Gevaccineerde besmet pasgeborene?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Oranjerood, 27 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik zou alleen mijn schoonmoeder durven toelaten juist omdat ze gevaccineerd is.

Ongevaccineerdern zou ik eerst een sneltest laten doen voordat ze op bezoek mochten komen.

Ik weet dat er landen zijn waarbij alleen de moeder bij het kindje mag als ze zijn bevallen in het ziekenhuis de eerste week. Zelfs de vader en andere kinderen mogen er eerst niet bij.

Dat is wel heel vergaand misschien. Maar goed, het gaat wel om je kindje natuurlijk.

Daarnaast zijn er nog andere dingen waar je voorzichtig mee moet zijn ( andere virussen...o.a. herpesvirus)

2. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Dat had niet zozeer met het uitspreken van zijn twijfel ansich te maken, maar met heel veel meer. Onder andere met uitspraken die niet klopte, sorrie maar je moet het nu niet ineens anders draaien dan waarom hij aangesproken werd door collega's. Juist omdat ze wel degelijk aangegeven hebben dat het niet verkeerd is om te twijfelen maar dat er wel de juiste informatie bekend moet zijn, en zijn betoog heel veel weerlegde feiten bevatten incl het verkeerd/onjuist uitleggen van de 'fase' waarin de vaccins zitten.

spruitje80, Athina, HappyRabbits en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

Nee, omdat sommigen vonden dat het niet klopte. En vooral (en dat is het ergste) dat hij dit als huisarts niet mag zeggen.

4. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Sommigen dus… niet allemaal, zoals je eerder zei.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Dat heb ik hel

6. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik citeer:

Het allervervelendst vind ik dat ts niet ergens "goede" info kan krijgen. Elke zorgverlener/arts is getraind nu om in het voordeel van vaccineren te praten. Een arts die dat niet doet wordt direct over gezegd: die zou ik als arts niet meer serieus nemen.’

Uit meerdere reacties hier blijkt al dat dit totaal niet klopt. Gelukkig maar!

Maev vindt dit leuk.
  7. tuc

tuc Niet meer actief

Dat gaat over totaal iets anders. Maar ik heb echt geen zin om deze discussie met jou voort te zetten.
    Ik heb jou al meer rare uitspraken zien doen.

8. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Ohja? Je hebt het toch over zorgverleners die allemaal getraind zijn om in het voordeel van vaccineren te praten?

Sjiek ook, die laatste opmerking. Maar is goed!

9. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Omdat wat hij zei niet klopte met de feiten, een huisarts mag idd geen desinformatie geven. Lijkt mij vrij logisch het baart mij eerder zorgen wanneer je dat wel zou toestaan dat een arts desinformatie geeft. Net als dat het zorgelijk is wanneer je bewust de oorzaak van aanspreken verdraaid zoals je in dit geval doet, puur om je standpunt te onderbouwen met dus een onjuiste weergave van feiten.

Zara75, Aszz, HappyRabbits en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. Oranjerood

Oranjerood Actief lid

12 feb 2014
    128
    59
    28
    Bedankt voor je reactie! Ik besef me dat dit idd niet de juiste plek is om deze vraag te stellen of mijn zorgen te uiten *gniffel*. Door de hormonen heb ik in eerste instantie ook niet op alle reacties gereageerd. :| Dat er gesuggereerd wordt dat ik problemen heb met mijn schoonmoeder of dat mijn 'ongevaccineerde' familie vast wel mag komen.. :rolleyes: mijn verdere schoonfamilie is ook niet gevaccinneerd. En ja ik maak me specifiek zorgen om iemand die WEL gevaccineerd is. Het ging mij specifiek om de periode kort na de vaccinatie en niet dat ik een excuus wilde hebben om haar maanden al dan niet jaren weg te houden bij ons kind.:roflmao: Ze zal toch een keer naar buiten moeten of naar school. (Als die na de vakantie überhaupt weer normaal open gaan na alle deltavarianten die door alle 'vrije gevaccineerde vakantiegangers' meegenomen zijn uit het buitenland #wappiesarcasmeoffLOL.)

Tuurlijk kan zij of iemand anders het virus of een ander virus meedragen en mij of de baby besmetten. Maar dat risico bestond voor corona ook toch? Ik ben sowieso niet happig op bezoek de eerste periode en dat zal nu ook niet ineens veranderen. En wij zullen daarin zeker maatregelen treffen. Misschien gaat mijn overbezorgde moederbrein wel een beetje te ver met mijn gedachtegang :roflmao:, maar eerlijk.. wat weten jullie van de effecten? Welke kritische vragen heb jij gesteld? Aan jezelf of iemand die er verstand van heeft?

Het maakt mij eerlijk gezegd niet zoveel uit wat mensen van mij denken omdat ik kritisch sta tov de corona vaccinaties. Ik merk dat veel van de mensen die zich al gevaccineerd hebben, er wel heel makkelijk over denken en weinig kritisch zijn. Er worden uitspraken gedaan mbt effecten en onderzoeken, waarvan nog helemaal niks wetenschappelijk bewezen is. Dat kan ook niet, want daar is veel meer tijd voor nodig om de effecten daarvan te kunnen meten bij meerdere gevaccineerden en ongevaccineerden. Uitspraken die online worden gedaan zijn vaak helemaal niet gefundeerd of gebaseerd op korte termijneffecten. Ik vraag me af of iedereen ineens viroloog is nu, door bepaalde uitspraken te doen? Misschien geeft dat voor sommigen wel een bepaalde veiligheid, maar ik ben mij er ook bewust van dat veel informatie die op internet verspreid wordt gericht is op het nemen van de vaccinatie en de voordelen ervan. De mogelijke nadelen worden veel minder belicht.

