Mijn zoon begon gisteren met overgeven. Niet zo gek, want opa en oma waren ook al aan de beurt. Toen ik hem vanochtend in bad deed, zag ik allerlei vlekjes/bultjes op zijn bovenarmen. Hij spuugt niet meer, lijkt iets koorts te hebben en heeft rode wangen. Nu zat ik aan een kinderziekte te denken, en mijn vraag is de volgende: als het de vijfde of zesde ziekte is, voel je de bultjes dan wel of niet op de huid liggen. Bij mijn zoon voel ik het namelijk wel. Iemand die het ziektebeeld herkend of zal het gewoon koortsuitslag zijn? De foto's zijn niet echt scherp op de plek dat zou moeten, maar mijn mannetje kon niet stil blijven zitten.
als het de 5e of y6e ziekte is moet d ekoorts al wegzijn. De vlekken komen pas als de koorts verdwenen is. En die voel je niet op de huid. 6e ziekte dan hebben ze de vlekken op hun romp. Bij onze dochter was het 3 dagen koorts, 1 dag niets, volgende dag onder de vlekken op haar romp
Dan zal het dat niet zijn. Ik heb net even gegoogeld, en vind dat de kleur van zijn wangen wel erg lijkt op de vijfde ziekte, maar voor de rest klopt het helemaal niet. Hahaha, ik denk dat ons niets anders rest dan afwachten. Ik heb overigens net getempt (met zo'n oording) en geen koorts en of verhoging. Hij heeft ook geen koorts gehad de afgelopen drie dagen. Ik begrijp alleen niet waar de uitslag vandaan komt.
ziet er een beetje hetzelfde uit als wat mijn zoontje had. De 5de ziekte inderdaad. Kan je verder niet veel aan doen.
Mijn zoontje had de vijfde ziekte (zie foto). Zijn wangen waren nog roder dan nu op de foto te zien is. Koorts kan maar hoeft niet, mijn zoontje had geen koorts. Toch zei mijn huisarts dat het bij ieder kindje anders kan verlopen, dus dat wel/geen koorts niet zoveel zegt.
Het ziet er in mijn ogen wat geirriteerd uit. Misschien ander wasmiddel gebruikt of iets dergelijks? Vraagje.. wat bedoelen jullie met de 5de of 6de ziekte? Nooit van gehoord....
Dat zijn namen van kinderziektes, net als 'griep' een naam is, heb je dus 'de 5de kinderziekte' en 'de 6de kinderziekte'. Ik snapte er eerst ook niets van .
Ik heb ook al aan wasmiddel zitten denken, maar we hebben echt niets veranderd. Dus daar kan het ook niet aan liggen.
ik denk niet dat het de 6de kinderziekte is. die heeft mijn zoon namelijk gehad. rode vlekjes op romp en rugje vooral. die liggen er niet op dus je kan die niet voelen. ook hebben ze geen koorts meer op het moment dat de vlekjes erzijn. het lijkt mij eerder een uitslagje, mss allergische reactie ergens op. als de koorts aan blijft houden zou ik toch even mee langs de HAP rijden...
Is het overal? Of alleen op de armen? Sasha heeft namelijk ook wel eens zo'n uitslag, wij zijn erachter gekomen dat ze allergisch is voor chocola.
Ow en Sasha heeft het trouwens ook alleen op d'r armen en benen dan. Ik zeg ook niet dat het geen 5e ziekte-6e ziekte kan zijn, zelf nog nooit meegemaakt in directe omgeving dat iemand dat had.
Hier nog een foto van de 6e ziekte bij mijn zoontje. http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/174316-de-6e-ziekte-foto.html Symptomen: eerst koorts, koorts gezakt -> vlekjes vanaf zijn romp uitbreidend omhoog -> dag of 3 later weer weg. Zoontje heeft zich niet ziek gevoeld.
M'n dochter heeft precies hetzelfde! Had zaterdag koorts, één dag maar. Daarna allemaal uitslag, op buik, rug, armen, en vooral gezicht. Nu nog steeds op dr gezichtje. Heb gister even huisarts gebeld, volgens haar is het de 4e dag ziekte. Vlekjes moeten vanzelf weer verdwijnen. Als het vrijdag niet weg is moet ik even langskomen, en zelf denk ik dat het dan nog niet weg is, want vandaag was het nog net eender als gister! Verder is dit besmettelijk voor kinderen tot ongeveer 1,5 jr. Dit is mij zo verteld tenminste. Misschien heeft je zoontje hetzelfde!
Het zit alleen op zijn bovenarmen. Het lijkt ook wel of hij het vervelend vindt als ik er aan kom. Nog een extra foto, waarbij hij stil zat:
Het zit toch ook op zijn benen nu. Mijn vriend wil dat ik toch even langs de huisarts ga, dus daar kan ik over een uurtje terecht. Ik ben benieuwd. Ik denk toch iets van de vijfde of zesde ziekte, maar echte koorts heeft hij niet gehad, dus dat is wat atypisch.
Heeft hij het misschien te warm? Kleed je em te dik aan met dit weer? MIjn dochter krijgt dit soort uitslag als ze zweet