Ik ga heel even advocaat van de duivel spelen, maar ik vertel dit verhaal net aan mijn man en hij is het met alles wat ik tot nu toe gezegd heb wel eens, maar hij geeft ook aan: Er is één factor die nog niet meegenomen is in het geheel, en dat is het kind zelf. Er zijn kinderen, die zich heel erg kunnen aanstellen. Sommige kinderen hoef je maar scheef aan te kijken en ze huilen al. Dus ik vraag hierbij even héél voorzichtig huilt je dochtertje toevallig snel? Of kan ze ook heel lang doorzetten als ze bijvoorbeeld haar zin niet krijgt of niet voldoende aandacht krijgt?
Mmmm....ik denk dat ik me op glad ijs begeef. Ik werk zelf in het onderwijs...dus wil het toch een klein beetje voor de juf opnemen Ondanks alle reacties hier met: klacht indienen, procedure volgens de schoolgids etc etc. Je kleine meid is gevallen, echt heel vervelend. Helemaal omdat achteraf blijkt dat haar armpje zwaar gekneusd is! Maar...weet je zeker dat je dochter van 12.00 tot 14.15 uur zo hard gekrijsd heeft? Ik kan me bijna niet voorstellen dat een juf twee uur en een kwartier naar extreem gekrijs gaat luisteren. Misschien is ze in de tussentijd tot bedaren gekomen en begon het harde huilen weer toen ze naar huis mocht?? Dat gebeurt wel eens... En hoe zit je dochter zelf in elkaar? Is ze snel van slag? Ook dat KAN natuurlijk meegespeeld hebben..... Het is, lijkt mij, nooit de bedoeling van de juf geweest om je dochter zo lang te laten zitten terwijl ze zo'n pijn had. Misschien is er voor haar een reden geweest om je niet te bellen? Ik zou eerst naar haar kant van het verhaal vragen. Zij zal het ook echt niet prettig vinden als ze te horen krijgt dat het armpje zwaar gekneusd is! Een beetje juf trekt zich dat toch echt wel aan!! En je kunt haar toch ook even bellen? Dan hoef je niet nog een week te wachten! Succes hoor! Ik snap je frustraties wel...maar uiteindelijk heeft een verhaal altijd twee kanten. Uit jouw berichtje kan ik niet helemaal opmaken of je die tweede kant al goed helder hebt. Lijkt mij toch wel stap 1 voordat er gedacht wordt aan....klachten, directeur inschakelen, procedure opstarten, nalatigheid etc. En beterschap voor je meid!!
Ik vind zielig voor je meid en wat is ze een knapperd Maar als ik jou was zal ik gewoon naar de juf gaan en niet naar de school ! Want dat is juist idd overdreven! Meiden hier kunnen we'll keihard roepen de school blabla etc ..Maar schiet je echt niet op ! Ik wil niet gemeen klinken maar 2 uur lang krijzen zal ik al niet tegen kunnen dus denk dat ze vast gehuild heeft en dan steeds wat zei. Snap je wat k bedoel?! Mischien d8 de juf vast niet gekneusd maar gewoon er pijn doet
Dat dacht ik dus eerst ook over het aanstellen maar als ik naar de rest kijk hoe zij zich over het algemeen gedraagt bij vallen en/of stoten is ze een echte harde tante Huilen is niet haar ding dus aanstellen denk ik niet En natuurlijk kan een kind zich behoorlijk aanstellen absoluut ben ik het helemaal mee eens Hahahahaa je mag het wel gewoon vragen hoor is ook te begrijpen en natuurlijk kan ze haar zin wel eens door drammen zoals ELK kind Ik reageer later op de avond wat meer want ik ga even langs de thuiszorgwinkel rijden en naar een verjaardag De rest krijgt later antwoord op haar vraag/reactie
Eens. Daarom zou ik dus ook éérst een gesprek met de juf aangaan. Vervelend dat ze er vrijdag pas weer is maar misschien kan je vragen of ze jou wil bellen. In elk geval zou ik dus ook haar kant van het verhaal willen horen voordat ik achter haar rug om naar de directie stap.
