Ik ben echt super eng Ik denk dat er weinig zoveel getest hebben als ik, ook met vaccin. Het gedrag dat jij omschrijft heeft helemaal niets te maken met gevaccineerd vs ongevaccineerd, dat vindt bij beide plaats.
Wat ik bedoel met Wappies vreselijk is die spam die je continue krijgt. Via App of op Facebook. Steeds waarom t vaccin slecht is . Hele verhalen enz. Dring iets niet op. Gevaccineerd of niet gevaccineerd laat elkaar in zijn waarde. Helaas zijn er al vele relaties en familie banden stuk gegaan in onze omgeving hierdoor. Neem je t vaccin niet. Prima . Nee ook ik ben niet gevaccineerd ivm zwangerschap maar ik ga echt niet iedereen Appen dat t vaccin slecht is enz.
Die personen die ik ken blijven continue doorgaan en proberen continue de familie over te halen niet te vaccineren. Want t vaccin is slecht.
Weet je, uiteindelijk moet iedereen het zelf weten. Snap ik je keuze om je te laten vaccineren? Nee. Maar andersom jij wsch ook niet dat ik me niet laat vaccineren. Maar weet je wat ik vooral erg vind? Er werd zo duidelijk door de jonge gezegd dat er geen plicht zou komen, ook niet stiekem via een andere weg. En dat is wat nu dus wel gebeurd. Er is nota bene een motie aangenomen dat er GEEN corona pas zou komen. En toch voeren ze 'm gewoon in. Al 1,5 jaar lang wordt ons van alles voorgehouden. 1 grote poppenkast. Het gaat voor mij een lekker rustige herfst/winter worden. Want ik weiger en blijf weigeren om mee te werken aan deze tweedeling.
Dit is een artikel van maanden oud. Vorige week stond er nog een artikel in de Volkskrant dat de kans dat je het als gevaccineerde doorgeeft er idd is, maar wel zo'n 20x kleiner dan een niet gevaccineerde.
Jij snapt serieus niet dat andere mensen een andere keus maken? Vreemd. Ik snap best dat mensen het vaccin niet zien zitten. Ik heb ook lang zitten dubben. Ik ben nog redelijk jong, gezond. Ik heb al een corona besmetting achter de rug. Is het vaccin veilig? Geeft het op lange termijn niet alsnog problemen? Dat zijn allemaal dingen die door mijn hoofd gingen. Aan de andere kant dacht ik vaak weer wat als ik er een volgende keer wel erg ziek van wordt? Long covid er aan overhoud? Wat als de vaccinatie graad bij lange na niet wordt gehaald en de scholen voor de derde keer dicht moeten? Dat wilde ik voor mijn kinderen zien te voorkomen. Die dingen hebben me uiteindelijk doen beslissen het vaccin wel te nemen. Maar ik snap best dat er mensen zijn die anders beslissen. Toen er door kwam dat 12-17 ook mocht prikken heb ik opnieuw zitten dubben. Wat doen we met zoon van 13? Hij heeft ook corona gehad, heeft hij dat vaccin echt nodig? Met hem hebben we besloten om het vaccin (voorlopig) niet te nemen. Sneu hoor nu kan hij niet met zijn vrienden even naar de Mac. Ach dan is dat deze winter zo. Als de pas de hele winter blijft. Daarna zien we wel weer. Ik snap heel goed dat het zwabberende beleid van het kabinet nu niet echt vertrouwen wekt. Maar als ik kijk naar andere landen gaat het daar niet heel anders. Duitsland met zijn 2g beleid, Frankrijk waar je nergens meer binnen komt zonder coronapas. Landen waar jonge kinderen met een mondkapje in de klas zitten. Zo slecht gaat het hier gelukkig nog niet.
Maar denk jij echt dat je kunt voorkomen dat je een keer besmet raakt met Corona? Dit virus blijft rondgaan, de maatregelen zullen (hopelijk) verder worden afgebouwd. Dan kom je er toch een keer mee in aanraking, ook al wordt nu met maatregelen geprobeerd dit te beheersen en te doseren? En dit vind ik een heel trieste werkelijkheid voor mensen waarbij vanwege problemen met de immuniteit de vaccinatie niet voldoende werkt. Maar voor een ongevaccineerde is dit toch een keuze? Ik heb de afweging gemaakt om wel te vaccineren, omdat ik de gevolgen heb gezien bij mensen om mij heen en ik mij niet 'veilig' acht. Dus met die vaccinatie verklein ik de risico's op heftiger ziekteverloop en zkhopname. Iemand die kiest niet te vaccineren accepteert dat het risico groter is op een heftiger ziekteverloop, grotere kans op zkhopname en wordt eerder besmet. Ik ben trouwens tegen Coronapas. Laar de boel maar steeds meer vieren en we zien wel ...
