gevallen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ramoontjuh82, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ramoontjuh82

ramoontjuh82 Actief lid

8 okt 2008
    406
    1
    18
    Onze zoon van 1,5 is net gevallen met zijn kin op de tafel. Nu heeft hij een sneetje in zijn kin. Moet ik hem nu ook wakker maken om de 2 uur. Zouden jullie even langs de ha gaan voor dat sneetje?

2. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    ja ik zou wel ff langs gaan misschien moeten ze het wel ff plakken. en over dat wakker maken dat kun je dan gelijk ff vragen aan je ha. sterkte ermee.

3. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    ik zou ook even langs de HA gaan.

4. ramoontjuh82

ramoontjuh82 Actief lid

8 okt 2008
    406
    1
    18
    Het bloed niet meer trouwens hoor.

5. Sensea

Sensea Niet meer actief

een sneetje kunnen ze plakken dan wordt het litteken kleiner. kunnen ze meteen zijn toestand checken en jou vraag geantwoorden.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik weet niet hoe groot de snee is en of het een wijkende wond is? Anders zou ik niet gaan hoor..

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Is het sneetje goed dicht? Dus echt de randen netjes tegen elkaar?
    Vaak blijven ze bij die bewegelijke kleintjes toch niet zo goed zitten, en doet een drupje lijm wel goed voor de wond/litteken.

Wekadvies denk ik bijna niet. Tenzij hij echt even "out" was. Als hij direct na het vallen goed huilde en reageerde is er waarschijnlijk niet zoveel aan de hand.

Maar ik denk dat je deze vragen ook even aan je huisarts moet voorleggen. Want ik ben geen medicus, alleen ervaringsdeskundige ;)

8. ramoontjuh82

ramoontjuh82 Actief lid

8 okt 2008
    406
    1
    18
    Het bloedde niet hevig hoor. KOn het deppen met een papiertje.

9. adi

adi Niet meer actief

Waar is hij vandaan gevallen?

Wekadvies wordt gegeven bij een vermoedelijk hersenschuddig, dus als het kindje ergens vandaag valt op het hoofd terechtkomt.

Bij twijfel zou ik zowiezo de huisarts bellen en overleggen.

10. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ze zeggen: bij verwondingen in het gezicht, altijd even langs een arts gaan. Die beoordeelt dan of het evt. geplakt zou moeten worden. Niet zozeer om het bloeden te stoppen, maar wel om ervoor te zorgen dat het zo mooi mogelijk heelt.
    Ik zou dus gewoon even bellen en dan kun je meteen vragen naar het wekadvies!

11. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Dan ging ik niet naar een huisarts.

Wat betreft wekadvies: als hij lekker speelt, alert is en geen ander gedrag vertoont dan denk ik niet dat het nodig is.

Maar wat hier ook al eerder werd geschreven:
    Jij bent zn mamma...als je twijfelt dan toch de huisarts bellen. Ook al is het maar voor je eigen gemoedsrust ;)

12. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Het gaat niet om de hoeveelheid bloed, het gaat er om of het wondje open staat. Kun je de binnenkant zien, of is het mooi tegen elkaar aan, gesloten?

Julia heeft laatst hetzelfde gehad. Niet heel hard neergekomen, maar net naar gevallen en ze tikt zo met haar kin op de rand van de glijbaan bij Ballorig. Bloeden!!! Zelfs op weg naar de HAP heb ik haar zelf op de achterbank nog zitten vertellen hoe ze het moest deppen: 'Julia, hier is een doekje, doe maar tegen je kin!' Ze zat er helemaal onder, en ik ook.

En uiteindelijk heeft de arts gekeken, maar helemaal niets gedaan. Het zat op een halve cm van haar lip af (ze bleek haar tand dwars door haar lip te zijn gevallen, arm meiske) en plakken had dan waarschijnlijk toch weinig zin. Het zat ook heel netjes tegen elkaar aan. Ze kreeg bij Ballorig wel een pleister, maar die werd er binnen 3 seconden met vakkundige precisie, wat alleen een dreumes kan, weer af getrokken :D

Achteraf was het van binnen heel snel helemaal genezen, maar van buiten zie je het nu nog (is 1,5 maand geleden). Een blauw/paars streepje... Het is jammer en we hopen dat het nog een beetje wegtrekt. Maar veel of weinig bloed zegt dus niet alles!

Deel Deze Pagina