Dat hebben die mensen dan ook al ruim 1.5 jaar gedaan. En in tegenstelling tot jouw situatie konden zij ook niet een test laten fien en dan alsnog gaan. Jij kan dat wrl. Leuk nee. Wil je dst wekelijks. Waarschijnlijk niet. Maar de optie bestaat wel.
Maar wat ik me dan afvraag; waarom zou je 'bang' moeten zijn om om te gaan met ongevaccineerden? Gevaccineerden kunnen nog steeds corona bij zich dragen èn anderen besmetten. Dus in mijn ogen geven gevaccineerden meer risico om anderen te besmetten aangezien zij met hun groene vinkje overal zo naar binnen mogen lopen zonder te testen. Ik laat mij bewust niet vaccineren. Mijn moeder, haar man, zussen en zwager ook niet. Neefjes van ons ook niet. En de mensen in onze omgeving die zich wel hebben laten vaccineren boeit het niet of wij wel of niet gevaccineerd zijn. Wij kiezen er ook bewust voor niet mee te werken aan die qr code. Wij riepen een jaar geleden al dat dit ging gebeuren en werden toen voor gek verklaard. Als ik iets wil gaan doen ga ik wel op een terrasje zitten of ik blijf thuis.
Als je zowel gevaccineerden als ongevaccineerden vrij entree zou geven zou het zou zijn dat ongevaccineerden het sneller zouden kunnen krijgen/doorgeven. En natuurlijk een grotere kans om in het ziekenhuis te komen als je niet gevacineerd bent zodat je de zorg weer belast.
Jep. Gevaccineerde kunnen overal in terwijl ze gewoon besmet kunnen zijn, want ze hebben het vinkje. Stel, ik ga naar de horeca, ik laat me testen, negatief. Dan ben ik dus niet besmettelijk of ziek. Dus ik ben "veilig". Ik toon dat bij de deur en stap naar binnen. Binnen zitten 30 gevaccineerden waarvan er 10 besmet zijn, maar dat weet niemand want ze hebben immers een groen vinkje en mogen dus overal naar binnen, zonder test. Dan word ik, die dus helemaal gezond is, besmet door een gevaccineerde. Ik ga naar huis en wordt ziek, ik test, positief, en ik blijf 10 dagen thuis. De gevaccineerde echter, die dus besmet is en mij heeft besmet, gaat vervolgens van kroeg naar kroeg, naar de bioscoop etc, en besmet nog honderden andere mensen, die ook weer ziek worden etc. Vicieuze cirkel. Besmettingen lopen op en iedereen geeft de ongevaccineerden de schuld, terwijl in bovenstaand geval de gevaccineerde diegene is die een gezond, negatief getest persoon heeft besmet.
Dus moet je de gevaccineerde ook gewoon laten testen voor ze ergens naar binnen mogen. Want ze kunnen nu gewoon besmettelijk ergens naar binnen lopen. Ik als ongevaccineerde laat me keurig testen, negatief. Dus ik heb het virus gewoon niet bij me. En dan mag ik dus ergens naar binnen, geen gevaar voor een ander. Maar een gevaccineerde kan ongetest overal naar binnen terwijl ze net zo besmettelijk zijn als ongevaccineerde. Die persoon kan mij vervolgens gewoon ziek maken. Dus wie moet er nu bang zijn voor wie?
Alleen is de kans dat een gevaccineerde besmet is en besmettelijk is wel flink kleiner dan bij een ongevaccineerde. Daarom durven ze het wel aan om die zonder test binnen te laten. Recent werd hier (in het nieuws topic geloof ik) nog een artikel over gedeeld. Grafiek die heel goed weergaf het verschil tussen aantallen besmettingen bij gevaccineerde en ongevaccineerde. De kans is niet 0. Dat klopt. Net zoals de testuitslag nooit 100% garantie geeft. Of misschien pikte hij het virus wel op toen hij na zijn test nog even naar de winkel ging. En nam ie het zo mee naar binnen. Het beleid is niet gericht op 100% veilig. Maar op een zo goed mogelijke middenweg tussen kunnen genieten van het leven en meer inkomsten voor de horeca aan de ene kant, en zo laag mogelijke ziekenhuiscijfers aan de andere kant.
