echt even een genant probleem. Sinds ik verder in de zwangerschap kom, snurk ik ook meer. heb er zelf niet echt last van, maar manlief dus wel... iemand ervaring mee? wat kan helpen? voel me toch best schuldig naar hem toe. ga zometeen wel oordopjes halen in de hoop dat het helpt, apart slapen wil manlief niet, omdat hij wat dat aan gaat toch liever naast mij ligt heb ook al geprobeerd mijn hoofdkussen wat hoger te leggen, maar dat helpt ook niet. geprobeerd overdag wat meer te slapen zodat ik iets minder moe ben en dus minder vast slaap, helpt ook niet. probeer ook langer wakker te blijven zodat manlief eerst kan gaan slapen, maar op gegeven moment wordt hij toch weer wakker van mij. manlief geeft ook wel aan dat ik er niets aan kan doen, maar vind het echt vervelend...of moet ik het maar loslaten, wetende dat over een paar weken na de bevalling het wel weer weg trekt?
Ik heb dat wel vaker gehoord ja! Schijnt een bekend kwaaltje te zijn bij zwangerschao. Mijn ervaring met mijn snurkende vriend; Als je op je zij ligt, snurk je minder erg dan als je op je rug ligt. Hier een site met wat tips! Zwanger - Snurken? tips!
thnx...ik slaap al op mijn zij, want op mijn rug liggen kan niet meer door de zware buik, kindje gaat dan naar achteren zakken en das echt niet fijn. mijn man heeft wel gepord etc, maar dan draai ik om en gaat snurken weer verder hihi in verleden ook wel gesnurkt, maar na flink te zijn afgevallen was het over. wellicht dat dit straks na de bevalling weer zo is...hopelijk helpen oordopjes wat
Hier bij de eerste er ook de laatste maanden/weken last van gehad.. zit te wachten tot het moment dat ik er weer op wordt aangesproken.. maar het was snel weg na de bevalling... Ik denk dat het wel goed komt.. en tot die tijd oordopjes voor je man
Ik snurk normaal al. Mijn man slaapt altijd met oordopjes. Maar nu ik zwanger ben, snurk ik dus zo hard dat het niet meer helpt. :x Wij slapen dus wel tijdelijk apart. Ik werd er gek van dat hij me steeds wakker maakte. Bijkomend voordeel is dat ik eerder naar bed ga dan hij. Hij maakt me nu ook niet meer per ongeluk wakker als hij zelf naar bed gaat. Ben ik toch weer wat fitter. Het is geen leuk idee om apart te slapen, maar soms kan het niet anders. Een vriendin van ons had hetzelfde in haar zwangerschap, maar helaas hadden zij toentertijd geen kamer over.
Hier ook een probleem... Het wordt nu is meer zwanger ben alleen maar erger! Soms slaapt ml dan maar in het logeerbed. Het helpt bij mij wel als mijn neus vrij is, dus nu heb ik weer zoutoplossing naast mijn bed staan. Bij de vorige zwangerschap was het spontaan over toen ik bevallen was!
Owww, herkenbaar. Ik snurkte ook tijdens mijn zwangerschap, soms zelfs zo erg dat ik er zelf van wakker schrok. Ik denk dat je er weinig aan kan doen en mijn ervaring is dat het inderdaad over gaat na de bevalling.
Het heeft er geloof ik mee te maken dat je slijmvliezen tijdens de zwangerschap overal wat dikker zijn, dus ook in je neus enzo. Ik snurk normaal niet, maar nu af en toe wel en ik word er tijdens m'n middagslaapjes zelf soms wakker van! Maar het zal dan inderdaad na de bevalling als onze hormonen weer normaler gaan doen weer minder worden (hoop ik, hihi)
Hoe rot het ook is...geloof niet dat er veel aan te doen is. Ik spoelde mn neus met en neusspray( alleen zout water) Daar leek t wat minder van te worden. Mn man legde vaak zn hand op me en dan stopte ik( en was ook wakker...) Humor-> man legt hand tegen mn buik,krijgt gelijk een trap van ukkie!
Hier hetzelfde verhaal. Blijk afgelopen nacht zo te hebben gedraaid en gesnurkt dat hij beneden op de bank is gaan liggen. Hij heeft heerlijk geslapen en ik werd niet wakker van zijn frustratie en wekker! Helemaal super dus! Haha. Hij vertelde vannacht weer op de bank te gaan slapen als hij weer wakker wordt van mij. Als we straks bevallen zijn wordt het allemaal weer minder
wij hebben gisteren toch nog maar een liuchtbed gehaald en in de laatste slaapkamer geinstalleerd....nu kan ml als het nodig is daar gaan slapen ipv op de bank...afgelopen nacht gelukkig niet nodig gehad, maar als het nodig is slaapt hij beter en ik ook ipv mij schuldig te voelen....oordopjes werkten toch onvoldoende hihi... nou vanaf vandaag mag de kleine komen, ben 37 weken zwanger, dus hopelijk laat ze niet heel lang op zich wachten....