Ik vind het geen kwestie van 'achter haar rug om' als ze er vrijdag pas is. Daarnaast (ik weet het, ik val in herhaling) lijkt het me goed dat de directie sowieso op de hoogte is van dit incident, voor het geval dat het vaker voorkomt met deze juf. Als iedereen het met de juf zelf 'oplost' (juf zegt dan misschien: ja ik heb een fout gemaakt, ik zal de volgende keer bellen, of misschien weet ze het wel zo te draaien dat ze er niks aan kon doen), maar het gebeurt wel maandelijks, dan komt de schoolleiding daar nooit achter en kunnen ze ook niks.
Hier ook een reactie van een kleuterjuf..ik zou zeker even langs de directie gaan en het voorval uitleggen. Dir kan gewoon echt niet! Ik vind dat je als leerkracht altijd moet bellen als een kind erg van slag is. De ouders zijn dan op de hoogte en kunnen zelf afwegen of ze het nodig vinden het kind op te halen of niet. Daarnaast vind ik het ook vreemd van de overige leerkrachten. Als er een kindje in de klas naast mij zolang en zo hard huilt, dan vraag ik mijn collega echt wel of ze misschien niet even moet bellen. Doet ze dat niet dan zou ik zelf in ieder geval onze bhv´er erbij halen. Ik hoop dat het snel beter gaat met je dochter en dat er een goed gesprek volgt op school.
Nou ruim 2 uur huilen vind ik wel echt heeeeeeel erg lang hoor! Zeker als ze al die tijd vol blijft houden dat het pijn doet dan vind ik het toch wel normaal om even te kijken of dat wel klopt. Of je nou op school bent of ergens anders... 2 uur is echt te gek.
Iedere leerkracht krijgt tijdens zijn opleiding een EHBO diploma. Ze zou dus moeten weten dat er iets mis was. Buiten dat.... kan ik het gewoon niet geloven dat ze een kindje zo lang laten huilen. Ik vind het zo zielig! Ik zou de leerkracht hier op aan spreken. Reageert ze met excuses en vind ze het zelf ook heel rot? Dan zou ik het erbij laten. In dat geval was dit een harde les voor haar. Reageert ze op een andere manier dan zou ik het wel hogerop zoeken. Verder, heel veel sterkte. je zou haast een mobiele telefoon in de gymtas doen voor het geval dat!
Ik ben het met je eens. Ik werk zelf ook als leerkracht en kan me niet voorstellen dat je een kind meer dan twee uur laat krijsen. Misschien handig om je onvrede maandag even bij de juf neer te leggen en dan vrijdag een gesprekje aangaan met de desbetreffende leerkracht. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste tijd vind dat er wel erg snel geroepen wordt dat er een klacht ingediend moet worden. Dat klinkt altijd zo zwaar. Al mijn collega's zijn met de beste intenties het onderwijs ingegaan en werken met liefde voor de kinderen. Ik denk dat dit voor de meerderheid van de leerkrachten zo is. Dus vrijdag even vragen wat de gedachtengang van de leerkracht geweest is. Misschien krijg je dan een andere blik opneemt verhaal.
Iedere leerkracht krijgt tijdens zijn opleiding een EHBO diploma. @mamavanmeisje: ik weet niet hoe jee aan deze informatie komt, maar ik heb hem in ieder geval niet!
Hier was het wel verplicht om op de PABO je kinder-EHBO te behalen. Het is dan aan je werkgever (basisschool) of je hem moet bijhouden en dan ook BHV'er bent/wordt
Ik heb de pabo in deavonduren gedaan, misschien dat dat scheelt. Al heb ik mijn collega's er ook nog nooit over gehoord. Heb zelf een cursusje gedaan toen mijn oudste een jaar was. Voor de rest vertrouwen we op de bhv'ers. Die krijgen netjes ieder jaar weer een update!
