Gevallen bij de gastouder

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door elsie22, 9 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Hoi,

Weet iemand of een gastouder van die bescherm dingen op een kast moet hebben?

Gister zoontje gevallen bij de gastouder tegen een kast, gevolg wondje bij zijn oog wat geplakt is, nu een flink blauw/paars oog.

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Oei, vervelend!

Heb geen idee wat betreft je vraag, maar lijkt mij dat tegen een kast aanvallen daar geen hoekbeschermers tegen opgewassen zijn? Of bedoel je zo hoek op zeg maar gezichtshoogte van kinderen?

3. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Nou die kast is niet echt op oog hoogte, ze had het niet gezien wat ie gedaan had, maar waarschijnlijk wel wild en druk.

Ik denk dat als er van die beschermers op hadden gezeten het wat minder was, nu moest het geplakt worden.

4. dt50

dt50 Actief lid

5 jan 2009
    215
    0
    16
    Bij het kdv van mijn zoon is mijn zoon gevallen tegen de rand van een tafel. De rand was afgerond, zoals het op een kdv hoort te zijn. Hij was niet hard gevallen. En toch, door de huisarts geplakt en nog altijd een litteken (2 jr na dato).
    Oftewel: bescherming zegt blijkbaar niet veel.

5. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik denk het niet dat het verplicht is, want de gastouder krijgt ieder jaar bezoek van de GGD en dan moet alles in orde zijn.

6. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Niet verplicht, ik ben gastouder en heb ook niet op alle hoekjes van alle meubels bescherming. Dit soort dingen kan natuurlijk gebeuren, ook thuis. Ggd controleert uiteraard wel op alle mogelijke gevaren waarbij de kans op ernstige schade groot is (stopcontacten, bereikbaarheid van schoonmaakmiddelen/gasfornuis/gereedschap), traphekjes enz.
    Neemt niet weg dat het heel vervelend is, maar je kunt niet alles uitsluiten tenzij je gewoon helemaal geen meubels of andere objecten neerzet. Ik kan wel beschermers op de hoek van de kast zetten maar als ze tegen de zijrand van de kast vallen met hun hoofd is de schade hetzelfde.

7. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Ja kan overal gebeuren, ze was wel erg geschrokken ervan. Ze was bezig me een berichtje te sturen toen ik al binnen kwam op hem te halen, dus was gelukkig bij hem en kon zelf naar de dokter met hem.

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Zo'n dingen gebeuren nu eenmaal.

Als het wel verplicht was geweest, zou je dan echt actie tegen je oppas ondernemen? Zo komt het namelijk wel over, als je deze vraag stelt.

9. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ik ben zelf GO. En bij ons is het niet verplicht.

10. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    +1 dacht ik ook een beetje te lezen

11. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik weet niet of het moet, maar ik zou mn kind nooit niet naar een GO brengen die dit niet heeft. Het is toch een extra stukje veiligheid en je wilt een zo veilig mogelijke omgeving voor je kindje. Ik vind het eigenlijk ook best slecht als er GO's zijn met potentieel gevaarlijke meubels die geen hoekbeschermers e.d. hebben en ik zou dan toch ook een beetje gaan twijfelen aan het inzicht van zo'n persoon.

12. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Dus jij hebt in jouw huis alle hoekjes afgeplakt/beschermd?

13. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Het hoeft niet, maar is wel veiliger natuurlijk.

Gelukkig is het wondje bij sam mooi genezen en zijn blauwe oog ook bijna weg.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Het is idd niet verplicht..ik ben go..heb geen tafels e.d. met scherpe hoeken omdat ik dat met mijn eigen kinderen ook al niet veilig vond.

Heeft ze jou wel een ongevallenformulier laten tekenen?

15. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Tis niet verplicht. Ongeluk zit helaas in een klein hoekje.

Hier ook niet van die beschermers; vind het een beetje een schijgevoel van veiligheid geven.

16. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

maar jij hebt dan alle meubels afgerond? kasten tafel poten deurkozijnen etc?

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.010
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Potentieel gevaarlijke meubels... Echt? Wat versta je daar dan onder?

Kijk, rechthoekige glazen tafels met van die gemene scherpen hoeken: dat snap ik. Meubels waar spijker o.i.d. uitsteken ook. Maar ik neem aan dat van dat soort meubels staan -naar ik mag aannemen- niet bij een gastouder. (Jaarlijkse controle ggd).
    Verder kun je nu eenmaal niet alle hoekjes afplakken. Wij hebben het toen bij de salontafel gedaan. Dat leek wijs omdat hij zich daaraan natuurlijk op trok en weer om donderde. Maar om te beginnen werken die dingen als een magneet en vervolgens blijkt dat ze na een weekje niet meer plakken.

18. nadin

nadin Bekend lid

27 apr 2012
    560
    105
    43
    NULL
    NULL
    ik denk niet dat het verplicht is.

Deel Deze Pagina