Welke schat heb jij gescoord bij de kringloopwinkel

Discussie in 'De lounge' gestart door iMama, 18 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nog nooit bij de kringloopwinkel geweest. Ergens ben ik wel nieuwsgierig maar ik moet mezelf wel een beetje over een drempel heen tillen.

Dus ik ben benieuwd wat jullie mooiste schat is die jullie bij de kringloop vandaan hebben. En moet ik vooral door heel verl meuk heen kijken en is er maar weinig leuks of is het echt de moeite waard?

Ik heb niet echt iets nodig op dit ogenblik. Maar ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen hiermee. Positief of negatief maakt niet uit. Wie weet ga ik volgende week wel even neuzen.

2. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Wij hebben daar ooit eens 2 hele leuke retro fauteuils gekocht voor 40 euro. Staan erg leuk en zitten heerlijk. Je moet wel door wat rotzooi heen kijken af en toe, maar er staan zeker leuke dingen tussen. Moet wel zeggen dat ik de prijzen af en toe wel wat hoog vind geworden. Dat was een aantal jaar geleden een stuk gunstiger...

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Top buggy voor vakantie voor 2,50. Quinny zapp :). Nu rijdt er een tiener moeder mee rond zo mooi was hij nog.

Ik vind het leuk om zulke winkeltjes te bezoeken. Niet omdat het moet maar omdat het leuk is. Ook een keer het spel monepoly voor 3 euro :) compleet en de doos ook mooi :) en ff denken, toen ik net op mezelf ging een suède 2 en 3 zits bank. Erg mooi kwaliteit en echt als nieuw. Het is dat de kat er op had gesproeid anders had ik hem nu nog.

Vaak is het rotzooi maar zo nu en dan vind je leuke dingen. Vingino broek voor de jongste 1,50 met kaartje er nog aan.

4. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik heb er een héle gave broek voor mijn zoontje gekocht, voor 80 cent geloof ik, als nieuw! Hij/wij krijgen er vaak complimentjes over.

Oja, en Dokter Bibber voor 1,50.

Ik vind het ook altijd leuk om rond te neuzen. Ik ben sinds een paar jaar ook rommelmarktfan.

5. Djennaa

Djennaa Actief lid

22 mei 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    Vaak wel veel 'zooi', maar als je tijd hebt om er rond te kijken kan je leuke dingen vinden.

Ik haal er altijd hele stapels boeken. En laatst een super gave vintage trui voor 4,50, en een diesel spijkerbroek voor 12,50. Heb er ook wat grappige woon accessoires vandaan, en van die plastig boekjes voor D.

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Je moet echt door de troep heenkijken. Soms ligt er weken niets leuks, en de andere keer zie je elke keer wat leuks liggen. Hier scheelt het ook op welke dag je komt. Maandag is hier inleverdag dus dinsdagochtend vindt je de mooiste dingen.

Hier:
    - roze ikea kinderstoeltjes 50 cent
    - MOOIE kunstkerstbiom van 2.40m hoog voor 7 euro
    - woezel en pip computer 1 euro (nieuw rond de 29 euro)
    - leuke vlinderspiegel om op te pimpen, nijntje autostoel tas, en een winny the pooh
    Verhalenboek (zo 1 met batterijen) alle bij elkaar voor 1 euro.
    - zo goed al nieuwe quinny speedy in doos voor 25 euro.

Mn moeder komt er regelmatig. Die vindt die ouwe meuk echt leuk. Komt echt met leuke en mooie kinderboeken en puzzels en zo thuis.
    Deze kringloop doe het niet om eraan te verdienen. Elke cent gaat naar de basisscholen in de plaats om matriaal te kopen. Maar ben ook wel eens bij een kringloop geweest waar je echt schrok van de prijzen die ze soms vroegen....

7. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    ik vind het ook altijd heerlijk om er rond te lopen. er ligt ook een hoop zooi maar een tijd geleden een paar kleine blompotjes gekocht voor oma haar verjaardag zodat de kleinkinderen hem konden beschilderen.

hoeslakentjes voor wieg en ledikant 0,50 cent. en zijn nog als nieuw. boeken voor 1,-, waarom nieuw kopen als ze daar bijna niets kosten. oh en een rieten mand voor het hout (hebben een houtkachel) nieuw rond de 40,- nu voor 3,-

rond sinterklaas en kerst snuffel ik ook even rond al is het maar voor een grapje.

breng er zelf ook wel eens wat naar toe, dingen die op marktplaats niet echt te verkopen zijn maar ook zonde vind om weg te gooien

8. Melief

Melief Niet meer actief

Hier helaas belachelijke prijzen en een hoop oude zooi!

9. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.036
    2.901
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik ben er idd nog nooit geweest. En mij lijkt het ook heel erg leuk. Nu woon ik hier pas in de regio, dus weet iemand een leuke kringloop in Breda en omgeving?

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Hier geweldige kringloopwinkels

Gister weer nieuwe schoenen gekocht voor 2 euro. Prijskaartje zat er nog aan. Schoenen van Dolcis. Zo heb ik daar ook al eerder nieuwe Hushpuppies gekocht.

Een Ikea speelei 2 jaar geleden voor 4 euro...toen nog zo goed als nieuw IKEA PS LÖMSK Draaifauteuil - blauw/wit - IKEA

Een vaas van Krosno...mooi design...

Tijdschriften

Kinderboeken

Kinderstoelen

En nog wel veel meer...ik koop er al bijna 15 jaar.

11. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Hier hebben we onze hele kamerinrichting bij de kringloop gehaald. Het was één set, was opgekocht van een bedrijf wat failliet ging. Nu is de kringloop zelf gestopt geloof ik.

De kleding bij een andere kringloop hier in de buurt, is vaak duurder dan als je het nieuw koopt. Jammer!

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik vind het altijd geweldig om oud sevies te scoren!

13. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier verschilt het per keer soms ligt er alleen maar troep en andere keren hebben ze veel leuke spullen.
    Ik haal er heel veel boeken. Voornamelijk romannetjes die kosten in de winkel al snel 4/5 euro en ik haal ze voor 30 cent.
    We hebben er ook best wel veel meubels en accessoires gekocht.
    Heb een paar weken terug 3 fotolijsten gekocht kosten bij de ikea 17 euro per stuk had ze voor 5 euro voor alle 3 samen. Waren nog helemaal nieuw.

Dit is een kringloopwinkel die gerund wordt door vrijwilligers van de kerk hier in het dorp. En de opbrengst wordt allemaal verdeeld onder een aantal goede doelen. Er zit er ook nog een hier in de buurt waar ze wel betaalde medewerkers hebben en die vind ik toch een stuk duurder

14. Illiana

Illiana Lid

26 okt 2010
    92
    0
    6
    NULL
    NULL
    Kringloop Vindingrijk in Breda! Een hele grote winkel en ik kom altijd wel met iets leuks thuis. Ik koop er vaak speelgoed en boeken, en ook regelmatig kleding - laatste aankoop een Levi's spijkerbroek voor het gigantische bedrag van 4.50. ;) Daar vlakbij zit de Kringloop van de Emmausstichting en daar kan ik ook vaak leuke dingen vinden, zoals afgelopen zaterdag nog het baby/kinderkookbook van de AH (Opperdepop) voor 2.50, zo goed als nieuw.

In Etten-Leur west zit ook een leuke, van Stichting de Kringloper. Daar hebben ze op dit moment uitverkoop bij de kinderkleding (5 stuks voor 3 euro).

Hehe, het zal wel duidelijk zijn dat ik graag naar de kringloop ga!

15. sjak

sjak Niet meer actief

Bekijk bijlage 299588 Ik vind niet dat ik het 'recht' heb om bij kringloopwinkrls te kopen, maar mijn moeder komt er wel af en toe en heeft dit voor mijn dochter gekocht.

16. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Volgens mij heb je in Breda ook een weggeefwinkel? Of vergis ik me?

17. laura28

laura28 Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.277
    0
    0
    mijn moeder heeft laatst een mooie kinderstoel van bambino gekocht, voor het bedrag van 12,50€, incl plastic zitje en een tuigje...
    en ze heeft voor 5 euro 6 verschillende speeltjes gekocht, mooie houten loopeend, houten muziektafeltje, nijntje op wieltjes en zo nog het een en ander....

het is best de moeite waard om eens binnen te lopen...

18. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Bij ons niets en het is er ook nog eens vreselijk duur. Zo wilde mijn zoontje laatst een soort speelgoedauto hebben, die ook nog eens stuk was. Durfden ze nog 3 euro voor te vragen, terwijl je die bij de Action voor de helft heb. Dat was voor mij de druppel, ik kom bij deze niet meer.
    Ik ga dan liever naar een rommelmarkt of struin marktplaats af...want daar heb ik al genoeg gevonden!

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Gisteren een mooi oud blik en fotoboek voor in mijn nieuwe buffetkast :D
    En voor de kinderen een puzzel, en een oud electro spel ( 2 euro kwijt ).
    Ik ga graaaaaaag struinen bij de kringloopwinkel.
    Paar weken terug een oude polaroid camera uit de jaren 70 gescoord. Leuke foto's voor in vriendenboekjes.

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Het recht? :(

Leg eens uit.

Deel Deze Pagina