hallo, ik ben in nov bevallen van een dochter en sinds 3 maanden weer aan de pil en elke maand ongesteld geweest. Nou ben ik de laatste 2 maanden wel ongesteld geweest, maar het bloedverlies was zo weinig, dat ik aan 1 inlegkruisje per dag genoeg had. Ik ben het wel gewoon 5-6 dagen. Moet ik me zorgen maken? Tevens kwam ik er vorige week achter dat er een raar bultje aan de rechter wand van me vagina zit. Het doet geen pijn of zo. ik hoor het graag. grtjes Fleur
HOi Fleur, Je menstruatie kan anders verlopen door de pil. Het is dan een ontrekkings bloeding en geen echte menstruatie. Het slijmvlies word opgebouwd door de hormonen in de pil en afgestoten wanneer je de stop week hebt. Hoeveel je menstrueert is afhankelijk van hoeveel slijmvlies er word opgebouwd. Het kan geen kwaad. Is het zo dat je niet meer menstrueert tijden de pil dan moet je contact opnemen met je huisarts. Het bultje wat je voelt kan een vetbultje zijn of litteken weefsle of een kleine cyste. Als het groter word of het doet je pijn, laat het dan even bij je huisarts zien. Imke