Mango houten meubels.

Discussie in 'De lounge' gestart door Maan14, 3 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Heeft er iemand tips, waar op te letten bij een mango houten eettafel. Tot nu toe altijd alles tweedehands gekocht. Maar nu hebben mijn man en ik eindelijk wat gevonden wat wij beiden heel erg mooi vinden.

We willen nu langszaam alles gaan vervangen voor Mango hout. Alleen de dressoir blijft zoals hij is ' er stuk van mijn opa en oma'

Nu zag ik een hele mooie tafel op vidaxl maar hier hoor je vaak slechte dingen over en weet niet of de tafel poten wel handig zijn is een ronde 120 voor 4 stoelen. Maar heeft 3 poten.

Onze grote eettafel 2 meter x 1 meter breed gaat onder de overkapping/serre voor als er veel mensen komen eten.

Bijgevoegde bestanden:

2. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb idd vaker slechte ervaringen gelezen over vidaxl (trustpilot o.a.).Ik heb zelf een mooie mango houten tafel (trevor) van leenbakker en een set van 3 bijzettafels van een "echte" woonwinkel.Mij lijkt een spinnepoot onder de tafel lastig,volgens mij kan je dan niet even lekker je benen strekken onder tafel omdat er dan altijd een poot in de weg zit...
    Eettafel van leenbakker vind ik echt wel mooi en zwaar,enige nadeel is dat ik de poten zelf vast moest maken.

Maan14 vindt dit leuk.
  3. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Durfde het ook niet aan, de poten lijken ook raar bevestigd & het blad is uit twee stukken. Nu deze besteld wordt binnen 4 weken geleverd. Wel ook een spinpoot maar niet zo raar aan het blad, met de uitstekende hoek & 4 poten.

Bijgevoegde bestanden:

4. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Wij hebben een ronde mango eettafel met spinpoot. Veel ronde mango tafels hebben een dubbelblad. Dat wilde wij niet. Wij hebben deze. Onze is 150 en we hebben er 6 stoelen aan.

Bijgevoegde bestanden:

Maan14 vindt dit leuk.
  5. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Deze hebben wij als salontafel.
    Waar je op kan letten is dat het hout behandeld is, afgelakt og geolied. Hou er wel rekening mee dat mangohout niet helemaal recht is. In een tafel kan je dus wat bollingen hebben.
    Wij zijn nog altijd zeer blij met onze tafels.

Bijgevoegde bestanden:

Maan14 vindt dit leuk.
  6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Kijk eens bij https://www.profijtmeubel.nl/

Mijn moeder is ook helemaal into mango geworden. Hebben leuke combinaties hout en metaal van wat zwaardere kwaliteit.

Maar zo'n kruispoot lijkt me inderdaad irritant met je benen. Dat had je vroeger met die zware ronde houten tafels met die tegels in t blad ook. Zit je uiteindelijk met je voeten gekruisd onder je stoel.

Maan14 vindt dit leuk.
  7. Maan14

Maan14 Niet meer actief

We hebben nu het bekende setje van 3 salontafels en zo is dus onze wens voor de eet tafel ook ontstaan. Die wie we nu willen is gelakt en geolied als ik het goed gelezen heb.

8. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Idd mango hout is niet helemaal vlak

Met bekers glazen er op zetten is dat lastig
    Wij hebben tafel retour gedaan al
    Na 1 dag

Maan14 vindt dit leuk.