Ik zou inderdaad wekelijks kunnen testen, maar daar begin ik niet aan. Behalve dat ik bang ben voor mijn neusslijmvlies (genoeg mri's van gehad maar dat terzijde) is het ook een principiële kwestie. Maar deze chronisch zieke mensen zijn in mijn ogen echt onwetend als ze denken dat ze nu niet meer besmet kunnen raken in de horeca. Aangezien ik zelf ook chronisch ziek ben, is influenza voor mij even erg als corona, en ik denk dat dat voor de meeste chronisch zieken het geval is (enkele uitzonderingen daargelaten). Echter in tijden van griep mijden maar weinig mensen de horeca. Dus ik vind zo'n interview wat hysterisch en hypocriet.
Wat ook zo raar is, is dit: Als je gevaccineerd bent, krijg je voor altijd een groen vinkje. Best raar als je bedenkt dat ze helemaal niet weten hoelang het vaccin werkt. Maar als ik nu corona krijg, daarvan herstel, dan krijg ik ook een groen vinkje, maar die is maar een bepaalde tijd geldig. Dus mensen die corona krijgen, afweerstoffen aanmaken door het virus zelf, zijn dan, volgens de overheid, minder lang beschermd dan iemand die gevaccineerd is, terwijl ze helemaal niet weten hoelang de vaccinatie werkt?! Dat staat ook gewoon op de site van het rivm. Dat de werkingsduur onbekend is. Dus iemand die bijvoorbeeld in januari is gevaccineerd heeft wel een vinkje, maar het is mogelijk dat het vaccin allang niet meer werkt en diegene dus eigenlijk gewoon ongevaccineerd is.
Ik dacht gelijk ook aan die stippengrafiek met bijbehorend artikel. Daar wordt het goed uitgelegd allemaal over besmettelijkheid etc. En iemand schrijft hierboven dat de virusload bij gevaccineerd even groot is dan ongevaccineerd. Dat klopt niet: het kàn even groot zijn, maar is dat lang niet altijd. Geen virus meer kan niet, alles vrijgeven zonder beperkingen of maatregelen lukt ook nog niet omdat de vaccinatiegraad te laag daarvoor is bij de op dit moment overheersende deltavariant. Dus wordt er mbv risicoanalyses gekeken naar een goede 'middenweg' waarbij er veel weer mogelijk is, maar er toch ook nog wat beperkingen zijn.
Ik ben ook benieuwd naar waar dat op gebaseerd is. Omdat bij veel kinderziektes etc. het doormaken van de ziekte vaak betere bescherming geeft dan een vaccinatie. Dan zou je verwachten dat ik bijv. met een besmetting in april en een paar dagen koorts ervan, toch minstens zo goed beschermd ben als een gevaccineerd iemand. Maar mijn QR code is nog maar een paar weken geldig.. Dat is alleen wat ik denk hoor, ik vraag me af of daar al onderzoeken naar zijn gedaan. En als het nou onderling varieert hoe goed je nog beschermd bent, zou je toch ook een bepaalde waarde vast kunnen stellen en mensen na een half jaar testen of ze dat minimale aantal antistoffen nog hebben o.i.d.?
Wat ik erg vind is dat het voor mij pas weer een stuk duidelijker is geworden na diverse Posts van anderen hier met die grafieken en zo. Ik dacht eerst ook na dat de uitslag van dat ene onderzoek over de deltavariant dat gevaccineerden en ongevaccineerden even besmettelijk waren. Maar uit andere onderzoeken en gegevens blijkt toch dat dat niet zo is. Gevaccineerden hebben minder kans om het te krijgen en als ze het hebben dan zijn ze minder besmettelijk (minder lang en ze dragen minder virus bij zich). Dat is wat ik nu weet na verdere informatie verzamelen. En dat vind ik dus wel slecht dat die uitleg vanuit de overheid dus zo ontzettend onder de maat is. De meeste mensen gaan niet verder zich informeren.
Ik denk dat daar zeker nog veel winst te behalen valt. Dat is zeker onder de maat en zorgt er denk ik voor dat er een groep ongevaccineerden of anti-vaxxers alleen nog maar meer de hakken in het zand zetten.
