Ik vraag me al jaren iets af..

Discussie in 'De lounge' gestart door SeaShell, 15 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik zit nu gezellig xfactor te kijken en vroeg me het volgende al jaren af bij verschillende talentenjachten;

De show begint om 20.30 en de eerste treed dan op en dan mag er vervolgens meteen gestemd worden tot een uurtje of 23.00/23.30.
    De laatste treed zo rond 22.30 op en er word dan pas gezegd " stem op .... Op nummer blabla of sms naar blablabla

Hoe doen ze dat dan met stemmen tellen? De eerste die optreed zou dan van 20.30-23.00 stemmen voor zich kunnen winnen, maar de laatste die optreed maar een half uurtje? Ligt het nu aan mij of is dit oneerlijk?

2. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Haha dat vraag ik me ook af!! :$ Ik weet dat er shows zijn geweest dat je pas kon stemmen als de laatste was geweest...
    Maar nu is het volgens mj inderdaad zo, dat je kan stemmen zodra iemand is geweest... in mijn ogen oneerlijk... Of ze nemen een gemiddeld aantal stemmen vergeleken met de verstreken tijd ofzo? Ik heb geeeeeeeeeen idee... Daarom stem ik ook niet! :D:p

3. Appie1988

Appie1988 Niet meer actief

Daarom wisselen ze toch ook van volgorde, wie er als eerste begint??

4. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    haha, dat vraag ik me dus ook af.

5. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    Oh ik had eigenlijk begrepen dat alle lijnen opengaan aan het begin van de show, en dat zou ook wel zo eerlijk zijn, lijkt mij.
    Verder maak ik me er niet zo druk over, gewoon kijken en niet stemmen, veel te duur:p

6. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Dat zou kunnen, maar dan moeten ze ook in het begin laten zien, welk nummer van wie is! ;)

7. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hmm ik denk dat het zo is dat je gaat stemmen op degene waarvan je denkt dat die het beste is dus wanneer die lijnen open gaan maakt volgens mij niets uit, als je 1 niet leuk vind ga je niet daarop stemmen en vind je er 1 wel leuk stem je daar wel op ik denk dat de lijnen ook echt pas gesloten worden als er bepaald aantal minuten geen stemmen meer binnen komen

8. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Hahah, ik vraag me dit ook altijd af! Door een goed optreden in het begin heb je meteen een voorsprong op de laatste, of die nou goed is of niet...

9. 078mama

078mama Niet meer actief

Er zit een verdeelsleutel op dacht ik en sowieso gaan de meeste mensen pas stemmen als alle artiesten zijn geweest. Alleen als ze al een stuk verder zijn gaan mensen direct stemmen maar dan heb je toch al een voorkeur en dan maakt het niet meer uit. Stemmen gaat voornamelijk via sms en niet via telefoon dus als je de naam al weet is het genoeg.

10. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    je kan stemmen zoveel je wilt maar het is allemaal doorgestoken kaart mijn vriend heeft daar gewerkt en al die mensen die stemmen die betalen gewoon de salarisen want ze weten al vanaf het begin wie er gaat winnen.
    hoe kon anders dat er uitgelekt was dan ben zou winnen terwijl de finale nog niet was geweest.

11. 078mama

078mama Niet meer actief

Dat is echt onzin! Ik doe al jaren communicatie voor en met RTL en daar is echt geen sprake van. Ze hebben er ten eerste niks aan en ten tweede is het concept niet verkoopbaar als zoiets uitkomt en dat is nog wel het belangrijkste bij een programma als The Voice. Dat Ben ging winnen was voor iedereen wel duidelijk! Dat heeft niks met lekken te maken.

12. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Toetie ja duh, dat Ben de publiekslieveling was (sowieso van heel het programma) was allang duidelijk!
    Denk je nou serieus dat wat je beschrijft überhaupt legaal is? ;)

13. Sensea

Sensea Niet meer actief

ze zeggen dat de lijnen al open zijn aan het begin van het programma en dat je kunt stemmen op iedereen. het is toch meestal een kwestie van wie heeft de meeste mensen achter zich staan die meteen hun vingers blauw smsen.

daarbij geloof ik ook niet dat zulke dingen uberhoubt eerlijk verlopen.volgens mij staat alles van te voren al vast.

ik vind het wel appart dat er in Nederland ineens zoooooveel mensen zijn die kunnen zingen dat je er 4 programma's per jaarmee kunt vullen.

14. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Die snap ik niet?:( wat is daar zo apart aan?

15. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik vind het gewoon opvallend dat INEENS iedereen schijnt de kunnen zingen. vroeger had je 1 programma per jaar ,de soundmixshow en de helft kon voor geen meter zingen. nu vullen ze 4 verschillende programma's en elke jaar opnieuw. dat vind ik gewoon appart, da's alles.

16. SeaShell

@blup:

Je krijgt pas ná ieder optreden het nummer waarop je kunt bellen om te stemmen en iedere kandidaat heeft een ander nummer, dus moet je wachten totdat diegene heeft opgetreden anders weet je zijn/haar nr niet waarop je kunt bellen

17. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik heb toevallig gister de intro gezien (kijk normaal nooit). en toen zei die krabbé dat je gewoon op iedereen kon stemmen vanaf het begin van het programma zodra de eerste ging zingen. meer weet ik ook niet, want ik ben naar bed gegaan

18. 078mama

078mama Niet meer actief

Er zijn maar weinig mensen die echt stemmen op een nummer van de avond. Meestal is er al een favoriet voordat het programma begint. Ik vind bv Adlicious heel erg goed of ze die avond nu wel of niet presteren.

Maar ik vind het wel grappig dat mensen echt denken dat het van ten voren is bepaald wie de winnaar is. Ten eerste maakt dat het programma chantabel wat natuurlijk het laatste is wat je wilt en ten tweede heeft een producent er geen belang bij wie er wint. Dat Ben heeft gewonnen is heel erg leuk en komt goed uit voor De Mol in zijn verkoopproces maar dat is het dan ook. Als hij dit van te voren had bepaald had hij met een grote schaduw in Amerika gezeten en dat kan je echt niet gebruiken.

19. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik denk ook dat er 'ineens' zoveel 'talent' is omdat 'beroemd' zijn vooral bij de jeugd tegenwoordig veel populairder is dan vroeger.
    Vroeger waren er weinig mensen die van zingen écht hun beroep wilde maken. Die niet beroemd wilden worden, maar gewoon écht met muziek bezig zijn.
    Nu is het dat mensen mee doen om bekend te worden en herkend te worden op straat, makkelijk geld verdienen met schnabbels enzovoorts.

Even een voorbeeld, kijk naar OhohTirol, die Vincent en Roos willen iets op tv gaan doen, ja dan is zo'n opstapje met zo'n programma erg makkelijkelijk. Vroeger was zoiets bijna ondenkbaar en moest je 'het vak in rollen' Als zij niet in dat programma gezeten hadden, hadden zij ook nooit de kans gehad in die wereld en zoals gisteren al duidelijk werd, Vincent heeft nog niet eens een aanbieding gehad...

Sorry was even offtopic

20. SeaShell

Weet er misschien iemand hoe het echt zit? Ben er erg benieuwd naar :)

Deel Deze Pagina