Nee dat snap ik idd ook niet. Een kind begrijpt ook niet wat de gevolgen zijn...daarom gewoon laten gillen en vastsnoeren.
Hier ook het politie verhaal met als aanvulling als er een bekeuring komt gaat het uit haar spaarpot. Werkt prima. Het op de rem trappen terwijl het kind los zit is hier ook gebeurt, per ongeluk, ik had niet in de gaten dat madam zich los had geklikt, maar dat had weinig impact...ze vond het zelfs leuk... Hier werkt het psychische dus beter als het lichamelijke....maar zo zal elk kind wel anders zijn.
Nog even een leuke aanvulling.... als we nu de auto instappen en ik draag mijn gordel niet piept niet alleen de auto maar komt er ook een stem van de achterbank. Mama, gordel om anders krijg je een bekeuring en die moet je zelf betalen!
Politie verhaal werkte hier ook toen onze kinderen die fase hadden. Maar ik heb op onze oprit ook wel eens geremd hoor. Deden ze de gordel al af terwijl de auto nog aan het rijden was. Ze schrokken zich een hoedje. En nee, dat was niet met 60 km per uur of zo. Zo ben ik ook wel eens midden op de weg stil gaan staan ( jaja wel gekeken of er niets aan kwam ) toen ze ruzie maakte op de achterbank. Werd er sch**tziek van. Dus ik op de rem en zei ' stap maar uit '. Die hoofdjes, onbetaalbaar. Ze waren muisstil en sindsdien poeslief want ' anders moeten we lopen he mama '. Juist.
hmm uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat ze het op een zeker moment een worst zal zijn. ik heb ooit weleens een HEEL eind naar huis moeten lopen.... wat was ik boos zeg...... (en ja mijn vader had al 200 keer gewaarschuwd dat we geen oorlog mochten maken in de auto natuurlijk... maar we konden mooi met zn 3en verder gaan lopen... )
Nou de oudste is 7 en het is eigenlijk altijd rustig op de achterbank. Is toch al zeker 1.5 jaar geleden. Een boze mama blik in de achteruitkijk spiegel doet wonderen. Maar misschien heb ik brave Hendrikken
Hihi, dan is die van jou vast nog niet zo sterk? Als mijne zich echt verzet dan krijg ik hem met geen mogelijkheid in die stoel. Hier zeg ik gewoon dat hij anders niet meemag. Blijft hij maar thuis. Even uitproberen door te remmen vind ik echt onverantwoord en mijn zoontje zou waarschijnlijk alleen maar heel hard gaan lachen. Mijn zoontje kan zelf de gordel van zijn stoel los maken, deed hij laatst onderweg ook. Heb hem toen uitgelegd dat hij hem los mag maken als we op bestemming zijn en tot nu toe gaat dat goed.
Je maakt het denk ik erger als dat het is. Ik ga me verder niet verdedigen ... maar je kunt ook dingen op meerdere manieren lezen. Het is echt niet dat uk tegen de voorruit aan geplakt zat.
Gelukkig niet zeg, dat moest er nog bijkomen Ik snap best wat je met zo'n actie wilt bereiken, maar erg veilig vind ik het niet. Het is moeilijk in te schatten wat voor effect een forse rempoging heeft op een passagier die niet vast zit. Op de openbare weg is dit helemaal gevaarlijk, want wat als er iets onverwachts gebeurt met een andere weggebruiker? Heb hier een periode gehad van verzet tegen het autostoeltje. Nu is die van mij nog klein, dus erin ging ze, hoe dan ook. Afleiden met een paar speeltjes, of uitgebreid vertellen wat ik doe (die kant erin.... klik, en deze kant... klik!) helpt tot nu toe heel goed. We zien wel of dat zo blijft, er zal nog wel minstens een periode van verzet volgen...
Dit soort ongein ben ik ook niet van gediend. Ik zou uitleggen waarom het moet. Ga je niet zelf zitten dan gaat het minder lief en fijn (lees: hardhandiger). Een keer onverwacht hard remmen met de gordel om zou ik wel kunnen doen en dan samen over hebben waarom de gordel nou belangrijk was. Maar dit soort dingen zijn hier geen discussie. Sommige dingen moeten, als he niet goedschiks kan, dan kwaadschiks.
Ik schrijf nergens dat een kind Tegen de voorruit pakt wel dat ze van de bank afvliegt en tegen de bestuurderstoel vliegt. Dan rem je toch behoorlijk pittig Was overigens niet van jou die quote maar blijkbaar voel je je wel aangesproken door mijn opmerking dus voel je je misschien toch iets schuldiger als gedacht ? Hier reageerde ik op; Toen ze iets ouder was en steeds haar gordel losmaakte heb ik in onze straat 1 keer goed op de rem getrapt. Daar vloog ze dus van haar stoel af tegen de bestuurdersstoel
Ehh Say what??? Wat een belachelijk advies inderdaad! Ik kan dat ook niet anders lezen dan dat het niet zonder gevaar is voor het kind. Daarbij denk ik dat het kindje van TS het ook niet gaat snappen. Als ze 3 zijn dan hebben ze oorzaak-gevolg relaties soms ook nog niet helemaal door, daarbij heeft hij een taalontwikkelingsachterstand dus valt het ook niet echt uit te leggen. Ik schrik van dit advies, het zou niet bij me opkomen! Hier ook een dochter die tegenstribbeld. Ik heb inderdaad altijd wat afleiding bij me, iets te drinken of eten. Boekjes in de auto. Ook gaan we meestal iets leuks doen, dat zeg ik dan altijd tegen haar 'kom we gaan iets leuks doen'. Ze begint dit nu te associeren met de auto.
Wat zijn sommige van jullie toch bekrompen en wat wordt alles toch weer uit de context getrokken....ik zou snel het AMK inschakelen 😔.... Bezitten jullie uberhaupt een auto en zoja ook rijles gehad? Gewoon beheerst remmen zodat ukkie even flink schrikt is geen misdrijf en niet gevaarlijk...i
We leiden hem nu af met een kruidnootje. Dit werkt heel goed, hij krijgt er eentje als hij netjes in zijn stoel zit. Voor nu dus even geen strijd, als de kruidnootjes op zijn kijken we wel weer verder. Ik ga zeker nog even kijken naar de afstelling van de hoofdsteun en gordels, misschien moeten die inderdaad nu weer anders.
Tjonge, wat een discussie over een keer remmen zonder dat mijn kind de gordel om had. By the way: we wonen in een doodlopende straat dus geen gevaar vanuit ander verkeer. En ben echt niet plat op de rem gaan staan. Ze is vanuit haar stoel tussen de achterbank en mijn stoel gegleden. En ja, ze is behoorlijk geschrokken. Beter op deze manier dan op de snelweg waarbij ze me door het raam heen vliegt. Ze is gister van haar fiets gevallen, en ik zal je zeggen: toen heeft ze 10× meer pijn gehad dan tijdens mijn rem-actie!