vanaf wanneer is het echt koorts?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama suus, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hai hai,

ons manneke heeft sinds vanmorgen wat verhoging tenminste dat denk ik of is het al koorts? het was eerst 38.2 en om half 5 was het 38.6 heb er toen dus ook een zetpilletje ingedaan.
    ben al wel naaar ha geweest want we gaan morgen een weekendje cp doen. en wilde dus wel ff checken of het niks ernstigs was. is dus ook zoals het lijkt de verkoudheid die zijn zus ook had vorige week.

zij heeft 3 dagen koorts gehad met ook over de 39 heen.

moet ik nou bij ons kleintje als het boven deze 39 komt een arts opzoeken of niet?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Koorts tellen ze boven de 38,5 - tot die tijd is het zover ik weet 'verhoging' .
    Ik vind het altijd moeilijk advies geven bij de hele kleintjes, zoals jouw kindje. Maar in principe kan koorts geen kwaad. Een zetpil is alleen nodig als je kindje er last van heeft of niet goed kan slapen.
    Maar oke, dat heb ik ook moeten leren en echt van een arts moeten horen . Je leert een hoop als ze groter worden..

Maar wat zei je huisarts van de koorts en hoe lang het mocht duren? Ik zou het even in de gaten houden sowieso en als je twijfelt omdat de koorts niet afneemt, zou ik eventjes ter plekke de huisartsenpost bellen.
    En oja, als je het nog niet met de huisarts besproken hebt, zou ik het morgenochtend alsnog even navragen (telefonisch).

3. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    net had ie ineens weer 36.0 is dat dan weer niet te laag heb hem dus anderhalf uur geleden een zetpil gedaan van 75mg

4. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    vind het zelf dus idd ook erg lastig met kleintjes. bij mijn dochter moet ik vanaf 38,5 doen ivm koortstuipen. en toen ik vanmiddag belde zei de assistente dus ook dat het vanaf 38,5 moest.

heb dit dus ook maar gedaan. nou jah hij voelt nu wel weer warm dus houd het nog wel ff in de gatne weer. hij heeft nu een dikkere deken over dus warmt weer aardig op.

word dus niet zwemmen dit weekend op vak.

5. music4life

music4life Niet meer actief

ja vanaf de 37,7 ong, als hij erg lusteloos word en niet goed drinkt gelijk naar de hap gaan ...niet twijfelen ze doen vaak te makkelijk hoor ,tis jou kindje en jou gevoel is het beste

6. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    gelukkig drinkt ie goed. en is ook vrolijk. temp was net ook wel weer goed.
    we hebben alleen hier geen hap woon in dld dus hier is het nog ouderwets met dus een weekend en avond dokter ed die je op een centrale mobtel belt.
    ga dr maar gewoon vanuit nu dat ie hetzelfde heeft als zijn zus en dus een beste verkoudheid als die koorts maar niet zolang duurt vidn dat maar niks met die stuipen van zijn zus in me achterhoofd zit dr nog een vers van 1 dec en dat went nooit hoor.

houd het in ieder geval goed in de gaten nu ook met onze vak in het zicht morgne we moeten toch 3 uur rijden in de sneeuw...

Deel Deze Pagina