ik kan wel janken....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dds, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    He,
    ik houd zoveel van mijn dochter en vraag me af of ik dingen wel goed doe.
    Bijv. Na haar slaapje, geef ik haar borstvoeding en wil ik dan met haar spelen/ knuffelen en nog even in de box leggen. Maar na de voeding is ze hangerig en moe en slaan haar ogen snel dicht (30 min incl. voeden) Dus breng ik haar naar boven. Ik zing haar een slaapliedje en weer zie ik haar ogen toeslaan. Na 10 minuten hoor ik haar mompelen en zachtje huilen. Ik ga naar boven om haar de speen te geven. Ze heeft haar ogen wijd open en ik krijg het gevoel dat ze niet moe is, maar laat haar wel in haar bed. (ze was immers hangerig 15 minuten geleden). Ik hoor haar dan ong. 1 uur lang af en toe, dus slaapt ze niet! :(
    Ik voel me daardoor schuldig. Zij ligt eenzaam boven en slaapt niet, terwijl ik zo graag met haar wil spelen. Met de volgende voeding is het weer zo. Ik heb het gevoel dat Julia alleen maar ik haar bedje ligt en zelden lekker beneden in de box. Ze is trouwens 10 weken.

2. luni

luni Lid

19 okt 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi DDS,

Wat vervelend voor jou dat je je zo rot voelt en bangt bent dat je het niet goed doet... ik herken je gevoel. Mijn dochtertje (11 weken) ligt ook weleens in bedje te brabbelen en te kijken terwijl ze toch echt heel moe leek na de voeding. En inderdaad als moeder vraag je je dan af wat je moet doen en of je het wel goed doet.

Heb je al eens geprobeerd of de moeheid na de voeding niet tijdelijk is, doordat ze van het drinken wat rozig wordt bijvoorbeeld? Mijn dochter wil na de voeding ook weleens in slaap vallen om vervolgens na 5 a 10 minuten bij mij geknuffeld te hebben toch weer erg wakker te zijn. Dan ga ik wat met haar spelen in de box of gewoon op schoot met haar kletsen.

Ik zou gewoon eens uitproberen wat er gebeurt als je iets langer wacht met je kindje naar bed te brengen.

Succes!

3. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Als je met haar wilt spelen, dan haal je haar toch van bed en ga je spelen.. als je merkt dat ze echt moe word, kun je haar eerst ook even in de box leggen om te kijken of ze echt in slaapt valt of niet.. zo ja.. dan kun je haar even in de box laten ( hebben wij best lang gedaan, want ik vond t ook niks, zo'n ukie alleen boven..) zo nee.. nog even samen spelen, liedjes zingen..
    Gewoon doen wat je gevoel je ingeeft..

Ik vraag me ook zo vaak af of ik t goed doe.. maar ik doe mn best.. De handleiding van de kids worden niet meegeleverd...

Je eigen gevoel is de vaak wel t beste hoor..

4. meloen

meloen Bekend lid

24 jul 2009
    581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je doet het echt wel goed hoor!
    Hier is ons meneertje ook vaak slaperig na zijn flesje maar als ik hem dan na zijn boertje op het aankleedkussen op de bank leg om te verschonen wordt hij weer levendig en kunnen we nog even lekker "spelen". Vaak wordt hij na verloop van tijd mopperig (ik denk dan maar dat hij moe wordt??) en dan leg ik hem ook weer in bed. Meestal neemt dit alles een klein uurtje tot anderhalf uur in beslag.
    Succes en niet zo aan jezelf twijfelen hoor!

5. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Wij draaiden het ook om. Eerst spelen, dan eten, dan slapen. Werkte hier prima ;)

6. girl21

girl21 Niet meer actief

hier ook net zo hoor, ik heb in verband met overstrekken een hangmatje gekocht, en daar leg ik m nu overdag in te slapen.. en ja die heb ik in de box hangen, dus beneden..

wanneer geef je een schone luier dan? ik geef na de bv een schone luier, en dan wordt meneertje heerlijk wakker, en maken we dus een spelletje/feeste op het aankleedkussen. en als ik dan zie dat hij nog niet moe is houd ik m op schoot of ik leg m in de box met zn playgym, en als hij wel moe lijkt leg ik m in zn hangmatje en kan hij slapen!

en mocht hij tussendoor wakker worden, en niet huilen, pak ik m ook wel eens om lekker te "tuttelen".
    de een vind dat je m tussendoor niet moet pakken omdat hij 'moet' slapen, maar ik vind t prettig om m af en toe wel te pakken, en hij reageert er ook goed op..
    dus wat n ander dan zegt maakt me ff niks uit haha

zoals al gezegd, ga op je eigen gevoel af, wat jij prettig vind moet je doen hoor!

ik doe het ook op mijn eigen manier, waar niet iedereen het mee eens zal zijn, maar ik heb een heel vrolijk mannetje!

7. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Goed idee om na de voeding Julia te verschonen!!! Zo net na de bv weer snel hangen en huilen, dus deed ik haar in bad. Heerlijk gezongen en met water gespeeld. Na haar badje leek ze nog wakker en heeft ze ruim een uur nog in de box gespeeld. Wat een lekker ding!!!

8. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    hier gebeurd het nog wel eens dat ze in slaap valt en dat ik haar dan in bed leg ondanks dat ze net heeft gegeten.
    En dan hoor ik haar ineens 5 minuten later babbelen.

Ik snap dan alleen niet dat je haar niet gaat halen als ze wakker is.
    Je vind het zielig dat ze een uur lang in bed ligt maar doet dit dan wel.
    Na een voeding willen ze vaak nog even lekker genieten van een volle buik en lekker bij mama.
    En inderdaad eens schone broek wil nog wel eens helpen maar haal haar asje uit bed als ze echt wakker is en het is een normaal tijdstip.

Misschien kun je het inderdaad omdraaien maar mij is het helaas nog niet geluk.

Deel Deze Pagina