Hallo, Ik heb een nogal brandende vraag waar ik me wat zorgen over maak (wij allebei). Jan heeft ruim twee jaar geleden een onderzoek gehad naar zijn sperma. Dit naar aanleiding van het feit dat zijn ex (die niet deed aan anticonceptie) nooit zwanger is geraakt. Toen is gezegd dat zijn zaad maar 5% levend was, en van die 5% was er maar 3% echt goed.. Er is ook gezegd dat een kindje verwekken via de natuurlijke manier bijna onmogelijk was, maar zie banner, het is ons gelukt! We zijn in de zevende hemel, maar toch ook bang, hebben wij doordat dit kindje verwekt is met Jan zijn slechtere zaad ook meer kans op een miskraam? Alvast bedankt, groetjes Dorien
hoi Dorien, gefeilciteerd met de zwangerschap. Elke zwangerschap is een wonder, maar voor jullie wel heel speciaal he? Voor zover ik weet heb je geen verhoogde kans op een miskraam nu, maar ik kan het eigenlijk niet vinden in de literatuur. Als je echt een antwoord op je vraag wilt zul je dat aan een gynaecoloog of fertiliteitsarts moeten vragen. Mirjam
Hai Mirjam, Ja inderdaad, is deze zwangerschap voor ons echt een wondertje! Misschien ook wel daarom de angst dat dit misgaat, en de twijfel over of we met Jan's zaad daar extra kans op hebben. Die twijfel zit vooral bij hem, hij is daar heel bang voor, maar door je antwoord is hij behoorlijk gerustgesteld, bedankt daarvoor! We wachten samen af wat er de komende maanden gaat gebeuren, maar zijn nu allebei lekker positief! 19 April heb ik ook een afspraak bij de verloskundige, dus daar zullen we het nog eens aankaarten! Bedankt voor je antwoord! Groetjes Dorien