De vaccinatiegraad is bijna 82%, hoe hoog willen ze het nog hebben. Ze weten niet eens of dit vaccin wel beschermt tegen de deltavariant, staat op de site vh rivm.
net zoals een beetje zwanger Ik denk dat in deze situatie de zogenaamde onafhankelijke onderzoeksbedrijven ook niet onafhankelijk zijn. Er is overal een belang.
Gevaccineerden hoeven zich niet meer te testen omdat anders ‘hun voordeel’ weg is. Dat is meerdere malen gezegd door Hugo de Jonge. Ik krijg daar dus zo’n gek gevoel bij, net als dat alle kinderen thuis moesten blijven zodat de ouders dan ook thuis bleven.
Er is altijd een belang. De cijfers kloppen ook niet. Op 14 augustus 2021 zijn er volgens hugo 1.8 miljoen mensen niet gevaccineerd. Dat is 10.28% van de hele bevolking van 17.515.152 miljoen. Oftewel, 89.72 % is wel gevaccineerd. Hoe komen ze dan op 81.7%? Dat zou betekenen dat 3.2 miljoen mensen niet is gevaccineerd en niet 1.8. Daarbij was dit op 14 augustus het geval. We zijn nu een maand verder. Er zijn in die maand 460.000 prikken gezet volgens de cijfers. Ervanuitgaande dat een ieder 2 prikken krijgt zijn dan 230.000 mensen. Dus is hedendaags nog maar 1.570. 000 miljoen mensen niet gevaccineerd. Laten we rekenen met 1.6 miljoen ongevaccineerden., omdat sommige nog een 2e prik moeten krijgen. Dat is 9.13% van alle inwoners. Dat zou betekenen dat op dit moment, 90.87% van de mensen is gevaccineerd.
Ze willen minimaal 95%. Ook dat roept bij mij wantrouwen op. Ik denk dan, ja je zet zo’n hoog doel omdat je weet dat dat voorlopig toch nog niet gehaald gaat worden en je ruim de tijd en reden hebt om die qrcode ondertussen uit te rollen.
Gestraft alszijnde dat ik mij echt streng en strikt overal aan heb gehouden. En nu een soort van druk voel om mij te vaccineren en beroofd word van spontaniteit. Ik zou niet voor een festival kiezen als niet gevaccineerde maar een hapje eten wel. En ook dan zou ik mij aan alle maatregelen houden. Dat bedoel ik meer. Nu kan die 1.5 meter samenleving op geheven worden maar ik houd me daar gewoon nog aan voor mijn eigen veiligheid en die van een ander.
Ik heb er wel wat dingen over gelezen en dit heeft met namen te maken met de verschillende varianten. Het vaccineren van jongeren groepen heeft dus vooral de basis in nieuwe varianten, niet op de eerste Chinese variant. Kinderen waren minder vatbaar voor die versie, al konden ze het echt wel krijgen, de kans was wat minder groot. En de mate van besmetting heeft te maken met het aantal ziektekiemen dat je uitstoot wanneer je ziek bent. Ben je erg ziek heb je in dat geval meer ziektekiemen om uit te stoten, want je wordt zieker naarmate je lijf meer te bevechten heeft. Dat is niet bij alle ziekten zo maar schijnbaar wel bij corona. vandaar dat men minder besmettelijk is wanneer je toch corona krijgt na een vaccinatie. Je lijf maakt sneller korte metten met het virus waardoor het minder uitbreidt in je lijf. Afijn, vond dat nog best logisch klinken.
de 1,8M is niet gebaseerd op de hele bevolking, maar op de te vaccineren bevolking. Het is eerder in dit topic al een keer uitgerekend.
Die 95% is niet zo’n gek getal. Dat is ook Het streven met de kindervaccinaties. Wantrouw je die ook? Ik vind dat mensen best iets ergens van mogen vinden. Je mag zelfs de vaccinatie niet nemen omdat je hem gewoon niet wil, lijkt me een legitieme reden. Maar om achter allerlei vrij normale cijfers, of logische verklaringen nu allemaal dubbele agenda’s te zoeken vind ik een beetje ver gaan.
