Hoe snel na ziek geweest zijn gaan jullie kindjes weer naar het kdv? Mijn zoon is net herstellende (vandaag koorts/verhoging tussen de 37,5 en 38,2). Hij snuft en hoest nog wel heel erg. Gisteren overdag had hij nog wel 39,9! Hij is al die tijd wel gewoon gezellig geweest. Als achtergrond: ik heb momenteel even geen werk, dus ik heb geen "dwang" van een werkgever om snel terug te komen. Rond de kerst heeft hij 5 dagen in het ziekenhuis gelegen met het rs-virus (inclusief zuurstof en een sonde) en vorige week heeft hij (voor de 2e keer) buisjes gekregen en zijn zijn neusamandelen geknipt. Aan de ene kant heeft hij zo veel meegemaakt en is in korte tijd zo vaak ziek geweest, dat hij misschien eens goed moet uitzieken/bijslapen (al slaapt hij ineens niet bijzonder veel). Dus is het beter om hem nog even thuis te houden. Aan de andere kant merk ik dat hij "te veel" thuis heeft gezeten (hij kon door de omstandigheden veel niet naar buiten) en echt behoefte heeft om met andere kindjes te spelen. Daarnaast heb ik wel UWV druk (in de vorm van sollicitatieplicht) en heb ik met hem ziek thuis erg weinig kunnen doen (hoewel dat ene dagje misschien ook niet zo veel uitmaakt). Wat zouden jullie doen?
Lastig he deze keuze soms. Meestal gaat dochter weer naar het kdv als ze minimaal een dag koorts vrij is. Vorige keer was ze ook iets te snel weer gegaan en merkte het meteen voelde me gelijk rot er onder en meteen ook gelijk weer gezien waarom ik minimaal een dag koorts vrij aanhoud wilde eens kijken hoe het ging. Dus ging het gelijk niet zo lekker. Hier geen druk ik heb een medische indicatie dus gaat ze daarom naar het kdv. In de dagen dat zij weg is doe ik het huishouden en de dingen waar ik niet aan toe kom afspraken en zo en vrijwilligers werk. Dat ligt wel weer even op een laag pitje omdat juist toen ik net met vrijwilligerswerk ze weer een paar keer achter elkaar ziek was. Lekker betrouwbare vrijwilliger ben ik dus not haha.
Als ze geen koorts meer hebben, weer fit en niet hangerig meer zijn breng ik ze weer. Maar goed, ik heb wel werk, dus moet iedere keer iets regelen. Als ik thuis zou zijn, zou ik haar een halve dag brengen of zo. Gewoon lekker thuis naar bed tussen de middag zodat ze goed kan slapen.
Hier een beetje dezelfde situatie, met kerst lag mijn zoontje 5 dagen met het rs vius en een longontsteking in het ziekenhuis, ook met een sonde en een infuusje. Vorige week is hij weer een week behoorlijk ziek geweest, had zelfs 40,5 graden koorts en kreeg weer antibiotica. Sinds het weekeinde is hij weer beter, maar ik hou hem deze week nog thuis, ze moeten ook weer een beetje op kracht komen vind ik. Als jouw zoontje gisteren nog koorts had, zou ik hem de rest van de week ook thuishouden. Naar he, als je kind zo vaak ziek is, het word tijd dat het weer lente word
Bedankt voor de reacties! Ik heb hem toch nog maar een dagje thuis gehouden, hij had zo onrustig geslapen vannacht! En hier kan hij lekker op tijd naar bed (hij ligt nu te slapen, hij ging liggen en viel meteen als een blok in slaap) terwijl hij op het kdv tot minimaal 1 uur moet wachten...
Nou inderdaad! Om gek van te worden! Mijn zoon was begin december al een paar dagen ziek (oorontsteking), toen dus met kerst in het ziekenhuis, daarna op Ouderjaarsavond weer koorts en overgeven, daarna bijkomen van de operatie aan neus en oren en prompt een week later (die neusamandelen geknipt omdat hij zo vaak ziek is) WEER ziek! En nu hoorde ik dat er op het kvd een kindje met waterpokken is... Dat zou er ook nog eens bij komen! Pffff je zou bijna blij worden dat ik ben ontslagen.... Nu heb ik gewoon alle tijd (zonder schuldgevoel) voor mijn mannetje