemen ook echt niet.
Wat verschrikkelijk zulke jonge kindjes met zo’n vreselijk niet werkend kapje op. Ik vind dat echt om te janken
Bij ons is het nog gekker. Leerlingen uit het 5de en 6de leerjaar (9tot 11jaar) moeten een mondmasker op . Middelbaar niet. Onze oudste draagt dus op school geen mondmasker maar op andere plekken wel. Middelste draagt op school een mondmasker maar verder nergens.
Het heeft te maken met de vaccinatiegraad blijkbaar. Maar dan nog vind ik het onnozel . Het tekenen van de petitie deed niets uit. 22 000 handtekeningen maar word niets mee gedaan natuurlijk. De juf van onze middelste stelde dan ook zo een mailtje op met hoe belangrijk het is. Op haar Facebook staat een foto van 31 oktober in een bomvol sportpaleis maar die 18 in haar klas zijn uiteraard heel wat
Met de vaccinatiegraad in het algemeen? Of van midderbare scholieren tov 9-11, dat is idd onnozel, want die kunnen toch niet gevaccineerd worden?
De vaccinatiegraad vanaf 12 jaar is hier sowieso vrij hoog maar ik weet niet waar ze zich op baseren. Net omdat de 9 tot 11 jarigen niet gevaccineerd kunnen worden, vinden ze dat extra beetje maatregel van belang. Wij zijn ook niet tegen het mondmakser ofzo hoor maar vinden de regel dat enkel dat mini groepje ze op moet gewoon raar. Want ook de andere kinderen in het lager krijgen ook geen vaccinatie .
Misschien vind ik het aller ergste nog dat ze het gewend zijn en gewoon niet beter weten (die 2 jongste dan)
Nou dat ook idd. Zij weten straks niet eens meer wat normaal is. Dat gevoel heb ik ook heel erg bij mijn jongste van 5. Zal ze ooit weten hoe het normale leven was? Dat we gewoon weer normaal op vakantie kunnen gaan? Geen mondkapjes meer overal? Dat we weer naar de bios mogen? En dan heb ik haar nog niet eens verteld dat ik donderdag niet mee naar binnen mag als ze gymnastiek heeft. En ga maar door. Als ik hier te veel over nadenk breekt mijn hart keer op keer…