Verstandskies laten verwijderen!

Discussion in 'De lounge' started by Dahlia, Jul 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik ben gister voor controle naar de tandarts geweest en die constateerde dat ik een gaatje heb in mijn verstandskies. 'Hij moet eruit' , zei ze gelijk.

*SLIK*

Dus bij de balie een afspraak gemaakt en op 10 juli was er een plekje en gaan ze hem eruit halen.

Maar als ik google op dit onderwerp, over verstandskiezen verwijderen, dan word ik niet zo blij van de verhalen die er staan. Ik lees woorden als bloedbad en snijden. AAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHH! Daar moet ik dus niet aan denken. Plus dat ze natuurlijk helemaal achter in je mond bezig zijn, dat word kokhalzen...
    Het punt is alleen dat ik niks voel van een eventueel gaatje in mijn verstandskies. Ik heb dus nergens last van. Dus nu zit ik met een dilemma: moet ik hem er nu dan wel of niet uit laten halen. Ik ben niet zo'n held als ik naar de tandarts moet. Daar kan ik al dagen tegenop zien.

Zijn er dames die weleens de verstandskies hebben laten verwijderen. Ervaringen.... En wat vinden jullie? Zou ik de verstandskies gewoon laten zitten?

2. R1lana

R1lana Fanatiek lid

Mar 24, 2009
    4,465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Ik ben als de dood voor de tandarst en ik moest ze er toen alle 4 tegerlijkertijd uit laten halen, maar ik vond het helemaal niet pijn doen, alleen de prikjes vond ik geen succes, maar het trekken zelf heb ik totaal niks van gevoelt, ik zou het gewoon doen

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    boven of onder?
    Ik heb beide bovenste laten trekken zonder een centje pijn.
    Dus hier een succesverhaal van een angsthaas wat de tandarts betreft.

4. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Boven :x

5. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,423
    447
    83
    Limburg
    IK denk dat als de tandarts zegt dat ie eruit moet dat hij er ook uit moet. Tenminste bij mijn tandarts is dat wel zo. Zelf heb ik er nu eentje uit en een moet er ook nog een keer uit omdat die onder de andere kiezen groeit.
    Mij hebben ze dus idd ook moeten snijden maar dat heeft de kaakchirurg gedaan omdat de tandarts dat zelf niet kon. Dus ligt er ook veel aan hoe de kiezen in je mond staan, als ze verder goed staan kan het zijn dat ze alleen maar hoeven te trekken ipv snijden.
    Heb het ook niet echt op tandartsen ed dus ik zag er toen ook super tegenop maar het is me nog enigsinds mee gevallen voor zover dat kan.

6. lieniej

lieniej Actief lid

May 24, 2007
    497
    0
    0
    Ik heb ook mn verstandskiezen laten trekken! Viel achteraf echt reuze mee! Veel succes!

7. Lilith

Lilith Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    1,848
    0
    36
    Boven is minder erg dan onder hoor. Jij hebt daarbij een groot voordeel: hij is al door. Zo gebeurd dus. Die horrorverhalen gaan vooral over (de onderste) verstandskiezen die nog niet door zijn, ontstoken zijn of scheef zijn gegroeid.

Bij mij is er eentje boven getrokken tijdens mijn vorige zwangerschap, en dat viel reuze mee.

1 ding: WEL laten doen, en zo snel mogelijk ook, want als je een gaatje hebt en je laat het zitten dan gaat het ontsteken, en geloof me, dat is wel echt vreselijk (ik spreek uit ervaring).

8. Channes

Channes Fanatiek lid

Jul 24, 2008
    3,170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Ik heb boven ook laten trekken vond het 100% meevallen vond alleen het gat irritant.

Succes alvast

9. Maia

Maia Niet meer actief

bij mij zijn mijn onderste kiezen eruit gehaald en ik had er echt geen probleem mee. Ik kreeg die verdoving en was eigenlijk doodsbang dat dat niet ging werken dus ik had manlief meegenomen :D maar het was echt zo gebeurd. Pijn heeft het natuurlijk wel een paar dagen gedaan maar ook dat vond ik wel meevallen.

10. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Maar waar ik wel benieuwd naar ben: word het echt zo'n bloederige zooi en gaan ze ook met messen snijden? Dat lijkt me namelijk erg naar.

11. Lilith

Lilith Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    1,848
    0
    36
    Nee hoor, als je kies door is wordt ie gewoon getrokken, en bloeden doet het wel even daarna, maar geen horror hoor!

12. Channes

Channes Fanatiek lid

Jul 24, 2008
    3,170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Geen rare dingen hoor ze kunnen hem er zo uit trekken

13. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    Hier zijn ze ook alle 4 getrokken. Ik heb er maar van eentje last gehad, de rest viel echt mee.

14. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Ik had alle twee onder weg laten halen, die waren nog niet eens door. Ze moesten eruit om dat ze scheef zaten en anders andere kiezen zouden beschadigen.

Het stelde niet veel voor, en met messen is ook overdreven. Het ging zo snel dat ik weinig van merkte.

Ik zag er alleen absoluut niet uit voor een aantal dagen, zijkanten van mijn gezicht waren 3 keer zo dik, ben heel veel uitgelachen :)

15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

het klinkt echt veel erger dan het is. ik heb ze alle 4 eruit laten halen waarvan er 1 goed was doorgekomen, eentje half en 2 scheef onder mijn tandvlees lagen.

het is een duw en trek werk geweest en ik was heel bamg van tevoren, maar het stelde helemaal niets voor! ik ging fluitend weer naar huis, serieus!

16. Momae

Momae Actief lid

Sep 26, 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    Ik heb me ook veel zorgen gemaakt, maar het viel me alles mee. Na afloop zat ik wel te trillen, maar dat kwam meer van de van tevoren ontwikkelde spanning. Doet de tandarts het zelf? In het ziekenhuis legden ze doeken over je gezicht, zodat je niet verblind wordt door die lamp boven je. De prikken van de verdoving vond ik even vervelend, maar voor de rest was het tien keer niks. Zo gebeurd :)
    Bloeden doet het wel even, maar je krijgt vaak een gaasje erop en daar moet je dan een tijdje op bijten. Het is ten slotte toch een wond. Het lijkt denk ik meer bloed dan het is, doordat het zich mengt met je speeksel lijkt het opeens veel meer.

Succes, en echt, je bent blij als het achter de rug is.

17. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Bij mij zijn er de 2 onderste verstandskiezen uitgegaan.
    Waren nog niet door, dus moest opengesneden worden.
    Van de operatie zef had ik niet zo'n last, meer van de zwelling erna.
    Een paar tips:

koop icepacks of iets anders wat koelt, gelijk na de operatie die koeldingen in een washandje op je gezicht.
    Dat helpt tegen de zwelling en krijgt dan ook haast geen bont en blauw gezicht.
    Geef aan van te voren dat je bezig bent met zwanger worden, je krijgt dat geen ibuprofen, maar je moet dan gewoon paracetamol slikken. Het kan ook zijn dat je een andere soort verdoving krijgt.
    En trek wat aan met knopen, je wil echt niet bij het omkleden iets uitdoen, wat over je hoofd heen moet!!!

18. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

Jul 18, 2008
    4,151
    0
    36
    Emmen
    @Damstertje

Bij mij zijn ze er allemaal uit .
    De eerste keer is goed gegaan heb nergens last van gehad,
    was de rechterkant .
    Maar de kaakchirurg had dus in me zenuw geprikt daarom voelde ik er niet veel van .
    4 weken later moesten de andere 2 eruit (links)
    Die heeft mij veel pijn gedaan .
    Omdat hij te haastig bezig is geweest en had daarbij ook nog
    is een zwelling die duurde bijna 6 dagen.:x
    Maar ja bij iedereen is verschillend verdoving valt mee.
    Zolang hij goed prikt komt alles goed:)
    En inderdaad goed koelen op dezelfde dag .

19. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,200
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Bij mij was het dus wel een hel:$

Allereerst ging het verdoven niet goed. Ze raakte een zenuw en ik kreeg een schok en deed verschrikkelijk pijn. Toen gingen ze snijden (verstandskies rechtsonderin) en was het niet goed verdoofd AUW. En toen werd er met zoveel kracht op mijn kaak geduwd vond het net een SLAGER.

Echt laat mij maar liever bevallen. Wil je niet bang maken maar je vraagt zelf om ervaringen. Ik heb daarna trouwens ook nog een week behoorlijk pijn gehad. Was niet ontstoken ofzo maar had veel last van de hechtingen.

20. marielle82

marielle82 Bekend lid

Feb 15, 2008
    615
    0
    0
    Hoi!!

Ik begrijp helemaal dat je vreselijk zenuwachtig bent!
    Was ik ook, vind het verschrikkelijk een tandarts,ben nu ook al ruim een jaar niet geweest..
    Maar....die verstandkiezen zijn me alles meegevallen. Is door de kaakchirurg gedaan,omdat ze nog niet door waren.
    Ben 2xgeweest,omdat ze er alle4 uit moesten. Waarom weet ik niet,maar daar was mijn tandarts een voorstander van.
    Ik zal je vertellen,ik heb echt zitten lachen in die stoel daar. Hij had een assistant die je erg op je gemak stelde. En het was zo gebeurd.
    Daarna ook helemaal geen last gehad!

Ga je daarna lekker verwennen. Geef jezelf een cadeau! Dat is een pleister op de wond...

Veel succes en hopelijk is het een eitje...

Groetjes Marielle

Share This Page