collectieve zorgverzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door Cinderella22, 7 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cinderella22

Cinderella22 Actief lid

17 aug 2007
    330
    0
    0
    hallo

Ik heb een vraag en ik hoop dat iemand mij dit kan uitleggen :oops: . Ik heb vandaag mijn contract binnen gekregen en er staat het volgende:

"U kunt deelnemen aan aantrekkelijk afgesloten collectieve regelingen, waaronder een voorelige collectieve ziektekostenverzekering"

Wat wil dit precies zeggen? Dat ik korting krijg op mijn ziektekostenverzekering?

Vriendelijk bedankt ;)

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ja dat betekent dat je werkgever afspraken heeft gemaakt met een bepaalde zorgverzekeraar waardoor de werknemers korting krijgen op de premie. Want hoe mee mensen deelnemen, hoe voordeliger het is. Je zou de polisvoorwaarden en de kosten even naast die van je huidige verzekering kunnen leggen om te kijken of je voordeliger uit bent.

Ik ben dat dus niet als ik meedoe aan de collectieve verzekering van mijn werk dus ben ik bij mijn eigen maatschappij gebleven.

3. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ja precies... dat zal de achterliggende gedachte zijn. Waarschijnlijk hebben ze een contract met een bepaalde verzekeraar waar zij korting hebben bedongen.

Waarschijnlijk zal je wel pas per 1-1-2009 over kunnen stappen als je dat zou willen. Maar wel even goed alle vergoedingen enzo naast elkaar leggen hoor ;)... er zit zoveel verschil tussen de ene of de andere verzekeraar.

Groetjes en succes met je nieuwe baan!
    Josien

4. Cinderella22

Cinderella22 Actief lid

17 aug 2007
    330
    0
    0
    harstikke bedankt dames

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    ohja hahaha gefeliciteerd en succes met je nieuwe baan!

6. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Het is wel mogelijk dat je tussentijds naar een andere verzekering kan overstappen hoor! Mn man wisselde afgelopen juli van baan en per augustus zijn wij dan ook overgestapt naar de collectieve zorgverzekering van de nieuwe werkgever. Even de voorwaarden doorkijken dus.

7. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hmmm Minke, dat zou inderdaad mooi zijn dan (als het tenminste zinvol is om over te stappen). Maar misschien is het ook een beetje afhankelijk van je oude verzekeraar. Kan me voorstellen dat die moeilijk kunnen doen.

Goed laten voorlichten dus als je het precies wilt weten!

Succes,
    Josien

8. mini23

mini23 Actief lid

18 sep 2006
    272
    0
    0
    Oldenzaal
    Tussentijds overstappen kan alleen als je bij je huidige verzekeraar ook in een werkgeverscollectief zit. Anders is het wettelijk niet toegestaan. Succes met puzzelen.

9. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Precies, dat had ik even neer moeten zetten.

10. Cinderella22

Cinderella22 Actief lid

17 aug 2007
    330
    0
    0
    en scheelt het dan ook echt tientjes of gaat het hier om dubbeltjes haha

11. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Dat verschilt heel erg, dat zul je echt zelf even uit moeten zoeken. Kijk ook goed naar wát er vergoed wordt. Als het veel goedkoper is, maar er veel minder vergoed wordt (wel kijken naar dingen die voor jou van belang zijn natuurlijk) heeft 't niet zoveel zin.

Ander voorbeeld: via mijn werkgever konden we overstappen naar de collectieve verzekering van verzekeringsmaatschappij X. Aangezien ik hier vanuit het verleden (studententijd) hele slechte ervaringen mee heb (late betalingen, overal achteraan moeten bellen), had ik gewoon geen zin om hier weer in te stappen. Is ook iets om naar te kijken. Collectieve verzekering van m'n man was heel iets duurder, maar vergoedde meer en ervaringen van collega's waren erg goed.

Deel Deze Pagina