Dat doorslapen....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Liesjhie, 20 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesjhie

Liesjhie Actief lid

14 mrt 2013
    111
    0
    0
    Mijn dochtertje van 14 weken wordt snachts vrijwel elk uur wakker. Ze ligt meestal rond een uur of 7 in haar bedje, we geven haar dan tussen 22 en 23 uur de laatste fles. Ze slaapt dan meestal tot een uur of 02. Dan begint ze te piepen. Na een aai over haar bol en het speentje gaat ze altijd weer zoet slapen, maar een uur later weer hetzelfde verhaal. Dit gaat door tot een uur of zes, dan krijgt ze een fles.

Ze krijgt snachts dus geen voeding meer, die dronk ze eigenlijk nooit leeg en spuugde ze voor t grootste deel weer uit wat haar weer onrustig maakte. Ze houdt haar oogjes ook dicht bij het huilen, alsof ze nog half in slaap is. En speentje is altijd genoeg om haar weer in slaap te krijgen. Ze ligt ingebakerd, zo strak mogelijk. We hebben de puckababy wel eens geprobeerd, maar daar blijft ze in wurmen, die is te los. We hebben haar een tijdje ook bij ons in de kamer gelegd, maar daar slaapt ze niet vaster van... is alleen makkelijker voor ons voor t speentje:)

Hebben jullie tips voor die nachtelijke wakker momenten ofis t gewoon een kwestie van doorbijten?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Als ze elk uur blijft wakker worden (na elke slaapcyclus dus, waarbij ze even lichter slaapt) dan lijkt het me toch echt honger. Dat is ook vrij logisch op die leeftijd. Dat ze die fles een tijdje niet meer wou, is helaas geen garantie dat ze nu nooit meer nachtvoedingen zal nodig hebben.

3. Liesjhie

Liesjhie Actief lid

14 mrt 2013
    111
    0
    0
    Ja we proberen het nog af en toe, die fles, maar hij gaat er niet in. Ze is dan zo onrustig en spuugt wat ze drinkt weer uit.... honger lijkt t me dan niet toch? Zou t kunnen dat ze honger heeft maar tegelijk te moe is waardoor die fles er niet fatsoenlijk in gaat. Wat is in dat geval handig om te doen?

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Een tijdje rechtop houden in bed? En misschien is ze al té hongerig?

5. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Een iets grotere/zwaardere fles om 22:00 uur? Maak je haar wakker voor die fles? Misch anders laten slapen en die fles geven als ze dan wakker wordt?

6. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Even rustig troosten en dan een flesje proberen? En dan na de fles rechtop tegen je aanhouden zodat de melk rustig kan zakken.

7. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik zeg ook dit

8. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Is je dochter te vroeg of te laat geboren? Mijn zoon ging met 15 weken een sprongetje in waarbij hij elk uur wakker was. Een aai en speen was genoeg....

9. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    op de buik leggen? Hielp hier wel tegen het spugen en sliepen ze ook beter van.

Kan alleen niet in combi met inbakeren

10. Liesjhie

Liesjhie Actief lid

14 mrt 2013
    111
    0
    0
    Ze is 11 dagen te vroeg geboren. Heb wel het idee dat ze nu in een sprong zit ja. Vooral omdat ze nu overdag ook wat moeilijker is terwijl ze normaal altijd heel vrolijk is.

Ik vind t zo moeilijk... ze zit al op 5 flessen van 180, dat is best fors voor een kleintje. Vandaar dat ik t ook niet heel gek vindt dat ze snachts bij een fles onrustig is en spuugt. Het lijkt dan gewoon te veel.

11. Liesjhie

Liesjhie Actief lid

14 mrt 2013
    111
    0
    0
    Omdat ze al best wel wat spuugt vanaf haar geboorte houden we haar altijd minimaal een half uur rechtop. Helpt niet echt tegen het spugen helaas, maar zorgt wel voor iets minder pijntjes als het naar boven komt. Bij nachtflessen ben ik misschien wel iets te ongeduldig en hou ik haar toch te kort rechtop... ze is na die dles5dus wel onrustig maar ik heb het idee dat dat ook komt door moeheid. Ze slaapt meestal ook gelijk in als ik haar weer terugleg, maar ja... wordt snel weer wakker

Misschien wel goed om haar dan op dat moment nog even rechtop te houden. Misschien zit er nog wat dwars.

Maar als ik geen fles geef is het toch gek dat ze 4 uur na de laatste fles nog last zou hebben toch?

12. Liesjhie

Liesjhie Actief lid

14 mrt 2013
    111
    0
    0
    Ze heeft in t begin veel op haar buik geslapen, maar op een gegeven moment waa dat helemaal klaar. Moet eerlijk zeggen dat ik dat niet zo erg vond. Vind het geen fijn idee om haae snachts op haar buiknte laten slapen. Dan heb ik er zo weinig zicht op!

13. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Grote flessen hoor, poeh... Zeker als je aangeeft dat ze onrustig is en spuugt. De natuurlijke maaginhoud is veel kleiner dan CB en de verpakkingen aangeven. Mijn zoontje is 13 weken oud en krijgt 6x120cc per dag :(

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Ik zou ook gaan voor vaker een kleinere fles, ligt waarschijnlijk ook veel te zwaar op de maag.

15. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Toen mijn dochter die leeftijd had moest ik er ook vijf keer per nacht uit voor het speentje. Balen maar niks aan te doen. Het is nooit in me opgekomen om een fles te geven, ze had duidelijk geen honger; zodra de speen erin zat sliep ze weer. Als ze honger had liet ze zich echt niet afschepen met een speen.

16. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar als ze elk uur komen, laten ze zich toch niet afschepen? Dan is het gewoon de vermoeidheid die het wint, en na een nieuwe slaapcyclus opnieuw wakker worden van de honger... Toch zeker als er eerst wel enkele uren wordt doorgeslapen en dan niet meer.

17. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Als ze nog geen minuut had gehuild tot de speen weer in haar mond zat kan ik me niet voorstellen dat ze zodanig door vermoeidheid was overmand dat ze weer ging slapen terwijl ze eigenlijk honger had. Als ze honger had en ze kreeg een speen dan spuugde ze die gelijk weer uit en ging verder met huilen, dan wist ik dat het tijd werd voor een fles. Maar dat kan voor ieder kind anders zijn natuurlijk.

18. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    moet je haar wakker maken voor de fles van 22:00?
    zoja, dan zou ik hem eens een keer overslaan.
    Kijken wat ze dan doet.

19. Liesjhie

Liesjhie Actief lid

14 mrt 2013
    111
    0
    0
    Thanks voor jullie reacties allemaal, fijn!

Ze krijgt al vanaf week 1 grotere flessen dan andere kindjes, dit omdat ze nogal knoeit tijdens het drinken. Ze laat sowieso 20 tot 30 cc lopen (is veelvuldig naar gekeken, zou op den duur vanzelf over moeten gaan). Ze geeft gelukkig zelf heel goed aan wanneer ze genoeg heeft.

Ik heb idd ook niet het idee dat ze honger heeft snachts. Dan laat ze zich idd niet afschepen met een speen. Iig overdag is ze daar heel erg duidelijk in.

Vannacht heb ik haar toen ze om 4 uur kwam even opgepakt. Er kwam een flinke boer uit daarna viel ze weer rustig in slaap en kwam ze pas weer om kwart voor 6...

Blijf het gek vinden dat ze 6 uur na haar laatste fles nog zo kan boeren....

20. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hoe lang doet ze over een fles? Minstens twintig minuten? Anders gaat het misschien te snel en hapt ze te veel lucht.

Deel Deze Pagina