Hoi allemaal? Mijn dochter is nu bijna 8 maanden oud we zijn al een hele tijd begonnen met bij voeding eigenlijk vind ze alles we lekker alleen de laatste tijd gaat het niet meer zo goed in de kinderstoel wilt ze bijna niet meer eten we hebben van alles geprobeerd. Als ik aan het wandelen ben en stop dan steeds een stukje brood in haar mond eet ze het wel op. Ik zie nog geen tandjes en voel ook niks. Ze is ook snel afgeleid en denk ik ook snel beu. We hebben altijd friso gehad van voeding ze drinkt nu nog steeds zo 5 a 6 flessen op een dag van 180 ml water met 6 scheppen. Het lijkt wat ik extra geef dat dat niet genoeg vult. Nu heb ik van friso snel honger of lekker slapen nummer 2 natuurlijk. Ze heeft om kwart over 11 een fles gehad er stond op dat ik het mocht mengen met de andere voeding. Zag op de site van hun op 100 ml 2 scheppen het nieuwe en dan 1 schep van het oude dus dat heb ik gedaan er waren ook andere mogelijkheden. Nu is kijken wanneer ze weer honger krijgt. Wie heeft met deze voeding ervaring?
Vanochtend heeft ze om kwart over 7 een pap fles gehad van 200 ml water dat had ze bijna helemaal op. Om 10 uur een half potje fruit heb ik mijn best op gedaan het ging er in. Om 11:15 had ze weer honger probeer het ook te rekken maar ze wilt dan helemaal niks het is dan enkel maar huilen en krijsen. Dus maar een fles gegeven. Gistermiddag om 16:00 een fles gegeven van 180 ml water en 6 scheppen daarna ben ik nog boodschappen wezen doen terwijl we liepen at ze zo een hele boterham op om 18:30 groente gegeven dat wilde ze niet hebben maar toen had ze weer honger nog geprobeerd om het te rekken maar dan valt er niks te beginnen dan wilt ze niks meer eerst 90 ml gemaakt dat dronk ze zo op maar daar had ze niet genoeg toen nog een keer geprobeerd om haar groente te geven maar dan wilde ze niet hebben ging ze nog harder van huilen toen nog maar 90 gemaakt dronk ze ook zo op en toen was het goed dan is ze ook gelijk weer vrolijk. Ik heb ook het gevoel dat ze gewoon veel nodig heeft en ze is absoluut niet te dik. Toen ze 6 maanden was woog ze 6490 gram. Ik wil graag naar minder flessen maar als ik die flessen moet gaan vervangen voor ander eten word dat echt een hele dag taak. ze heeft volgens mij heel veel nodig. maandag is het inloopspreekuur bij het cb daar wil ik is even naar toe.
Geef eens voorbeeld van je schema ? Met opvolgmelk mag je trouwens niet zoveel schepjes meer geven. Max 24 schepjes per 24u
ze word tussen half 7 en 8 uur wakker dan krijgt ze een pap fles van 180 of 200 ml water. We hebben vorige week geprobeerd om met een lepeltje te geven en een halve boterham erbij maar dat was geen succes waren meer dan driekwartier bezig. meestal gaat ze dan nog slapen tussen 9 a 10 uur soms slaapt ze dan 1 uur en soms 2 uur als ze maar 1 uur slaapt probeer ik een fruithapje te geven dat ging altijd erg goed. en dan zo rond 12 uur daar wil ik eigenlijk naar toe dat ze dan weer een fles grijgt nu krijgt ze nog 180 ml water en 6 scheppen maar ik wil naar minder en dat ze dan een boterham er bij eet of een halve boterham. maar ze lust het wel maar in de kinderstoel is het gewoon niet zo succes. dan heeft ze dus meestal rond 15:00 a 16:00 weer honger en maak maar een fles van 180 anders heeft ze er niet genoeg aan probeer dan ook 12:00 en 15:00 een boterham te geven. Het drinken gaat overigens van water en thee echt super goed hoor. dat probeer ik ook wel is als ze honger heeft maar goed daar drinkt ze dan wel van maar neemt daar dan geen genoegen mee. Zo rond 18:00 krijgt ze haar groente ik kook nu ook appart een aardappel die doe ik dan door haar groente zodat ze misschien wat meer verzadigd is. Meetstal wilt ze dan rond 19:00 nog een fles soms neemt ze dan genoegen met 120 ml water. Ze gaat altijd rond 21:00 naar bed dan krijgt ze haar laatste fles dan maak ik meestal 180 ml water die is meestal niet leeg. Tussen door geef ik ook wel een stuk rijstewafel ze lust tot nu toe wel alles maar dat vult ook niet zo natuurlijk.
