Pijn in mijn bips

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Trees, Nov 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Trees

Trees Niet meer actief

Beste verloskundige,

De laatste dagen als ik opsta, schiet het in mijn billen. Het lijkt wel of er iets klems zit, spier, zenuw? Is dit iets wat al bij de zwangerschap kan horen of staat dit los ervan en heb ik gewoon tijdelijk een gevoelige bips?

Dank je wel.

Groet Trees

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Trees,

het is wat vroeg, maar je kunt al best last hebben van de hormonen die je bekken wat weker maken. Dan schiet het vanuit je SI-gewricht (bij je stuitje) naar het billen en meestal is dit inderdaad een afgeknelde zenuw of spier. Is een kwestie van langzaam gaan bewegen en niet te snel op staan.

Groetjes Brigitte

3. Trees

Trees Niet meer actief

Hoi Brigitte,

Dank je wel voor je antwoord. Inmiddels heb ik er non-stop last van, ook als ik gewoon zit of lig. Ik denk dat ik het wat overbelast heb gisteren (lange boswandeling gemaakt en huis gepoetst). Ik vroeg me af of er misschien wat oefeningen bestaan om het te verminderen of te voorkomen dat het erger wordt?

Groetjes Trees

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Je moet in ieder geval beweging en rust goed afwisselen. Je kunt op bed gaan liggen met ongetrokken knieen (naar omhoog) Dan je knieen langzaam laten vallen naar buiten tot zover het gaat en als je het verste punt hebt bereikt, dit niveau een aantal minuten vasthouden (best een klus hoor). Je bekken zakt zo weer terug in de meest natuurlijke positie. En verder als je zit met je knieen naast elkar of in de mannelijke zit met je benen over elkaar. Op je zij rollen als je omhoog komt uit een liggende houding. En ook een goede oefening is om een beetje in spreidstand te gaan staan (heupbreedte) en dan langzaam je gewicht van je ene been op het andere te verplaatsen. Succes en als het erger wordt op tijd aan de bel hangen bij een fysio hoor. Je moet er niet kost wat kost mee door willen blijven lopen.

Groetjes Brigitte

5. Trees

Trees Niet meer actief

Super bedankt. Ik ga ermee aan de slag!

Share This Page