Weet jij hoeveel mensen niet gevaccineerd mogen/kunnen worden? Kan het nergens terugvinden, ook niet in dit topic. Ik vind alleen in een nieuwsbericht dat 14 miljoen mensen gevaccineerd kunnen worden, kinderen niet meegerekend. Dan kom je alsnog uit op 12.86% niet gevaccineerd en en dus op 87.14% gevaccineerden. i Kinderen tot 12 jaar zijn er 2.139.574. Maar welke mensen worden er dan nog meer beschouwd als niet te vaccineren? Want als ik alleen die groep niet meetel kom ik alsnog uit op 88.29% vaccinatiegraad. En het rivm zegt dat ze niet bijhouden hoeveel mensen er niet gevaccineerd mógen worden. Kan dat ook nergens vinden.
Maar feit is dat een gevaccineerde het gewoon kan doorgeven. Dus ik als ongevaccineerde laat me netjes testen en weet dus dat ik niets bij me draag en een gevaccineerde kan het bij zich dragen en kan zo doorlopen. Sorry maar dat klopt gewoon niet. Er is aangetoond dat een besmette gevaccineerde net zoveel virus bij zich draagt als een ongevaccineerde. Dus het is allemaal zo krom als iets. Er wordt alleen maar gehamerd op dat vaccin. Je immuunsysteem kan zelf heel veel.
Geen idee of 95% een hoog percentage is, ik zag die covidprik steeds als de griepprik dus voor mij klinkt het als heel veel. Nooit eerder geweten dat dat het percentage was dat ze willen behalen. Eerst was het 65%, toen werd het 70 enz enz. Jij vind er iets achter zoeken te ver gaan, ik vind dat niet. En in mijn optiek hebben Mark Rutte en Hugo de Jonge het daar helemaal zelf naar gemaakt.
Wat ik begrepen heb is dat die richting 100% moet. Ik weet niet waarom je zegt dat het niet werkt, heb dat zelf niet gelezen nl, maar alles wijst er toch op dat het wel werkt?
Mee eens. Dat van die percentages valt mij ook op. Ik herinner me toen er eerst over een vaccin gesproken werd dat er over een streefgetal van 50 a 60% werd gepraat.
Je moet de juiste dingen aan elkaar koppelen (wat verrekte lastig is overigens) en daarbij doet het er eigenlijk niet zo heel veel toe wat de Nederlandse overheid vindt en zegt. Om een goede groepsimmuniteit of bescherming te hebben moet tussen ongeveer 95% van de mensen weerstand hebben opgebouwd door middel van een vaccin of de ziekte zelf. Dit is geen gek uit de lucht gegrepen cijfer. Heel eerlijk ik luister al niet eens meer naar de persconferenties. Het zal me wat, ze roepen maar wat. Vast met de beste intenties maar ze weten het ook gewoon niet, dus ik houd me aan de regels en trek mijn eigen plan. Vaccins zijn gemaakt door de farmaceutische industrie. En eigenlijk is het allemaal niet eens zo lastig geweest die spuit te maken. Het is geen onbekende materie voor hen. Technieken worden al jaren ontwikkeld en ook corona virussen zijn niet onbekend. Het is een type virus dat best wel eens voorkomt, net als griepvarianten. Het is dus allemaal niet zo spannend wat er is gedaan. de griepprik wordt toch ook elk jaar weer opnieuw gemaakt en niet eerst jarenlang getest? Ik ben overigens helemaal niet zo van het vaccineren. Mijn zoon heeft ook echt niet alle spuiten gehad die beschikbaar zijn en zeker niet volgens het rvp schema. Toch denk ik dat de vaccins van pfeizer en moderna relatief veilig zijn. Er zit eigenlijk niet eens zoveel rotzooi in als je het vergelijkt met ze vaccinaties die we aan onze kinderen geven.