Ik heb inmiddels met oa mijn huisarts en wat andere zorgverleners contact gezocht en mijn vraag voorgelegd. En hoewel een aantal van hen pro vaccinatie zijn konden zij mij ook niet met zekerheid bepaalde bevestiging geven. "Ze zeiden vnml dat op basis van de onderzoeken die er nu liggen ze er vanuit gaan dat.. " Heel bevredigend antwoord dus, not.

We hebben besloten om mijn schoonmoeder te vragen een sneltest te doen, en de baby zal sowieso niet door kraamvisite vast worden gehouden.
    Mijn partner staat er overigens wel hetzelfde in als ik, dus jullie hoeven niet bang te zijn dat ik die arme man zijn moeder er van zal weerhouden om de baby te zien. ;)

Ik heb besloten hier maar niet verder meer te reageren, aangezien ik toch beter had moeten weten waar ik mijn informatie vandaan haal. Toch bedankt voor ieders input en vriendelijke reacties :p

tuc vindt dit leuk.
  11. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.603
    1.732
    113
    Ik moest wel lachen om je laatste post TS..:D

Ik zie zelf je (gevaccineerde) schoonmoeder niet als een groter risico dan de rest van je familie. Een sneltest zou ik dus niet alleen aan haar vragen. Ik zou wel iedereen met klachten vragen niet te komen. Ook niet als de klachten waarschijnlijk veroorzaakt worden door de vaccinatie (bijwerking).
    Fijne kraamtijd!

littlemunchkin, Spectre, Aszz en 6 anderen vinden dit leuk.
  12. bijnamoeder

bijnamoeder Bekend lid

26 mei 2013
    735
    522
    93
    Prima dat dit je keuze is maar er zijn heel veel normale vragen gesteld en door niet te reageren is er ook wildgroei ontstaan! Daarnaast is er toch geen enkel artikel of wat dan ook die zegt dat je van een vaccinatie Corona krijgt of wel? Dat je kritisch bent tov vaccinatie is meer dan prima maar hoe kom je bij dit idee? Dat vraag ik me echt af?

bloem82, Sado, Saartje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Typisch dat je dan reageert op die post die precies in je straatje past.

Maar goed, jouw baby, jouw regels . Succes met alles.

Iertje81, Felice, Aszz en 6 anderen vinden dit leuk.
  14. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.843
    4.103
    113
    Ik ben oprecht nieuwsgierig waarom je juist je schoonmoeder wil laten testen en niet de rest.
    Want zij heeft geen groter risico om 'mogelijk besmettelijk te zijn' dan de rest; ze heeft mogelijk wel een kleinere kans om besmettelijk te zijn zoals het er nu uit lijkt te zien met de vaccinaties.
    Verder vind ik het verstandig om wel voorzichtig te zijn. Ik snap alleen je gedachtegang hierin niet.

Sado, Fuddey en Syane vinden dit leuk.
  15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Omdat ze onjuist is geinformeerd.

Ik vind het bijna treurig hoe mensen zich op het verkeerde been laten zetten.

Juist door deze verkeerde informatie zal het babytje meer kans hebben om besmet te raken.

littlemunchkin, Zara75, Maev en 7 anderen vinden dit leuk.
  16. BliksemSter

BliksemSter Niet meer actief

Eigenlijk lag er al zoveel beschuldiging in de topic titel dat ik ook niet de illusie had dat TS zich ook maar iets zou aantrekken van de antwoorden hier :|

Neuzeke, Maev, bijnamoeder en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mensen ‘die kritisch denken’ menen betere bronnen te hebben dan de mensen die zijzelf ‘de slapende schaapjes’ noemen.

Men verliest daarbij 1 belangrijk ding uit het oog: de meeste van die mensen denken zelf niet na maar zien een 1 of andere post op feesboek of op youtjoep en neemt dat klakkeloos aan als waarheid… Zeker wanneer iets uit hetzelfde straatje met dank aan het algoritme op Feesboek of Youtjoep iets vergelijkbaars laat zien.

bosi333, Zara75, Neuzeke en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Ik heb niet de hele discussie gelezen, maar ik zou denk iedereen vragen om een zelftest te doen en iedereen op het hart drukken om met klachten niet te komen. Voor corona ging ik ook niet op kraambezoek als ik verkouden oid was. Zo'n kleintje is nog kwetsbaar en dan neem ik liever het zekere voor het onzekere.
    Persoonlijk zou ik op dit moment nooit op kraambezoek gaan zonder een zelftest te doen (als ik klachten vrij ben, anders niet gaan)

Ik zie zelf niet een extra risico bij iemand die gevaccineerd wordt. Maar voor mij vallen bijwerkingen ook onder klachten, want je weet niet 100% zeker of het bijwerkingen zijn of dat er toch toevallig op dat moment een besmetting is ontstaan (vaccin beschermd dan nog niet). En met klachten niet op kraambezoek.

19. bijnamoeder

bijnamoeder Bekend lid

26 mei 2013
    735
    522
    93
    Pardon? Waar slaat deze reactie op? Ik heb al 6 keer de vraag gesteld waarom ze zich zorgen maakt! Wie zeg dat ik haar veroordeel? Ze komt alleen niet met antwoorden waardoor niemand (voor of tegen dat boeit niet) mee kan denken of überhaupt haar startvraag kan beantwoorden!
    Weet niet waar je me van probeert te beschuldigen?

20. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Maar is dit iets nieuws dan? Dat mensen denken dat je van de vaccinatie de ziekte krijgen waartegen ze ingeënt worden? Dit is de eerste keer dat ik zoiets lees. Als dat zo was zouden er toch constant uitbraken van polio, mazelen etc zijn?

bulakgirl, Sado en Saartje33 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina