Het valt mij op dat mijn dochterje (8 weken) helemaal gek is op muziek. Nou ben ik ook gek op muziek en heb tijdens de zwangerschap (net als daarvoor) veel naar muziek geluisterd. Zou het kunnen zijn dat ze zo gek is op muziek, omdat ze dat in de buik ook vaak heeft gehoord? Wat bijvoorbeeld erg grappig is, als ik in de auto rijd dan zing ik altijd lekker (vals) met de muziek mee. Als ik nu met mijn dochter in de auto zit zing ik ook gewoon mee, maar ik merk dat ze daar helemaal rustig van wordt (en dat terwijl ik best vals zing )
hahaha volgens mij doet het wel wat hoor. had ook altijd muziek aan met me zwangerschap en als ik nu muziek aan doe word ze ook rustig
Zou best kunnen hoor. Ik zing zelf heel veel en merk dat mijn kinderen allebei vanaf het begin al heel veel van zingen en muziek houden en daar ook rustig van werden.
Hmmm... ik had tijdens de zwangerschap veel Business Nieuws Radio aanstaan. Ze is nu heel erg graag in het gezelschap van mensen die lekker aan het kletsen zijn. Maar van zingen en neurien wordt ze erg rustig. Dus of dat nou verband houdt...?
Ik heb wel zoiets gehoord dat dat kan, maar ik merk het wel. Ik luister veel naar muziek ook al voor de zwangerschap en zodra ze nu maar een deuntje hoort zit ze te swingen
Mijn vriend zong heel vaak 'het wiegelied' toen ik zwanger was. Toen hij met onze dochter meteen na de bevalling in de auto naar het ziekenhuis moest, was ze (natuurlijk) behoorlijk aan het huilen. Maar toen hij 'het wiegelied' voor haar ging zingen hield ze meteen op..
Grappig om te lezen Ik was gewoon even nieuwsgierig Ze is ook echt helemaal gek op de muziekmobiel, maar ja, dat hoeft natuurlijk niets met elkaar te maken te hebben Bedankt voor de reacties!
hier klopt het wel. wij hebben ook dankbaar gebruik gemaakt van dit fenomeen en doen dat nog trouwens. toen lars kleiner was heeft hij maandenlang geslapen met de muziek van jan smit. hij had echt zelf die voorkeur ontwikkeld en wij zijnd aar per ongeluk achter gekomen. tranen met tuiten, jan smit aan en huppa lachen en even later slapen. dit heeft ongeveer een half jaar gewerkt. hij is nu elmo verslaafd en nick van nick en simon en jan smit nog steeds. van marco borsato gaat ie heel hard huilen en nog een paar van zijn makkers ook. echt onwijs grappig om te zien hoe sterk zijn voorkeur is. wij gebruiken dit nog steeds om de luier te verschonen anders is het drama omdraaien huilen toestanden. zetten we een you tube filmpje aan en het gaat vanzelf. als hij zich niet lekker voelt lekker even elmo's wereld kijken samen en hij is weer rustig. we dansen en zingen ook veel. ik ben bezig met het klap eens in de handjes zoooo grappig. elke keer als het zinnetje kom op het boze bolletje slaat ie met 2 handjes op zijn hoofdje. soms is ie aan het spelen doet hij het zelf en grijnst dan. hij staat soms ookal een beetje heen en weer te zwaaien in de box als hij muziek hoor en soms gaat hij mee geluidjes maken als ik ga zingen. (Niet dat ik kan zingen maar een baby vind dat gelukkig nog niet erg hihi.). en wordt er altijd vrolijk van.
Ik zing zelf heel veel en heb met ook nog een paar optredens gedaan tijdens mijn zwangerschap. Ik merk nu ook wel aan Noor dat ze rustig wordt als ik tegen haar zing en ze vindt muziek heel interessant. Of eigenlijk alle geluiden wel. A.s zaterdag gaat ze me voor het eerst zien op het podium Of ze snapt dat ik het ben......????? hihi Ik denk dat ze me niet eens kan zien
Hier is het ook duidelijk merkbaar hoor!!! De kleine uk van nu 1,5 gaat helemaal meebewegen als hij mama´s lievelingsmuziek hoort -die ik dus elke x als ik naar school reed /tripje van halfuur-drie kwartier draaide-!!!
Haha, ik weet niet wat ik dan verkeerd heb gedaan in de zwangerschap, want mijn dochter wordt er alles behalve rustig van DANSEN!!! Haar hele lijf zwabbert mee, of ik nou 'la la la' zing, of dat mijn man heel serieus gitaar speelt. Ze vindt het het einde!! Tijdens de zwangerschap luisterde ik ook wel muziek, maar ik heb geen idee wat gemiddeld is Dus ik weet niet of ik juist veel of weinig muziek heb geluisterd. Maar gek is ze er wel van! We zeggen nu al, ze gaat later op ballet
Hoe herkenbaar....onze meid begint al te swingen als ze een deuntje in een reclameblok hoort, swingen en klappen. Heb veel met haar gedanst, nu nog, als er muziek is. Ze brabbelt mee als ik zing, en tijdens mijn zwangerschap idem veel gezongen en naar muziek geluisterd. Dus ik denk inderdaad dat ze e.e.a. herkennen en het ze beinvloedt. Leuk toch!!!!
Hey meiden, Even een vraagje, weten jullie nog hoe de kleine in jullie buik reageerde op muziek. Wij hebben vaak de radio aanstaan in de auto, en merk dat ze bij de nummers die ik leuk vind, lekker begint te draaien en schoppen. Maar of dat inhoudt dat ze die muziek juist leuk vindt of niet, ben ik wel benieuwd hsha. Vanmiddag CD van Lisa keihard aangezet om mee te bleren, en toen was ze ook al zo lekker aan het draaien en schoppen hihi.
blackeyedgirl@ ik denk dat ze ook onrustig kunnen worden in de buik. voel je echt abrupte bewegingen of harde schoppen en wordt je buik hard? dan zou je de muziek zachter kunnen proberen, want ze kunnen behoorlijk goed horen door de buik heen. maar misschien vinden ze het wel gewoon leuk maar dan zijn de bewegingen anders denk ik. ja je moet het zelf een beetje aanvoelen. als er een harde knal klonk dan schrok mijn zoon in de buik daarvan dat voelde je echt zo abrupte bewegingen en daarna de kreeg hij de hik. van gewoon muziek werden de bewegingen wat vloeiender zeg maar. kweet niet hoe ik het beter kan uitleggen eigenlijk.
hihi thanks, ja ze is meer aan het draaien en zachte schopjes. Hier nog geen echte schrikreacties gevoeld. Hoewel toen er laatst dance muziek op de radio was, schopte ze wel erg vaak hahah.
nou dan is het ok. en zul je straks elke dag die muziek kunnen draaien als het kleintje niet wil gaan slapen misschien.
J. reageerde in de buik al heel erg op muziek, werd er erg rustig van. Ik speel in een orkest en tijdens een studieweekend heb ik hem echt bijna het hele weekend niet gevoeld. Toen hij een paar weken was en 's avonds veel moest huilen hebben we een keer de hele avond naar k2 zoekt k3 moeten kijken. Alleen dan was hij rustig, was er reclame dan begon hij weer te huilen.
ik heb heel veel voor Ties gezongen toen ik zwanger was. als hij nu onrustig of verdrietig is en ik ga zingen, wordt hij rustig en valt in slaap