Hapjes voor Kerst (ideeën/recepten gevraagd)

Discussion in 'De lounge' started by PenK, Dec 17, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Kerstavond houden we een soort buffet bij ons thuis voor familie en aantal vrienden. We maken allemaal wat.
    Hebben jullie nog leuke ideeën, graag met recept?!?
    Ik wil weleens wat anders dan ik normaalgesproken maak nml.

2. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,292
    25,758
    113
    Puree van rode biet met daarop warm gerookte zalm (gekookte rode bieten pureren met wat olijfolie en zout)

Doperwtenpuree met gebakken coquille en munt (of gerookte makreel als je geen coquilles wil bakken)(doperwten koken dan pureren met wat munt en creme fraiche)

Avocadomousse met Hollandse garnalen (of rivierkreeftjes of gerookte kipreepjes) (avocado pureren met wat zure room, zout en peper en citroensap)

Oosterse carpaccio: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R521114/oosterse-carpaccio-met-bosui-en-gember

Vitello tonnato in slablad (pureer blikje tonijn met mayonaise, peper en zout. Plakje fricandeau in slablad leggen en tonijnsaus erop lepelen. Dan nog wat kappertjes erop)

Witlofschuitjes mat hollandse garnalen, appel, gesnipperde rode ui en citroenmayonaise (kan ook met gerookte kip)

Deviled eggs met biet: https://www.juliusjaspers.nl/deviled-eggs-met-biet/

3. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Ahhh, hier zitten een aantal goede tips tussen. Dank je!
    We maken per gezin 4 a 5 hapjes. Ik wil er best twee doen die wat meer tijd kosten, maar ze moeten niet allemaal bewerkelijk zijn. Dat red ik niet qua voorbereidingstijd nml.

Adje likes this.
  4. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Gevulde champignons /portobello
    Knakworstjes in bladerdeeg (in een cirkel gelegd)
    Bladerdeeghapjes
    Blini's met zalm (Blini's te koop bij Ah)
    Vijgen met gorgonzola

5. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

Feb 15, 2012
    1,754
    116
    63
    Doen wij ook met ons gezin en mn ouders + zusje.
    Ik maak bladerdeeg gevuld met feta en spinazie, rosbief gevuld met roomkaas en ui op een bedje van rucola, garnalencocktail, paprika/tomaat soepje (in klein formaat, koffie kopje ofzo)
    En ik zorg voor het toetje.. ik denk sinaasappel gevuld met ijs en licor43. Maar daar ben ik nog niet helemaal over uit.. :)

6. Baileyy

Baileyy VIP lid

Feb 12, 2012
    5,641
    1,444
    113
    Leuk! Doen wij ook. Alleen wij hebben zo'n familie die niet van de fijnproeverij is. Dus geen aparte liflafjes. Avocado vinden ze al te gek... tja zo lastig dus!

Share This Page