Ik zou graag minder flessen willen maar weet gewoon even niet hoe. En haar gewoon maar te laten huilen/krijsen vind ik ook gewoon niet zo kunnen. In mijn ogen heeft er gewoon niet genoeg van. Denk sinds vandaag dat ze ook wel een beetje aan het uitproberen is maar goed als ze vol zit dus geen honger heeft zou ze toch geen hele fles zo leeg drinken?
Ze heeft altijd behoorlijk veel willen drinken heb eigenlijk bijna nooit om de 4 uur gezeten met flessen. Wij hebben ook op vraag de fles gegeven en dat regelde ze dan zelf netjes dan zag je er echt wel een ritme in en meestal zo om de 3 uur ik hield dan wel bij hoeveel ml ze per 24 uur binnen kreeg.
Ik zou stoppen met de fruitpotjes dat is net water met een smaakje en wat dikker. Wat voor pap geef je dr in de ochtend ? En je kan het ook uit de fles geven. Ik gaf trouwens in elke fles van mn dochter bambix pap (2 maatschep lepels). Dus geef haar gewoon fruit in stukken en laat het haar zelf eten dat vult sowieso meer. Ook zou ik eerst een broodje (of 2)geven voor ze fles krijgt. En daarna een flesje bijv 120/3. En als je merkt dat ze trek krijgt kan je een babykoekje geven,stuk fruit, rijstewafel, cracotte. Misschien daarna weer een flesje 90/3 en daarna lekker avond eten. Ik zet mn dochter als ik haar voer gewoon vaak op de bank. Kleed onder haar en bank blijft schoon Het is belangrijk dat je haar regelmatiger eten geeft dus om de 2 a 3 u tenzij ze slaapt. En niet zo snel naar de fles grijpen. Meestal regelen ze zelf de flessen eraf maar jij grijpt denk ik gewoon te snel naar de fles. Na de hoofdmaaltijden en tussendoortjes kan je altijd nog wat kv geven.
Ze kan nog niet zitten als ik haar op de bank zet tegen de kussens valt ze snel om ze beweegt ook heel veel dat hebben vast veel baby's zal wel is even kijken of ik ze zittend krijg op de bank. Heb in het begin wel zelf fruit gemaakt maar dat moest ze niet zal het wel zelf gaan proberen kijken of ze het nu wel lust. Maar word het dan niet zo'n dag taak de hele dag door eten geven? Ze heeft nu bambix melk appel pap heb nu ook licht volkoren gekocht eerst even die andere opmaken. We doen het in de eerst fles met lepeltje wilde ze niet echt waren echt bijna driekwartier bezig en het ging echt niet van harte. De hele trucendoos uit de kast gehaald om het binnen te krijgen. Dat is misschien ook nog een optie om bambix door de fles heen te doen. Wat moet ik dan doen als ze alleen maar blijft huilen en absoluut niet wilt eten ze doet haar mond dan echt niet open en draait gewoon haar hoofd weg. Ze is net wakker ze heeft nu 2 uur geslapen ze ligt nu even te spelen zal zo is even de boterham gaan geven moet zelf om kwart over 3 weg om te gaan werken.
Ik zou allereerst alles vers maken. Voor je gevoel ben je dan de hele dag bezig met eten geven, maar zo doorgaan is ook geen optie en vers is niet alleen veel lekkerder, maar vult ook veel beter dan een potje. Ik zou echt je tijd hierin investeren. Verder moet ze voor elk eetmoment honger hebben, maar niet teveel. Geef de hapjes dus tussen de flessen door. Laat haar alles zelf eten. Dus biedt het in stukken aan en leg het voor haar. Geen lepel voor haar neus houden en niks pureren. Kinderen zijnv aak heel nieuwsgierig naar het onbekende en wellicht is ze het gewoon beu gevoerd te worden. Ze is ook al 8 maanden, dus zelf laten eten is misschien de truc. Gooi er ook niet zomaar flessen af, ze zal vanzelf meer van de bijvoeding gaan eten en dus flessen laten vallen. Hie rmoet je geduld voor hebben.
een kind is toch sowieso een dagtaak zoals nescio zegt is het mij ook gelukt om mijn zoontje meer vast eten te laten eten. Dus gewoon telkens vanalles aanbieden en het hem zelf laten opeten, hij wou het inderdaad zelluf doeeen daarna ging hij steeds meer eten.
Ik merg wel dat als ik dochterlief voor zij sneller afgeleid is. Als ze zelf eet gaat het supersnel ! Proberen zelf te laten eten dus. Dat kan best met 8 mnd. En inderdaad zorg dat ze niet te hongerig is voor de vastevoeding. Gewoon goed wakker en trek. Als ze echt verschrikkelijke honger heeft. Zou ik inderdaad de fles direct geven. Ik zou ook niet direct de flessen eraf halen gewoon kleiner maken en proberen mits ze niet teveel honger heeft vast voedsel te geven. Kind is sowieso dagtaak haha, ik ben vermoeider als ik een dag thuis ben dan wanneer ik heb gewerkt hoor haha.
Heb de boterham op de bank gegeven maar was geen succes om 10 10 secblag ze weer dus in de kinderstoel gezet ze heeft wel wat brood op. Toen heb ik haar op de grond laten spelen toen banaan gegeven toen at ze het wel. Er zeggen een paar zelf laten eten ik geef haar meestal zelf een stuk brood maar zit ze dan enkel mee te spelen en brengt ze het niet naar haar mond. Haar avond eten moest ze niet. Ze heeft het altijd goed gegeten en nu niet meer vind ik best wel vreemd zou dan graag willen weten waar door het komt dat zal ik vast niet te weten komen Maar ga zeker met jullie tips aan de slag ga meer aanbieden en kijken of ze zelf wil eten.
Het is normaal dat ze fases hebben van meer/minder eten. Mijn zoontje die vaak even grote porties als de gemiddelde vrouw eet heeft soms ook periodes dat hij een stuk minder eet. Of dat hij iets wat hij eerst superlekker vond ineens niet te eten vind.. het komt allemaal wel goed met het eten
Minderen met melk! Opvolgmelk valt wat zwaarder dus logisch dat ze weinig honger heeft en al helemaal niet voor bijvoeding. Je mag per dag 24 schepjes geven. Dat zijn 4x180/6 voedingen. Of 2x180/6 en 1x 210/7. Ons schema is zo: Ontbijt 180/6 9.30 vers fruit (potje zonder stukjes hoeft ze niet) 11.45 1 boterham met beleg of boter met 120/4 (heeft ze zelf geregeld) 14.30 (of iets later, net hoe haar slaapje valt) soepstengel, rijstewafel met wat sap of water 17.00 groente, aardappeltje, enz 19.30 180/6
Het ging vandaag best goed om 8:30 de pap fles. 9:30 even slapen. 10:30 naar het zwembad tussendoor wat brood gegeven. 12:15 weer terrug fles gegeven 180/6 met 2 scheppen van die nieuwe voeding. 12:45 naar bed. 14:30 weer wakker. Banaan gegeven ging best goed dat vind ze ook best lekker. 15:00 even boodschappen gedaan tussendoor stukjes brood + cracker gegeven dan gaat het goed. was om 16:00 terrug is ze lekker gaan spelen op de grond alvast de aardappel geschild en gekookt dacht dan kan ze vroeg eten ben ik vast de honger voor. zo 16:45 warme prak gegeven dat liep dus uit op een drama dat wilde ze absoluut niet toen had ze opeens honger terwijl daarvoor ze echt nog geen honger had ze gaf het niet aan. Toen maar een fles gemaakt van 180/6 weer 2 scheppen van die nieuwe voeding er in die dronk ze wel helemaal op. Ik had echt het idee dat ze een beetje aan het uitproberen was maar goed ze had wel honger anders had ze die fles niet opgedronken denk ik. Nu ligt ze te slapen. Heb nu echt me best gedaan om voor de honger het te geven maar goed kan moeilijk om 15:00 al beginnen aan de warme hap.
Maar begrijp ik nu goed dat je alleen aardappel hebt gegeven? Dat zou ik ook niet willen eten hoor... Droog en lastig weg te krijgen. Dus sowieso even mengen met iets van groente! Zelf eten met een lepeltje lukt de meeste kinderen op deze leeftijd nog niet, zelf stukken groente of fruit in de hand zorgt meestal wel voor zelf eten
Nee ze heeft niet enkel aardappel gegeten hoor met een potje groente erdoor heen. Is het niet wat om een paar dagen even te stoppen met de warme hap want dat is elke avond een drama terwijl hiervoor ging het hardstikke goed. We hebben nu ook sinds kort potjes van 8 maanden zou het dat zijn?