Hier voor een kleuterklas gestaan, en veel van mijn klasgenoten ook (ik Zit midden in de Pabo) maar helaas....broekenpoepen en plassen komt toch echt bij kleuters nog voor hoor! Door bijvoorbeeld spanningen, of gewoon doordat ze te intensief ergens mee bezig kunnen zijn en er gewoon geen erg in hebben. Wij bellen dan ook de ouders niet, maar verschonen de kinderen. Er liggen hier schone kleren en ze kunnen zich opfrissen. Oh en hier ook geen EHBO, was het maar zo, nu moet ik dat zelf regelen. Ik vind het lastig. Ik kan me namelijk ook niet voorstellen dat je dochter 2 uur lang heel hard heeft gehuild. Dat houdt een leerkracht toch niet vol, om dat te negeren of als 'niet erg' te bestempelen? En andere leerkrachten ook niet. Klacht indienen...pfff...zo zwaar allemaal. Uiteraard is het vreselijk dat het gebeurd is, maar ga eerst een gesprek aan. Bel haar of e-mail haar. En los het ook met haar zelf op. Ik hoop dat je meisje maandag gewoon met een goed gevoel naar school kan gaan! Heel veel beterschap.
Je kunt altijd eerst de juf bellen toch? Ze is toch niet tot vrijdag onbereikbaar?? En ik vind stap 1 nog steeds de juf en vervolgens naar de directie....
ALs eerste wat naar voor jr dochter en veel beterschap. Ik vraag mij alleen af of ze gehuild heeft vanaf het vallen tot het ophalen? Was ze niet stil en ging weer huilen omdat het ophaaltijd was? Ik zou er zeker met de juf over praten en deze vragen stellen. Krijg je niet het gevoel dat je begrepen wordt, dan pas zou ik naar de directie gaan. Wat als de leerkracht zegt: ja ze viel en toen huilde ze even. Ik heb haar getroost en ze ging weer spelen. Toen we de jassen aan gingen doen, ging ze huilen , ik dacht dat het wel mee viel. Dan heb je een totaal andere situatie en hetzelfde gehoord van het huilen, zeg maar. Tuurlijk dan nog is er een inschattingsfout gemaakt van de juf, maar komt het anders over. Ik vind het lastig te geloven dat een leerkracht een kind 2 1/2 uur laat halen, als dit wel het geval is, dan zeker met leerkracht en directie praten! Probeer wel neit te veel van je negatieve gevoelens over deze situatie en juf aan je dochter door te laten schermeren, want kinderen nemen dit heel snel over. Als jezelf in woord en houding positief probeert te blijven, is je dochter dat ook. Want hoe je het ook went of keer, ze zal doormoeten met deze juf. Liefs Suzanne
Het was toen ik op de PABO zat wel een verplicht vak! Misschien is het per PABO verschillend of nu veranderd?
Ah kijk, dat wist ik niet. Weer wat geleerd. Persoonlijk zou ik het liever face-to-face zeggen. Daarnaast, hoe kom je aan iemands privénummer? Of staan die allemaal in de schoolgids? Want als je op school om het nummer gaat vragen, dan willen ze allicht weten waarom.
Jij overdrijft echt niet! Ik werk op een KDV en in zo'n geval kijken wij het een paar (lees 5) minuutjes aan, en dan gaan er twee met haar naar de dokter of EHBO en een derde collega belt de ouders. Wij hadden laatst een meisje met haar schouder uit de kom, het meisje zelf hoorde je niet maar ze gebruikte haar armpje niet, toen eerst moeder gebeld en die zegt o dat heeft ze vaker, even langs de EHBO en dat zetten ze eht weer goed, moeder kwamen we tegen bij de EHBO en meisje daar overgedragen aan de moeder. Ik zou hier zeker wat van zeggen!