Gevaccineerde besmet pasgeborene?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Oranjerood, 27 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Nee hoor niet mijn mening, de feiten uit wetenschappelijke onderzoeken, dat je dat mijn mening noemt zegt meer iets over jou mate van kritisch zijn op informatie.
    Maar goed als je op basis van reacties en likes op je berichten basseert dat hetgeen je zegt zou kloppen ipv dat mensen het met je mening eens zijn door te liken of te reageren en het dus totaal niks zegt over of iets klopt, zegt dat eigenlijk ook wel genoeg over dat vermogen om kritisch te zijn naar mijn mening. Blijkbaar zijn likes of reacties in jou ogen dus betrouwbaarder als maatstaaf voor waarheid dan wetenschappelijke informatie.

femkes, bloem82, Baloei en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. BliksemSter

BliksemSter Niet meer actief

Ontmoedigen noch aanmoedigen, dat zou eigenlijk de insteek moeten zijn. Maar ik ken het Artsencollectief niet zo goed. Vaak lees ik hele fijne dingen van ze: ze stellen goede dingen aan de kaart. Maar ik hoop dat zij de taak op zich nemen wat de overheid laat liggen: goede input, zonder waardeoordeel.
    Maar ik weet dus niet zo goed of ze dit ook zullen doen… ik hoop dat ik het zo goed verwoord?

Syane vindt dit leuk.
  3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Overheid schiet inderdaad qua communicatie en herleidbare informatie waar je een goede afweging kan maken hopeloos tekort.

Voor inspiratie: kijk maar naar die pagina voor jongeren. Er is zat bekend van zowel covid als de vaccinatie. Is t echt zo eng als mensen na gaan kunnen denken op basis van betrouwbare herleidbare informatie van het heeeeele plaatje?

4. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.273
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik begrijp wat je bedoelt. Zo goed zit ik er ook niet in maar van wat ik voorbij zie en hoor komen zijn zij niet pro- of anti vaccineren. Nu in het geval van het vaccineren van jongeren geven zij alleen wel duidelijk aan dat volgens hen de jongeren veel te eenzijdig worden geïnformeerd over het vaccin. Zij willen jongeren en ouders er op wijzen dat er ook nadelige bijwerkingen kunnen plaatsvinden door dit vaccin en welke dat dan zijn. De keuze willen ze laten bij de jongeren zelf maar dan wel op basis van, in hun ogen, volledige informatie.

BliksemSter en littlemunchkin vinden dit leuk.
  5. tuc

tuc Niet meer actief

Dat liken ging niet over betrouwbare informatie maar over mijn gedrag op het forum.

6. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Want daar ben je nog nooit op aangesproken toch, nog nooit op gewezen enzo :rolleyes:
    Misschien toch eens wat beter de reacties lezen dan... maar goed daar zal je net zo kritisch in zijn neem ik aan, enkel hetgeen in je straatje past is bij voorbaat waar...

7. BliksemSter

Klinkt heel goed! Mag ik trouwens zeggen dat ik jouw reacties en input erg waardeer? Heel fijn!

rocketscience vindt dit leuk.
  8. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.273
    3.239
    113
    Vrouw
    dank voor je compliment. Ik moet mijzelf wel corrigeren. Ik open zojuist instagram en zie voorbij komen dat artsencollectief een petitie deelt / start om het vaccineren van jongeren tegen te gaan. Ze nemen dus toch een standpunt in.

9. BliksemSter

Jammer. Ik had gehoopt dat ze het gesprek open waren ingegaan. We hebben er zo’n behoefte aan! Mijn kinderen zijn nog net iets jonger dan 12 (oudste wordt 12 in het begin van 2022) en ik neig nu naar niet vaccineren. Eigenlijk wil ik ze alledrie niet vaccineren. Maar ik wil deze keuze wel baseren op correcte informatie en niet (alleen) op angst.
    Dankjewel voor het delen!

Syane vindt dit leuk.
  10. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Dames,
    Ts heeft inmiddels een manier gevonden hoe zij om willen gaan met het kraambezoek. Om verder discussies te voorkomen doe ik dit topic op slot.

Deel Deze Pagina