Gevallen van fiets door automobilist die zijn deur open doet!

Discussie in 'De lounge' gestart door tumtummetje, 16 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier ben ik het mee eens!

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Zucht, wat ontzettend kortzichtig en flauw weer zeg! Het is niet zo dat de agenten uit hun neus lopen te eten omdat ze niet meer komen opdraven als er blikschade is. Sterker nog, hiermee besparen ze mogelijk kosten en besteden ze hopelijk "jouw belastingcenten" beter. Ik kan me hier zo vreselijk aan storen! Dat gezeik altijd over die "belastingcenten". Terwijl men er 9 van de 10 keer geen drol van snapt. Zucht.

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Sluit me hier bij aan, zou echt geen aangifte doen. Die man is denk ook geschrokken, hij heeft toch zijn telefoonnummer enzo gegeven.
    Zou gewoon kijken of ik de schade kan verhalen bij de verzekering.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Ja, precies!

5. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Gewoon bellen en samen even een schadeformulier invullen.

Hij zei toch al; "het is mijn fout" en je hebt zijn gegevens gekregen, dus die man wil het vast ook gewoon correct afhandelen.

snap trouwens de opmerking, dat hij onbeschoft is niet, dat zegt TS toch helemaal niet?

6. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Amen. :cool:

7. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hele flauwe reactie idd.

Overigens zou vrouwtjeromy wel aangifte doen ,van een niet gemaakt "strafbaar feit" , maar voor 5km te hard rijden aangehouden worden wat een strafbaar feit is , zo 'n reactie met ondertoon.
    Hoezo meten met 2 maten :D

8. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Er is geen strafbaar feit begaan, dus aangifte doen is zinloos!!!
    Een betrokkene bij een aanrijding moet binnen zoveel uur (24 - 48, weet de exacte duur zo even niet) zijn identiteit kenbaar maken. En dat heeft die man netjes gedaan. Dus nu is het zaak om beide verzekeringen in te schakelen, tenminste als jij de schade geregeld wilt hebben.
    @ vrouwtje romy, jij klinkt behoorlijk "politie gefrustreerd". Voor 5 km. te hard krijg jij overigens geen bekeuring, want dan lag jouw daadwerkelijk gereden snelheid hoger. Er zit namelijk al een correctie op jouw auto en vervolgens wordt er ook nog eens een correctie gehanteerd op de door jouw gereden snelheid door de politie.

9. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Helemaal mee eens!!!

10. FashiOn

FashiOn Niet meer actief

Het is wel heel asociaal, je hoort te weten als je uit de auto stapt dat je ALTIJD moet kijken of er iemand aankomt. Het kan ook zijn dat hij in de war was maar dan nog moet je in het verkeer altijd goed opletten.

11. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Proberen onderling uit te komen..anders aangifte.

Ik heb geleerd: eerst linkerspiegel, dan over je schouder kijken en dan pas deur open. Kon je gewoon op zakken als je dat verkeerd deed!!!!

12. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Waaaauw, wat een reacties zeg!
    Ontzettend bedankt allemaal!

Heb de politie voor de zekerheid even gebeld om te vragen of ik aangifte moest doen. Dit meer, omdat ik zeker wilde weten dat we wel aanspraak kunnen maken op de WA verzekering. Dat je misschien verplicht aangifte moet doen ofzo. Net als je je ID bewijs kwijt raakt bijvoorbeeld.

Maar dit is niet nodig gelukkig!

Ik heb net naar de mensen gebeld en kreeg de vrouw aan de telefoon. Meneer was de hele dag niet thuis. Ze had het wel gehoord van haar man. Ik heb mijn eigen telefoonnummer gegeven en hij zal contact met mij opnemen.

Aan de telefoon kwam ze niet echt vriendelijk en welwillend over, maar misschien denk ik dit ook maar alleen.

Zonet voor het eerst weer gefietst, maar de schrik zit er nog goed in. Durf bijna niet meer te fietsen, hihi.
    Hopen dat dit over gaat...

13. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    heb je een schadeformulier in huis? Misschien kun je jouw deel al invullen en de situatieschets maken

14. tumtummetje! Jeetje wat zal je zijn geschrokken, hier juist iemand die de schuldige was :) ik heb het als kindzijnde (ca.15jaar) een keer gedaan. Zonder te kijken de portier open gegooid en hups een meneer in de bosjes. Jee wat was ik geschrokken, maar mijn moeder enorm boos natuurlijk. We zouden gaan midgetgolven.... we zijn dus mooi niet gaan midgetgolven. Die meneer had gelukkig niets, we zijn later nog een bos bloemen gaan brengen. Hij bleek de buurman van kennissen te zijn ;)
    Moest er aan denken toen ik jouw verhaal las! Gewoon weer lekker gaan fietsen! Die schrik neemt vanzelf af.

15. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Aangifte doen lijkt me niet nodig, hij heeft tenslotte aangegeven dat het zijn fout is en je zijn nummer gegeven. Gewoon bellen en de kosten van je fiets en jas vragen

16. Fransa

Fransa Niet meer actief

Ik heb het jaren geleden ook een keer meegemaakt. Iemand gooide de achterdeur van zn bestelbusje zo open op het fietspad waar ik dus net fietste. Ben gewoon recht op die deur ingereden. Die deur zat flink in de kreukels en de beste ;) man begon gelijk op me te schelden dat ik een dom wicht was, etc.
    Anyway, uiteindelijk naam en nummers uitgewisseld en diezelfde middag werd ik al gebeld door zijn verzekering. Die had van meneer een heel ander verhaal gehoord en wilde de gegevens van mijn verzekering hebben zodat hij de schade kon verhalen.
    Ik mijn verhaal gedaan en dat bleek dus wel iets anders te zijn dan het verhaal dat hij had gehoord.

Ik heb het de verzekeringen laten regelen. Werd een poosje later nog wel gebeld door de verzekering van die man omdat ze hun excuses wilden aanbieden. hij had uiteindelijk toegegeven dat het echt wel zijn schuld was.

Maar goed, moraal van dit verhaal; in mijn geval is het dus buiten ons om door de verzekeraars geregeld. Dus stel dat hij er niet in mee wil gaan moet je gewoon contact met je eigen verzekeraar opnemen.

Deel Deze Pagina