Rode hond.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door charity2010, 18 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Mijn vk belde net op over de bloeduitslagen.
    Alles zag er goed uit, behalve de rubella.
    Hij zit op 6 en moet minimaal op 15 zijn om beschermd te zijn.
    Vooralsnog niet zo erg dus, mits ik maar niet in aanraking kom met iemand die besmet is want dan word het gevaarlijk.
    Nu heb ik al gegoogled hoe je dat kunt herkennen, maar de symtomen beginnen met een verkoudheid en vrijwel de meeste mensen zijn verkouden! Ik vroeg me dus af of rode hond nog erg heerst, of dat het wel meevalt?
    Hoor er niets over iig, maar wil natuurlijk geen risico lopen..
    Moet na bevalling gelijk een prik halen.

2. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    In gebieden waar minder geent wordt (bv. ivm. religeuze redenen) heerst er af en toe nog wel rode hond. Dus ik weet niet waar je woont. Zou vragen aan de v.k. wat je nu verder het beste kunt doen.

3. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik had dat bij mn eerste ook. niks gebeurd. is de eerste 20 wkn het gevaarlijkst als je t op zou lopen, maar komt weinig voor.
    na de bevalling gelijk prik laten zetten. bij de 2e was ik goed beschermd. en bij mn 3e zwangerschap weer niet goed!
    ik kreeg een miskraam dus weer een inenting gehaald. nu weer goed zwanger, dus weer bloed geprikt, en ja hoor, weer niet goed! het was minder dan 5!!
    heeft dus geen zin bij mij. mn lichaam pakt het niet goed op.
    de verloskundige zegt dat ik waarschijnlijk toch wel genoeg antistoffen heb. alleen niet aantoonbaar. maar die worden pas actief zodra je t op zou lopen. dat hebben ze pas uitgezocht sinds dit jaar of zo...
    ik zou me er niet al te druk om maken hoor....

4. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ik zou er misschien ook even met je huisarts over hebben, hij zal wel weten in welke regio's rode hond heerst. Inderdaad wat 123miesje zegt komt het nog wel eens voor in gebieden waar minder ingeënt wordt, maar over het algemeen wordt iedere baby daarvoor ingeënt.

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Rode hond komt zelden voor en idd zoals hierboven gebeurt dit vrnl in gebieden waar niet of nauwelijks wordt geent.Ik zou je er niet al teveel zorgen over maken.

6. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Bedankt voor de reacties! Mijn HA is weer eens op vakantie dus die kan ik niet bellen. Wil de vk ook niet telkens lastig vallen omdat ze duidelijk zei dat ik me niet te druk moet maken. Nou doe ik dat opzich ook niet hoor, maar vind het zo lastig omdat je dus al dikwijls besmet kunt raken voor je het kunt zien.

7. e1987

e1987 Actief lid

19 jan 2011
    456
    0
    0
    Brabant
    Ik heb er ook geen antistoffen voor terwijl ik als kind wel ben ingeent. vorige week hoorde ik dat een kindje van het KDV waar ik werk de 4e ziekte zou hebben gehad. Ik heb daar mijn VK voor gebeld die aangaf dat de 4e ziekte niet meer bestaat maar dat het een variant is op rode hond!!! Dat was dus even schrikken. Ze heeft overlegd met een gyneacoloog en het ziekenhuis over wat te doen. Er hoeft nu geen actie ondernomen te worden, wel als ik zelf rode hond krijg.
    Best spannend dus omdat het in deze termijn wel echt gevaarlijk kan zijn.
    Vrouwen die zwanger willen worden zouden naar mijn mening vooraf ingeent moeten worden, maar daar kom je vaak pas achter als je zwanger bent.

Als je je zorgen maakt zou ik wel even met je VK overleggen.

8. Mamavan2schatte

Mamavan2schatte Actief lid

8 jun 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was 3 weken terug op controle en ze nam bij mij ook even de bloeduitslagen erbij.
    Toen zij ze '' je bent beschermt tegen rode hond,.vorige x had je helemaal geen anti stoffen tegen de rode hond.(in de vorige zwangerschappen)
    Nou daar schrok ik wel van...maar ze zij dat als je bent ingeent,heb je altijd anti stoffen en de ene x is dat iets meer dan de andere x.
    En je kan niet ineens WEL anti stoffen hebben en eerst niet als je het verder niet meer hebt gehad.
    Ligt eraan hoe je lichaam op dat moment is.
    Je geeft nu ook aan dat je verkouden bent enz... gaat je weerstand ook achter uit.(heeft waarschijnlijk invloed op de bloedtest)
    Ik ben ook nog even op de waterpokken geprikt omdat onze kleine het waarschijnlijk had, en ik heb het nog niet gehad!!
    Weetje wat ze zij: Ook al heb je de waterpokken gehad.....is de kans heel erg klein dat je het nog een x krijgt,.maar die kans is er wel. als je echt een hele slechte afweersysteem hebt kan je alles nog een x krijgen.

Deel Deze Pagina