Ja ik ook......in Zweden hadden ze namelijk weer hele andere risicogroepen dan in NL...dat verschilt dus ook per land.
Daar ben ik het niet mee eens. Wat nou als de griep wel degelijk zich dusdanig had ontwikkeld dat er meer mensen dood zouden gaan dan aan de gewone griep? Dat is van tevoren heel moeilijk te voorspellen en daar zijn ze ook altijd eerlijk in geweest. Ik vind het goed dat ze zo daadkrachtig hebben gereageerd en direct die vaccins hebben ontwikkeld. Het is niet irreeel om te denken dat het wel verkeerd zou zijn uitgepakt, aangezien dit in het verleden al vaker is gebeurd. En misschien dat het juist niet zo uit de hand is gelopen omdat er vrij snel gevaccineerd is. In andere landen, waaronder Amerika waar juist de meeste besmettingen vandaan kwamen, hebben ze dit een tijd terug al gedaan. Misschien dat juist daardoor de griep uiteindelijk toch niet zo erg heeft uitgepakt als voor mogelijk werd gehouden. Edit: oh sorry Wonder1980, ik heb je zin verkeerd gelezen
Tja we zullen het nooit weten wat het verloop geweest zou zijn zonder vaccinatie. En wat het effect nou daadwerkelijk is van de vaccinatie. Wat ik wil zeggen met die opmerking is dat heel veel ouders (waaronder ikzelf) heel onzeker zijn geweest over het al dan niet geven van de vaccinatie. Ik hoop dat met de afname van de Mexicaanse griep al die onzekerheid en soms zelfs paniek niet voor niets is geweest. Ik vind dat andere landen, waaronder Zweden veel grondiger te werk zijn gegaan dan NL en daar kan NL nog een hoop van leren!!
Haha gelukkig Maar ik ben het met je eens Het is fijn voor de ouders die besloten hebben tot vaccineren om te weten dat het niet voor niets is geweest. Ik vraag me af of we het ooit zullen weten of dat ze het ons ooit zullen vertellen. Op de 1 of andere manier houdt de media meestal op tot waar ze het echt interessant vinden en hoor je vaak helemaal niets meer over bepaalde zaken, ook al wordt er wel nog onderzoek naar gedaan en zijn er later gegevens bekend.
Ik denk niet dat we ooit alle feiten zullen horen....Ik vind ook dat NL daar de plank mis slaat hoor. Juist die onvolledige informatie zorgt voor ongerustheid. Feit blijft dat de berichten over de afname heerlijk zijn om te horen.
Wees allemaal niet te snel blij. Er komt nog een strenge winter aan. natuurlijk is het nu afgenomen maar dat zegt niks over het verdere verloop.
Ik denk dat het ongeacht of de piek nu over is of niet het toch zin heeft/heeft gehad om te vaccineren. Dit griepvirus verdwijnt niet zomaar en zal waarschijnlijk terugkomen al dan niet in gemuteerde vorm. En aangezien dit een nieuwere vorm is waar nog weerstand voor opgebouwd moet wordenis dit vaccin misschien net dat steuntje in de rug dat voorkomt dat iemand ernstig ziek wordt van de griep.
Lieve Mensen, ik wil geen discussie starten met dit bericht. Het feit is dat NU het aantal griepgevallen lijkt af te nemen. Voor nu is dat goed nieuws. Hoe zal gegaan zijn als we niet hadden gevaccineerd kan niemand meer zeggen. Is ook totaal niet belangrijk. Wat ik belangrijk vind is dat mensen ook eens iets "positiefs" kunnen lezen over de mex griep. Laten we hopen dat deze lijn zich voortzet en er steeds minder mensen ziek worden en overlijden.
Helemaal mee eens!! FF off-topic.....ik woon ook in Frankrijk! Sinds drie maanden vlakbij Straatsburg!
Zal wel een hele domme vraag zijn en misschien zelfs al gesteld (niet alles terug gelezen) Maar is het dan wel zo nodig om je kind de 2e prik te laten halen???
Hopelijk breidt de gemuteerde versie (in Groningen 1e geval) zich niet verder uit, dan is de prik voor niets geweest...
Het is inderdaad een goed teken dat de gevallen aan het afnemen zijn! Voor mijn dochter van 11 maanden kwam de vaccinatie net te laat want zij heeft de mex griep gehad (koorts, diaree, benauwdheid, hoesten, lusteloos, slecht eten, moe en een dubbele oor ontsteking er bovenop) en is er echt heel ziek van geweest. We zijn een week lang elke dag bij de huisarts geweest om te kijken of het niet uit de hand zou lopen. Er zijn zelfs in het ziekenhuis long foto's gemaakt om te kijken of ze een long ontsteking had. (was niet wel een long infectie). Als ik zie hoe heftig het bij ons meisje was ben ik voor alle kindjes die het niet krijgen (al dan niet door vaccin) blij. Stoor me soms ook een beetje aan mensen die het nog steeds hebben over geld klopperij en paniek zaaierij. Ik heb nu zelf gezien hoe heftig die griep kan zijn.
Ah, zie net dat de prik niet voor niets is geweest Eerste Nederlander overlijdt aan resistent griepvirus - Trouw