Daar hebben die haakjes niks mee te maken. Iemand die de coronapas snapt vind je koekkoek. Dat zeg je letterlijk. Mij dus ook. Ik snap m namelijk heel goed. (Snappen is iets anders als ermee eens zijn he) En als schrijf dat ik vind dat wanneer 'je' de pas niet snapt dat 'je ' dan oliedom bent. Dan ga jij ook steigeren en 'je' aangesproken voelen.
Sorry hoor maar hoe kom je hierop? Ik had een heel verhaal getypt maar toen dacht ik weet je, laten we de discussie maar gewoon niet aangaan. Maar oke: Nee ik vind dat heel dat testen voor toegang geen nut heeft. Want ik als ongevaccineerde moet me laten testen, maar jij als gevaccineerde die het ook bij zich kan hebben en anderen kunt besmetten mag zo doorlopen. Of iemand laat zich testen voor toegang, negatief, maar blijkt te vroeg te hebben getest en test een dag later wel positief. En dit gaat dan ook nog eens om allemaal mensen die gèèn klachten hebben. Sorry nee ik zie daar totaal het nut niet van in. Ongevaccineerden die zich niet laten testen en gevaccineerden mogen niet meer samen in een restaurant of bioscoop zitten (waar je gewoon de 1,5m kan garanderen) maar mogen wel samen in een kantoor zitten, langs elkaar staan in de winkel etc. Ja dat vind ik krom. En nee dus, ik vond jouw argument helemaal niet logisch. Maar misschien vind jij 'm wel logisch. En dat is helemaal prima, maar dat wil niet zeggen dat ie ook echt logisch is of dat ik 'm ook logisch moet vinden. En daarom: ieder zijn eigen mening. Fijne dag nog!
Waarom blijf je toch steeds fijne dag nog zeggen terwijl je voor de rest zo pissig overkomt? Maar dat terzijde. Geen nut betekent imo dat er geen enkel verschil is tussen wel of niet de regel instellen. Er is echter wel verschil. Namelijk bij de mensen die de meeste kans hebben het virus te verspreiden wordt een test afgenomen waarbij de meeste gevallen van besmetting worden gevonden. Niet alle gevallen. Dat klopt. En ook bij de andere groep is er een kleine kans dat er een besmet persoon tussen zit. Maar... als je 1 besmet persoon er tussenuit hebt gehaald heb je al een beetje nut. Maar goed. Dat had ik (en andere voor mij al vele pagina's terug) al eerder uitgelegd. Het is niet zo zwart wit als jij schetst. Er zijn vele grijstinten. Om dat toe te geven hoef je het echt niet eens te zijn met het beleid. Ben ik ook niet.
Ik heb echt geen idee hoe je erbij komt dat ik pissig ben/overkom want dat is echt totaal niet zo. Wat moet ik dan zeggen? Heb een rot dag? Het is toch prima dat we van mening verschillen? Daar lig ik niet wakker van hoor
Het artikel is geschreven in destandaard maar zit achter een paywall, dus kan het niet lezen. Zal voor België gelden, maar er wordt zoveel overwogen.
Het is dat ik de hele situatie zo weerzinwekkend vind, maar anders had ik om dit bericht toch wel hard moeten lachen. De ongevaccineerden (of "wappies" en "vreselijk", zoals hier zo denigrerend genoemd), dringen op aan de gevaccineerden..? Vervelend dat je even niet op een bepaald praatje zit te wachten. Dat kun je ook gewoon zeggen. De ongevaccineerden zitten er niet op te wachten om uitgesloten te worden. Daar kunnen wij alleen helaas niets over zeggen.
Lijkt met een verschil of iemand er over door blijft zagen op feestjes en het nergens anders meer over kan hebben, of dat het zo nu en dan ter loops ter spraken komt in een fijne discussie.