Eens! Ik wilde sowieso gevaccineerd worden omdat ik al te vaak aan de verkeerde kant heb gezeten en ik niet op long Covid of erger zit te wachten. Maar nu ik weet dat de kans om het te krijgen minder groot is én de kans om het over te dragen ook minder groot is zouden dat voor mij los van elkaar al redenen zijn om het vaccin te nemen.
Dat is nergens op gebaseerd. Er staat namelijk op de site van het rivm dat het onbekend is hoelang het werkt en dat er nog onderzoek naar wordt gedaan, maar in ieder geval 3 maanden.
En weet je wat raar is. Als je logisch nadenkt klopt het niet. En ik vraag me serieus gewoon af of dat niet gewoon 1 grote leugen is en puur gezegd wordt om meer mensen zich te laten vaccineren. Ze hebben immers al zo vaak gelogen. Totaal incapabel kabinet. En het erge is nog dat 80% van alle mensen gewoon als hondjes volgt en alles gelooft van wat ze zeggen. Ik snap dat gewoon niet. Ik bedoel, hoe kan je nou een virus " maar een klein beetje overbrengen" zoals hugo zegt. Je hebt het virus, of je hebt het niet. Punt. Je kan niet het virus maar " voor de helft" hebben. Of voor ", drie kwart". Je hebt het, of niet. Er zit niks tussen. Er wordt nergens uitleg gegeven door hen waarop die beweringen gebaseerd zijn. Ik bedoel eerst was een kind niet besmettelijk, die kon het niet overbrengen. Nu ineens weer wel. Dus waarop baseren ze al hun uitspraken. Er worden nergens rapporten vrijgegeven of benoemd. Ja " het rivm". Nee die zijn lekker onafhankelijk. Terwijl er wel genoeg rapporten zijn van grote onafhankelijke onderzoeksbedrijven waarin dingen staan die juist aangeven dat de verhalen van de Jonge helemaal niet kunnen kloppen. Maar zodra dat wordt aangedragen wordt er gezegd dat dat niet klopt en onzin is. Waarom zou het wel kloppen wat de Jonge zegt, maar zou het niet kloppen want onafhankelijke onderzoeksbedrijven over de hele wereld zeggen? Ik wil me best laten vaccineren, maar niet met een vaccin dat amper is getest, waarvan ze helemaal totaal niet weten hoelang het beschermd en waarvan het niet bekend is wat de bijwerkingen op lange termijn zijn, maar wel een gigantische bijwerkingen lijst hebben zoals te zien is op de site van lareb.
Ik heb niet alle posts gelezen dus weet niet of hier al op gereageerd is. Maar ik vraag me wel af waarom je je gestraft voelt. Alle maatregelen die zijn genomen waren er namelijk om te zorgen dat de zorg niet overbelast raakte in de periode dat er nog geen vaccinatie beschikbaar was. Er is nooit beloofd of gesuggereerd dat corona weg zou gaan na een paar maanden lockdown. En waarschijnlijk als je nog een jaar uitzit is de checkapp ook voorbij en niet meer nodig. De wereld gaat wel weer terug naar een ‘normalere’ variant.
Nee dat kan niet, maar net als bij alle andere virussen verschilt wel het verschil in virusload. Dus hoe besmettelijk je bent voor een ander. Je hebt nou eenmaal ook superspreaders.
Ik heb het helemaal niet over de Jonge. Maar over diverse informatie hier en wat ik zelf heb gezocht omdat ik me afvroeg of het klopte dat gevaccineerden minder lang en minder erg besmettelijk waren. Wat ik daar over vond was dat dat klopte. Blijkbaar dragen gevaccineerden minder virusdeeltjes bij zich en dat minder lang. Vraag me niet om precies te zeggen waar ik dat vond want ik heb op verschillende sites gelezen. Hier is het door een aantal mensen goed en onderbouwd ook uitgelegd. En ik mis die onderbouwing dus in het algehele verhaal van de overheid maar ook in de media algemeen.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5243039/besmettelijk-na-vaccinatie-testen-corona-coronabewijs-vaccin. Kortom iedereen gewoon testen. Warom geeft het kabinet hier geen gehoor aan. Dit wordt gezegd door een arts microbioloog. Maar je hoort er helemaal niets over. Dat wordt gewoon in de wind geslagen. Het enige wat we overnemen is het stukje " zo snel mogelijk iedereen vaccineren". De rest van het stuk boeit ze niet.