Het valt me eigenlijk op dat er heel veel onbegrip is bij mensen die zich niet willen laten vaccineren richting mensen die het wel doen. Maar omgedraaid lees ik het onbegrip steeds minder. Er zijn voldoende mensen gevaccineerd om de maatschappij weer open te hebben, nog wel te weinig om het virus echt uit te roeien. Maar gevaccineerde hoeven niet zo heel bang meer te zijn dat je er doodziek van aan de beademing komt te hangen. Bijzonder wel dat jij de keus niet snapt dat iemand zich wel heeft laten vaccineren en denkt dat ik jou dus ook niet snap. Ik snap het prima, ik heb ook alleen de vaccinatie genomen omdat ik pfeizer kon krijgen en omdat ik in dit geval het maatschappelijk belang zwaarder vond wegen dan mijn eigen persoonlijke belang. Ik wil de maatschappij open en dat kon echt alleen door die vaccinatie. Helaas… Maar ik stond er ook echt niet om te juichen. Mijn 7 jarige krijgt het vaccin absoluut niet trouwens.
Ik ben benieuwd wie zich nu, zonder corona pas, vaker laat testen, gevaccineerd of ongevaccineerd. Aan de ene kant zijn er vast veel gevaccineerden die denken dat ze immuun zijn. Die gaan niet testen. Aan de andere kant zijn ongevaccineerden op dit moment ook vaak mensen die tegen het corona beleid zijn, die zullen testen vermijden. Omdat ik hier regelmatig de stelling lees dat ongevaccineerden minder besmettingsgevaar op zouden leveren dan gevaccineerden, vraag ik me af wat de vertegenwoordiging in de testen is. Voor mezelf moet ik zeggen, ik (gevaccineerd) doe zo af en toe een thuistest maar ik ben al lang niet meer langs de GGD geweest... Had overigens ook geen klachten. Voornaamste reden dat ik liever niet langs de GGD ga is de tijd die je er mee kwijt bent, uitslag duurt echt lang hier. Ik heb ook begrepen dat afstand tot de test locatie voor veel mensen een belangrijke factor in wel of niet gaan testen.
Lieve dames, zien jullie niet wat er gebeurt? NIEMAND is eng, NIEMAND! Aan beide kanten worden mensen 'eng' genoemd. Jongens, jongens, waar gaat het heen. Gevaccineerden hoeven niet bang te zijn, omdat ze gevaccineerd zijn. Ongevaccineerden zijn niet bang voor het virus. Sowieso heeft vrijwel niemand de kans om nog op de ic terecht te komen, dus ook NIEMAND hoeft een ander eng te vinden. De discussie over opdringen is hetzelfde principe. De gevaccineerden vinden dat hen iets opgedrongen wordt wat door ongevaccineerden alleen maar goed bedoeld wordt, namelijk om je te beschermen tegen de gevolgen van de prik en de gevolgen van de QR samenleving. Als jij overtuigd zou zijn van iets wat in jouw ogen heel slecht voor jou en de samenleving zou zijn, zou je het dan voor je houden? Of zou je mensen waarschuwen? De ongevaccineerden wordt iets opgedrongen door gevaccineerden en door de overheid. Iets wat tegen hun rechten ingaat. Tegen hun principes. Tegen hun gevoel. Tegen hun lichaam. En anders worden er stukje bij beetje steeds meer rechten afgepakt. Heb elkaar lief, respecteer elkaar, noem elkaar geen denigrerende dingen, heb vertrouwen in jezelf, je keuzes en in je lichaam, hou van elkaar, zoek toenadering op elke mogelijke manier. Ik ben een fel tegenstander van de pas en ongevaccineerd. Ik zie er wel een hele grote agenda achter en heb me daar enorm in verdiept. Maar ik zal nooit meedoen aan de tweedeling. Ik zal nooit iemand eng vinden. We hebben het over MENSEN! Ik vind het wél heel eng wat er gebeurt en nog zal gaan gebeuren.