Dus moet iedereen getest worden, want ik als ongevaccineerde kan het hebben maar jij als gevaccineerde ook
Ik vind gevaccineerde mensen enger, die wanen zich overal veilig want zij zijn immers gevaccineerd, een hoestje(zoals normaal is rond deze tijd van het jaar) beetje hoofdpijn.. maakt niet uit, paracetamolletje erin en gaan met die banaan… En over 5 dagen heb ik Corona omdat die figuur met z’n paracetamol dacht dat het allemaal wel meeviel , want ja gevaccineerd
Dit dus. Feit is en blijft dat ook gevaccineerden het door kunnen geven. Maar nee die mogen alles weer. Wie geeft er dan meer risico? Een ongevaccineerde die zich voor alles moeten laten testen en dan pas naar binnen kan, of een gevaccineerde die het net zo goed bij zich kan dragen maarja die heeft nou eenmaal een groen vinkje en kan dus zelfs met snotneus gewoon overal doorlopen en dus andere besmetten. En dan dus ook ongevaccineerden kan besmetten. Maar hej dat is de eigen schuld van ons ongevaccineerden toch? En de mensen die zich niet eens kunnen laten vaccineren door bijv allergieën, stollingsziektes etc? Die laten zich netjes testen, en worden vervolgens misschien besmet door een gevaccineerd persoon.
Ah gut, nu zijn het de mensen die gevaccineerd zijn weer. Als je geen corona wil krijgen sluit je jezelf maar lekker. Het is te zot voor woorden om dit zo te stellen. Iedereen weet dat hij ondanks de vaccinatie nog steeds kans heeft om ziek te worden. De vaccinatie voorkomt vooral vaak een ernstig verkoop op de ziekte. Alles heeft al die tijd in het licht gestaan van het ontlasten van de zorg en daarmee het terug open krijgen van de maatschappij. Dus ga niet lopen mekkeren over mensen die hun verantwoordelijkheid hebben genomen door zichzelf te vaccineren. Of je je nu wel of niet wil laten vaccineren moet je helemaal zelf weten, maar vaccinaties werken gewoon prima en doordat heel veel mensen die spuit hebben genomen kan jij je ook weer vrij bewegen. Met nadruk op KAN, het staat je vrij je af te zonderen van iedereen die een potentieel gevaar vormt.
het idee is dat als voldoende mensen gevaccineerd zijn dit ook mensen beschermd die niet gevaccineerd zijn. Ondanks dat er varianten zijn die alsnog doorgegeven kunnen worden. Maar dan nog. Economische belangen wegen echt veel zwaarder dan die paar mensen die alsnog corona op kunnen lopen waarbij het verloop van de ziekte wellicht extreem zou kunnen zijn. overigens vind ik dat iedereen zelf moet weten of hij wel of geen vaccin neemt.
Ik bewoog en beweeg me sowieso al vrij hoor, maar dankje En ik sluit mezelf niet op ik ga en sta waar ik wil Buiten dat zijn er genoeg mensen die denken dat ze onaantastbaar zijn door het vaccin hoor… En als het zo geweldig werkt… waarom word er dan gesproken over een 3e prik?
Als er al voldoende mensen gevaccineerd zijn, waarom word er dan in een debat gevraagd hoe je de mensen kan overtuigen die geen vaccin hebben zich toch te laten vaccineren?
Oh dat is niet zo lastig, immuniteit is iets dat je opbouwt door vaker in aanraking met te komen. Verder komen er aldoor nieuwe varianten van het virus… dus zo gek is het niet dat ze een derde vaccinatie adviseren op den duur. En er zullen vast mensen zijn die dat denken. Maar die behoren dan duidelijk niet tot het snuggere deel van de bevolking.
Even goed lezen ipv proberen me te slim af te zijn met bijdehante opmerkingen. Er zijn niet voldoende mensen gevaccineerd om ook de mensen te beschermen die niet gevaccineerd zijn. Het idee is dat dit het geval is wanneer voldingend mensen gevaccineerd zijn.