Ik ervaar dat dan weer juist andersom. Ik heb gewoon begrip voor mensen die zich hebben laten vaccineren, ik snap ook prima waarom je dat zou doen. Maar andersom wordt mij als ongevaccineerde toch nog regelmatig kwalijk genomen dat ik mijn verantwoordelijkheid niet neem. Dat ik niet aan mijn medemens denk. Dat vind ik een hele generaliserende gedachte. Ik sta altijd klaar voor anderen, heb in de lockdowns zoveel mensen geholpen die in de knoop zaten vanwege alle maatregelen maar dat telt dan ineens niet meer. Er wordt alleen gekeken naar mijn vaccinatiestatus en daar worden conclusies uit getrokken.
op zich ben ik het hier wel mee eens. Ik geven boek gelezen dat ging over klimaat, milieuvervuiling etc en een heel hoofdstuk ervan ging over dat mensen graag 1 duidelijke “vijand” zien. In het geval van klimaat is dat CO2 maar in werkelijkheid is er veel meer aan de hand, maar dat is zo veel omvattend dat het moeilijker is uit te leggen en te bevatten. In veel gevallen wordt er door mensen ook graag gebruik van gemaakt; in de tweede wereld oorlog waren het de joden, tegenwoordig is het de islam of immigranten bij bijv de woningnood. Het was “fraude door Polen” bij de kinderopvangtoeslag. Er is altijd een “war on drugs” “war on terrorism” etc etc in het begin was het Corona zelf en nu is het “de ongevaccineerden” waar we tegen moeten “vechten”. Het verbloemd het feit dat de oplossingen moeilijker zijn dan we denken, het verbloemd dat er fouten zijn gemaakt bij regelgeving. En zo had dat hoofdstuk nog hele goede punten over de psychologie achter 1 “iets” de schuld geven van problemen die er zijn. Iets waar we ons bewust van moeten zijn, denk ik
Ik vind ook helemaal niemand eng. Ik ben gevaccineerd om oa long covid te voorkomen. Of een ander wel of niet gevaccineerd is boeit mij niet. Ik krijg hier op zp juist het idee dat de gevaccineerde 'eng' is. Want die mag het gewoon verspreiden. Hoeft niet te testen. Dat vinden de niet gevaccineerden gemeen, oneerlijk. Ben ik het eens met de invoering van de coronapas? Ja en nee. Ik snap het deels. Volledig opengooien is misschien nog te vroeg. Maar er moet nog wel iets gedaan worden om grote uitbraken te voorkomen. Dus 'moeten' voor bepaalde dingen niet gevaccineerden (mensen die de meeste kans hebben op ernstig ziek worden) testen. Na het testen ben je gewoon welkom in de horeca. En de agenda achter de pas? Ik weet er niet van, ik zoek er niet naar. Ik ben liever naïef dan achterdochtig
Wederom zwart wit. De kans dat ik besmet ben als gevaccineerde en de hoeveelheid virus wat ik in dat geval bij me draag is kleiner dan bij een ongevaccineerde. Het risico is dus kleiner maar niet 0. Beleid is een afweging tussen risico's en voordelen.
Als ik het hier zo lees, dan betekent gevaccineerd zijn, niet het zelfde als het eens zijn met de coronapas. Een hoop gevaccineerde mensen spreken zich ook uit tegen de coronapas, net als ongevaccineerden. Wat dat betreft hebben we dan toch allemaal het zelfde standpunt? Op een enkeling na die wel voor is.
Maar dan kunnen we beter allemaal thuis blijven, want ook bij testen is de kans niet 0. On topic. Ik heb van heel veel mensen geen idee of ze gevaccineerd zijn. We hebben het er niet over eerlijk gezegd.
Waarom is dat vreemd? Nee ik snap niet dat je je laat vaccineren met een vaccin die er in record tempo doorheen gejaagd is en waar nog heel veel onzeker over is. Dat wil niet zeggen dat ik je er raar op aankijk, of je erover beoordeel. Als jij tegen mij zegt ik ben zeker van mijn keuze en ik voel me goed bij mijn keuze, dan zeg ik daar verder helemaal niks over en ben ik blij voor je. Niet elke ongevaccineerde is iemand die jou probeert op te dringen je niet te laten vaccineren he. Sommige gevaccineerden snappen ook mijn keuze niet. Prima toch.
Dit merk ik dus precies andersom. Het feit dat ik zeg dat ik de keuze om te vaccineren niet snap, wil niet zeggen dat ik er mensen op aankijk of op beoordeel. Wat ik eerder ook zei: als jij je er goed bij voelt en achter je keuze staat zul je mij er echt niet over horen hoor. Een vriendin van mij staat volledig achter de vaccinatie, ik respecteer haar keuze en zij die van mij en verder praten we er niet eens over. Maar ik ken ook mensen die er amper over hebben nagedacht en nu spijt hebben van hun keuze.